PC aan Versterker koppelen

Pagina: 1
Acties:

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik heb net een nieuwe versterker gekocht, een NAD T742 AV surround receiver.
Ik heb daaraan 2 Lambda Saffier luidsprekers.
Allemaal tweedehans gekocht en het klinkt allemaal erg mooi.
Nu wil ik deze versterker aansluiten aan de PC.
Daar heb ik meer dan 15 meter kabel voor nodig om die twee te verbinden.
Nu wil ik zo veel mogelijk kwaliteit overhouden en het toch een aardige afstand is weet ik niet goed hoe ik alles moet verbinden.

Ik heb op mijn moederbord (onboard sound) een SPDIFCoaxial output poort en een SPDIF optical output en een front speaker out jack.

Op mijn versterker zitten digitale audio ingangen. zowel optisch als coaxiaal.

Dus welke kabel kan ik het beste gebruiken. Digitaal of analoog? Ik weet niet of voor digitaal de afstand te lang is. ik wil dus een zo goed mogelijke verbinding.

Als ik analoog neem, met tulp dus, moet het denk ik wel een iets betere zijn , die afgeschermd is en verguld mischien.
Ik wil er niet onnodig veel voor betalen, maar wel een zo goed mogelijke kabel tussen hebben.
Wat is dan een goede kabel en waar kan ik die kopen/bestellen? Waar moet ik op letten bij het kopen van een goede kabel?

En ik heb al zitten denken aan een andere geluidskaart, iets als :
M-Audio Audiophile 2496
Of iets anders/tweede hans.
Zal het geluid dan beter worden? Dat hoeft natuurlijk niet als ik digitaal ga.

Dus ik wil de kwaliteit van mn speakers en versterker zo goed mogelijk benutten. ik moet dus wel meer dan 15 meter afleggen, dus best wel een end.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hier zijn al heel veel topics over geweest. maar goed ik zal je matsen :) neem de optical verbinding en je bent klaar. Analoog over 15 meter geeft al gauw problemen en coax digitaal is storingsgevoeliger.

Ga je in de toekomst echter voor de m audio kaart weet dan dat deze geen optical out heeft!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
15m optische kabel is wel duur denk ik, maar geluidskwaliteit blijft dan het beste.

• Ray

Ray

ThinkPadd schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:24:
15m optische kabel is wel duur denk ik, maar geluidskwaliteit blijft dan het beste.
valt hard mee, kijk maar eens op ebay. Heb er daar een paar weken terug een paar gekocht voor nog geen 10 euro

• BORG
Hoe lang mag een optische kabel dan zijn? Ik kan me voorstellen dat het licht wat erdoor gaat uitdooft na een aantal meters. Ik heb idd een aantal topics gevonden, maar ik heb gewoon een hele lange kabel nodig en dat vond ik niet in andere topics.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

BORG schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:20:
Hoe lang mag een optische kabel dan zijn? Ik kan me voorstellen dat het licht wat erdoor gaat uitdooft na een aantal meters. Ik heb idd een aantal topics gevonden, maar ik heb gewoon een hele lange kabel nodig en dat vond ik niet in andere topics.
Er zijn optische kabels die over de Atlantische oceaan gaan, dus dat valt wel mee ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daar zitten wel versterkers/repeaters tussen hoor ;)

Iperf

• jdm8

jdm8

fish schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:26:
daar zitten wel versterkers/repeaters tussen hoor ;)
Maar gelukkig niet om de 15 meter ;)

• Ray

Ray

BORG schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:20:
voor zover ik weet moet 15 meter geen probleem zijn. Er van uit gaande dat het uitgaande signaal voldoende sterkte heeft en de versterker een goede input. Immers waarom zijn er anders kabels van 15 meter als het niet kan werken ?

• BORG
Dat zeg je wel, maar als ik ga zoeken dan kan ik alleen optische kabel vinden van maximaal 10 meter.
Dan is dat geloof ik wel te verlengen, met koppelstukjes. Maar tot hoever kan ik dan verlengen?

• jdm8

jdm8

http://store.pchcables.com/15me50foto.html ;)

Add light speed to your Home Entertainment System. GoldX Digital Optical Cables deliver superior digital sound through state-of-the-art technology. 8)

[ Voor 65% gewijzigd door jdm8 op 13-04-2008 15:14 ]

• Ray

Ray

ik zei toch even op ebay kijken :P

http://cgi.ebay.nl/15-m-T...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

meer zijn er te vinden als je 'toslink 15' in de zoekopdracht zet

Verwijderd

Volgens de specs doet toslink 10 meter en coaxiaal 15 meter. Maar in de praktijk? Geen idee, ik heb 10 met coaxiaal liggen tussen PC en DAC, heb geen problemen.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 20:18
Ik heb hier 15m liggen met koppelstuk(10m + 5m) en heb nog geen problemen gehad.
De kabels heb ik toen bij hier besteld

Soms weet ik het ook niet meer.........

• BORG
Daar heb ik nu ook kabels besteld. Zijn niet duur daar.
Ook optisch, met koppelstuk(10m+5m)
Ga ik morgen aansluiten. ff kijken of ik het meteen aan de praat krijg.

• Ray

Ray

BORG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:58:
Daar heb ik nu ook kabels besteld. Zijn niet duur daar.
Ook optisch, met koppelstuk(10m+5m)
Ga ik morgen aansluiten. ff kijken of ik het meteen aan de praat krijg.
mm persoonlijk had ik dan 1 kabel van 15 meter genomen. Je kan natuurlijk nagaan dat zo'n koppelstuk verlies oplevert. Daarnaast is het totaal ook nog voordeliger (zie de link die ik je gegeven had)

• BORG
Ik had daar net besteld toen ik je Reply zag.
Pagina: 1