Ik heb interesse in internet zonder vaste telefoon lijn. Weet iemand welk type modem je daar voor nodig hebt? Annex-A (analoog) of Annex-B (digitaal). Ik ben namelijk al in het bezit van een Annex-B modem welke ik graag wil behouden (mits mogelijk).
ik vermoed Annex-A maar dat kan je provider je vast vertellen.
eventueel overstappen op internet via de kabel?
Het modem is niet zo relevant, je zult eerst moeten bedenken hoe je een internetverbinding gaat krijgen zonder vaste telefoonlijn. Je kan kabelinternet nemen, afhankelijk van de regio waar je woont, of je kunt mobiel internet nemen (prijzig, en snelheid erg afhankelijk van dekking). Voor ADSL zul je toch bij het aanvragen in ieder geval een aansluiting moeten hebben.
Je Annex-B modem zal echter waardeloos zijn als je niet ISDN neemt.
Je Annex-B modem zal echter waardeloos zijn als je niet ISDN neemt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Standaard worden de DSL abbo's "zonder telefoonlijn" gewoon geleverd via de reguliere telefoonlijn van KPN. (Ja, ik weet het.. klinkt onlogisch
)
Het enige verschil met een ADSL abbo "met telefoonlijn" is dat KPN een telefoonnummer op de lijn meelevert. Met andere woorden: je zit aan een Annex A modem vast.
Het enige verschil met een ADSL abbo "met telefoonlijn" is dat KPN een telefoonnummer op de lijn meelevert. Met andere woorden: je zit aan een Annex A modem vast.
Sowieso krijg je toch meestal wel een modem meegeleverd, dus heb je die oude ook niet meer nodig. Annex B is iig voor ISDN, dus die kan je niet voor een analoge lijn gebruiken.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik schop dit topic naar Internetproviders en Hosting, want het heeft te maken met onderwerpen die daar worden besproken.
Of jouw topic het daar overleeft, laat ik aan de IH mods over, want erg veel zelfonderzoek heb je blijkbaar niet gedaan, wat wel een vereiste is hier op GoT
Of jouw topic het daar overleeft, laat ik aan de IH mods over, want erg veel zelfonderzoek heb je blijkbaar niet gedaan, wat wel een vereiste is hier op GoT
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
dit klopt niet helemaal! Het is zo dat Annex-B een andere frequentie gebied heeft. Stel nu dat ISDN niet geleverd wordt. Je kan dan prima internetten. Het gaat om de DSLAM kaart waarop je aangesloten zit. Deze is bijvoorbeeld voor Annex-A of Annex-B specificaties. De snelheid kan bij Annex-A iets beter zijn omdat er minder wordt gereserveerd voor het telefonie spectrum.Haan schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:46:
Sowieso krijg je toch meestal wel een modem meegeleverd, dus heb je die oude ook niet meer nodig. Annex B is iig voor ISDN, dus die kan je niet voor een analoge lijn gebruiken.
Ik had graag wat meer eigen onderzoek willen doen maar ik krijg zeer weinig reacties van de providers. Wat ik net wel heb gelezen is dat mijn ADSL router (Fritzbox) zowel Annex-A als Annex-B ondersteunt. Probleem dus opgelost
Dat zou ik knap vinden. Wat ik weet is dat er Fritzjes zijn die analoog of isdn aan de DSL kant hebben en analoog en ISDN aan de uitgang om telefoons op aan te sluiten (zo heb ik het...)
Maar dat de chipset geschikt zou zijn voor DSL-Annex B en DSL-Annex A dat geloof ik nog niet. Wel weet ik dat met 'omflashen' er mogelijkheden zijn maar dat is tricky.
Just my 2-cents. Zet anders je type neer
Maar dat de chipset geschikt zou zijn voor DSL-Annex B en DSL-Annex A dat geloof ik nog niet. Wel weet ik dat met 'omflashen' er mogelijkheden zijn maar dat is tricky.
Just my 2-cents. Zet anders je type neer
Anoniem: 101924 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:56:
Ik had graag wat meer eigen onderzoek willen doen maar ik krijg zeer weinig reacties van de providers. Wat ik net wel heb gelezen is dat mijn ADSL router (Fritzbox) zowel Annex-A als Annex-B ondersteunt. Probleem dus opgelost
5183
Het ligt er ook aan wat je eerst had. Maat van me had ISDN2 lijntje met ADSL en is overgestapt naar ADSL met VOIP en levert zijn KPN lijn in. Echter de nieuwe DSL verbinding blijft Annex-B, omdat dat nu eenmaal zo aangesloten is in de centrale.
Tha_Duck heeft het juist, je wordt in de centrale ook aangesloten op een DSL modem (het zogeheten servermodem) en dat is dus ook Annex A of B. Die moet matchen met jouw eigen modem anders wordt het gokken of het werkt. Annex B krijg je alleen als je al ISDN had, niet bij een nieuwe aansluiting. KPN wil namelijk dolgraag Annex B afbouwen omdat ISDN aan het uitsterven is.
5183
Ik ben nu aan het gokken op een verbinding, ik weet nog niet wat het is (analoog, ISDN, ADSL, SDSL) en dat is geen pretje
Als je ADSL zonder telefoon lijn wilt kan je ook Alice Easy nemen dan betaal je 1x €70 voor aansluitkosten telefoon en €20 per maand voor 20mbit adsl.
Misschien is lezen niet je sterkste kant, maar hij vraagt (in de topicstart) of hij bij een nieuwe aansluitig zijn Annex B modem kan gebruiken...Bazvv schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:02:
Als je ADSL zonder telefoon lijn wilt kan je ook Alice Easy nemen dan betaal je 1x €70 voor aansluitkosten telefoon en €20 per maand voor 20mbit adsl.
En het antwoord is: nee. bij nieuwe aansluitingen = annex-a standaard (en dat stond hierboven ook al een keer 
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:17:
[...]
Misschien is lezen niet je sterkste kant, maar hij vraagt (in de topicstart) of hij bij een nieuwe aansluitig zijn Annex B modem kan gebruiken...
Pagina: 1