Ik heb net een nieuwe versterker gekocht, een NAD T742 AV surround receiver.
Ik heb daaraan 2 Lambda Saffier luidsprekers.
Allemaal tweedehans gekocht en het klinkt allemaal erg mooi.
Nu wil ik deze versterker aansluiten aan de PC.
Daar heb ik meer dan 15 meter kabel voor nodig om die twee te verbinden.
Nu wil ik zo veel mogelijk kwaliteit overhouden en het toch een aardige afstand is weet ik niet goed hoe ik alles moet verbinden.
Ik heb op mijn moederbord (onboard sound) een SPDIFCoaxial output poort en een SPDIF optical output en een front speaker out jack.
Op mijn versterker zitten digitale audio ingangen. zowel optisch als coaxiaal.
Dus welke kabel kan ik het beste gebruiken. Digitaal of analoog? Ik weet niet of voor digitaal de afstand te lang is. ik wil dus een zo goed mogelijke verbinding.
Als ik analoog neem, met tulp dus, moet het denk ik wel een iets betere zijn , die afgeschermd is en verguld mischien.
Ik wil er niet onnodig veel voor betalen, maar wel een zo goed mogelijke kabel tussen hebben.
Wat is dan een goede kabel en waar kan ik die kopen/bestellen? Waar moet ik op letten bij het kopen van een goede kabel?
En ik heb al zitten denken aan een andere geluidskaart, iets als :
M-Audio Audiophile 2496
Of iets anders/tweede hans.
Zal het geluid dan beter worden? Dat hoeft natuurlijk niet als ik digitaal ga.
Dus ik wil de kwaliteit van mn speakers en versterker zo goed mogelijk benutten. ik moet dus wel meer dan 15 meter afleggen, dus best wel een end.
Ik heb daaraan 2 Lambda Saffier luidsprekers.
Allemaal tweedehans gekocht en het klinkt allemaal erg mooi.
Nu wil ik deze versterker aansluiten aan de PC.
Daar heb ik meer dan 15 meter kabel voor nodig om die twee te verbinden.
Nu wil ik zo veel mogelijk kwaliteit overhouden en het toch een aardige afstand is weet ik niet goed hoe ik alles moet verbinden.
Ik heb op mijn moederbord (onboard sound) een SPDIFCoaxial output poort en een SPDIF optical output en een front speaker out jack.
Op mijn versterker zitten digitale audio ingangen. zowel optisch als coaxiaal.
Dus welke kabel kan ik het beste gebruiken. Digitaal of analoog? Ik weet niet of voor digitaal de afstand te lang is. ik wil dus een zo goed mogelijke verbinding.
Als ik analoog neem, met tulp dus, moet het denk ik wel een iets betere zijn , die afgeschermd is en verguld mischien.
Ik wil er niet onnodig veel voor betalen, maar wel een zo goed mogelijke kabel tussen hebben.
Wat is dan een goede kabel en waar kan ik die kopen/bestellen? Waar moet ik op letten bij het kopen van een goede kabel?
En ik heb al zitten denken aan een andere geluidskaart, iets als :
M-Audio Audiophile 2496
Of iets anders/tweede hans.
Zal het geluid dan beter worden? Dat hoeft natuurlijk niet als ik digitaal ga.
Dus ik wil de kwaliteit van mn speakers en versterker zo goed mogelijk benutten. ik moet dus wel meer dan 15 meter afleggen, dus best wel een end.