Toon posts:

HD3870+Novita 22"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een Raden HD3870 gekocht. Ik had al een Novita 22" TFT/LCD monitor.
Als ik zonder driver in WinXP boot is de resolutie 1680x1050 goed. Nadat ik de driver voor de videokaart installeer (catalyst 8.3) kan ik wel die resolutie kiezen. Mijn beeld wordt dan vervormd. In 1600x1200 gaat het wel goed, echter in de native 1680x1050 krijg ik een hoger beeld en heb ik in de breedte een heel zwart stuk aan de linker kant. Ik moet dan schuiven om alle pictogrammen te zien.
Zo kan ik niets met deze combo. Bij de monitor heb ik plug and play zowel als standaard monitor geprobeerd en niets helpt. Het is aangesloten met VGA omdat er geen DVI aansluiting opzit.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik ben nu radeloos.

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Heb je al een oudere catalyst driver geprobeerd ?

Ik denk dat je probleem toch echt drivers zijn, omdat ie zonder drivers wel goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal de 8.2 dan maar proberen? Of zijn er ook nog andere drivers? Ik meen me te herrineren dat er ook iets van Omega was ooit. Zijn die er eventueel ook voor deze kaart?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Een zwarte balk links waardoor het beeld naar rechts is opgeschoven? En je dus de breedte van de zwarte balk rechts mist?

Even je monitor instellingen bekijken en even automatisch dat ding zichzelf laten instellen. Gevalletje VGA namelijk (heb recent veel te maken gehad met VGA monitoren en ben dit dus meermaals tegengekomen ;) ), DVI doet dit normaal gesproken niet (zo wel zit er iets mis). Je moet dus even kijken hoe je hem iets van 'auto settings' kan laten doen zodat hij zichzelf goed instelt, dan is het opgelost!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Sp!tF!re schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:57:
Een zwarte balk links waardoor het beeld naar rechts is opgeschoven? En je dus de breedte van de zwarte balk rechts mist?

Even je monitor instellingen bekijken en even automatisch dat ding zichzelf laten instellen. Gevalletje VGA namelijk (heb recent veel te maken gehad met VGA monitoren en ben dit dus meermaals tegengekomen ;) ), DVI doet dit normaal gesproken niet (zo wel zit er iets mis). Je moet dus even kijken hoe je hem iets van 'auto settings' kan laten doen zodat hij zichzelf goed instelt, dan is het opgelost!
Dat heb ik al gedaan. De monitor kan ook handmatig niet genoeg schuiven met het beeld. De resolutie is te hoog, echter is het beeld breder dan ik aan zichtbaar oppervlak heb. Het is nu dus een soort virtuele desktop geworden. Vreemd allemaal.

Ik zal er eens een verse instal tegen aan gooien. Mocht het dan ook niet lukken is het goodbye met ATI. Ik ga dan wel een NVidia halen. Iets uit 8800 serie.

2x edit. :)

Een verse install heeft ook niet geholpen. :( Andere kaart dus maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 19:08 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
En toch is het precies hetzelfde probleem als ik had 8)7 Ik herkende het dan ook meteen toen ik het las, heb je alles geprobeerd? Ik heb namelijk zelf ook een ATi en hier had ik eerst hetzelfde probleem, maar ik had het op een nVidia ook toen ik een hogere resolutie instelde (ook breedbeeld). 1680x1050 op VGA deed hier precies hetzelfde, even de monitor zichzelf laten aanpassen en klaar?

Uiteraard is het wel raar dat het zonder driver wel werkt, maar ik had zelf gewoon een driver geïnstalleerd. Hoe dan ook hoop ik dat een andere kaart het oplost, laat je het even weten? ;) Ik ben namelijk zeer benieuwd!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Sp!tF!re schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:40:
En toch is het precies hetzelfde probleem als ik had 8)7 Ik herkende het dan ook meteen toen ik het las, heb je alles geprobeerd? Ik heb namelijk zelf ook een ATi en hier had ik eerst hetzelfde probleem, maar ik had het op een nVidia ook toen ik een hogere resolutie instelde (ook breedbeeld). 1680x1050 op VGA deed hier precies hetzelfde, even de monitor zichzelf laten aanpassen en klaar?

Uiteraard is het wel raar dat het zonder driver wel werkt, maar ik had zelf gewoon een driver geïnstalleerd. Hoe dan ook hoop ik dat een andere kaart het oplost, laat je het even weten? ;) Ik ben namelijk zeer benieuwd!
Ik had toen de kaart onderweg was even een Nvidia 8600GT/1024MB kaart te leen en daar draaide het perfect op. Als de winkelier niet een 8800 (serie) op voorraad heeft zet ik die er eerst wel weer in. Ik zet dan gewoon weer even een image terug en dan hopen dat het weer goed is.

Voor vandaag houd ik het voor gezien. Mijn laptop werkt vlekkeloos met mijn Nvidia 7600GO/256 op Ubuntu/Linux, iets wat met die ASUS HD3870 ook niet wil. Er zijn nog geen goede drivers voor, althans ik kon ze niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou, ik moet me heel diep schamen. :X :X Toen ik de kaart eruit wilde halen kwam ik tot de ontdekking dat de stekker in de aansluiting voor monitor 2 zat. Ik heb hem naar nummer 1 gezet en het was meteen goed. :D

Nu houdt ik deze kaart maar, ik had er speciaal een ASUS P5K voor gekocht om eventueel een crossfire opstelling mee te maken.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

op welke ingang je hem prikt zou in principe niet uit mogen maken.
Pas als je 2 schermen hebt staan en die worden 'verkeerdom' aangestuurd, dan moet je in de instellingen de beeldschermen proberen om te wisselen en mocht dat niet werken, dan pas de stekkers.

Ik kan op mijn 8800GT op een willekeurige poort m'n scherm aansluiten en hij werkt altijd (is wel DVI, maar toch) zelfs op m'n 7600GS maakte het niet uit of ik m'n scherm op de D-Sub of de DVI aangesloten had, hij deed het gewoon.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zopas weer even omgedraaid en het ging weer fout. Ik vind het ook vreemd, het zou ook eigenlijk niets uit moeten maken. Misschien wel een 'uniek' iets aan mijn kaart/pc.
Ik heb ook de .inf file aangepast en in het register zitten knoeien. Ook dat hielp niet.
Ik laat het maar zo.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

als het werkt dan werkt het (wel raar, maar het werkt ;))

Veel plezier met je scherm!

En wat als je nu een tweede scherm aansluit op de 'tweede' aansluiting? (die dan dus ook met de D-Sub kabel aansluiten en een verloopstukje anders is de test niet eerlijk ;))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1