Toon posts:

Hoever kan ik 1 Ghz TB OC-en met standaard koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TB 1000 Mhz en ik vraag met af tot hoever ik hem van overclocken met een standaard CoolerMaster systeemfan (geen orb dus). Mijn systeem is een Asus A7V mobo, TB 1000 Mhz processor, 512 MB Geheugen.

Als je hiermee ervaring hebt vertel me die dan. Dan kan zien hoever ik kan gaan.

Alvast bedankt :)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 07:40
1ghz is wel genoeg hoor, je kan 't gaan proberen met je standaard koeler en mischien haal je 1050/1100

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je reactie :)
Is een orb aan te raden?
En zoja hoeveel Hmz zal ik dan halen?

Verwijderd

DAs niet te zeggen, totaal afhankelijk van je "geluk" met de proc.

Sommige Ghz'en halen met moeite 1100, anderen probleemloos 1300...

Gewoon unlocken die zooi, kijken waarop ie allemaal boot, dan stabiliteit testen in windhoos = maximaal haalbare met standaard koeling...

Een betere voorspelling is wel te doen tav de temp in je BIOS na het doorlopen van wat benchmarks oid.

(edit:)
Een orb ziet er leuk uit, maar voor goede koeling moet je hem niet hebbn. Kijk eerst waarop je proc wil booten, tel daar ongeveer 100Mhz bij op, en dat zal (pin me er niet op vast) ongeveer je max zijn, ook met goede (lucht-)koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 februari 2001 01:39 schreef werty het volgende:
DAs niet te zeggen, totaal afhankelijk van je "geluk" met de proc.

Sommige Ghz'en halen met moeite 1100, anderen probleemloos 1300...

Gewoon unlocken die zooi, kijken waarop ie allemaal boot, dan stabiliteit testen in windhoos = maximaal haalbare met standaard koeling...

Een betere voorspelling is wel te doen tav de temp in je BIOS na het doorlopen van wat benchmarks oid.
Ennuh sja unlocken doe je in de BIOS?
(Tja heb nog niet zoveel verstand van TB's) ;)

Verwijderd

Hehe, dat die je met de "bekende" potloodstreepjes om de L1 bruggen te verbinden (op je proc).

Daarna met de jumpers op je mobo de multiplier instellen.

Als je zoekt op "L1" in tweakers.net zou je alle info moeten vinden...

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Heb zelf een Athlon 1000.
Zorg dat je koeler er goed opzit met een beetje koelpasta. (liefst arctic silver)

Heb zelf een standaard koeler met 2 fannetjes. (1 zelf erbij gedaan)

Unlocken moet je doen door alle L1 bruggetjes (te vinden op de bovenkant van de processor) in te kleuren met een HB potlood.
(zorg dat de 5 bridges elkaar niet raken!)

Ik draai nu op 1140 Mhz @ 1.6 Volt.

114 * 10.

Probeer eerst op multiplier 10 zo ver mogelijk te komen. Mijn ervaring is om het voltage (in de BIOS) stapjes lager te zetten dan de default.

Schroef elke keer de bussnelheid een beetje op totdat ie stabiel loopt.

Ben ik nog wat vergeten? Denk het niet...

Sempron 3800+ 8k9a7i

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Als indicatie (maar geen zekerheid;)):
Met een Coolermaster DP5 6H51 haalde ik in eerste instantie 1120 (10X112) als max.

Daarna heb ik mijn Alpha PEP66T met Delta 60mm HP fan er op gekwakt (mod toelichting om hem passend te maken in nieuws-sectie van (OC-Shop) en toen kwam ik tot 1265 mhz (11X115)!

Kan dus behoorlijk schelen. Heb hem overigens wel anderhalve week in laten branden met die coolermaster, 24/7 met koetje laten draaien op 1.85V, 1120, 59°C.

edit: processor is een AMD Tbird 1Ghz, mobo een KT7-RAID.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 20:35
voor het overklokken van een TB1GHz hoef je alleen maar op potlood te zoeken:)))
moet iemand voor de gein maar eens doen
:P:):P:)8-)

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 12:46
Kep zelf een superorb met een tb 1000 nog niet geklockt :D en ja ik kan je gedachten lezen en nee ik donder niet van got of ;)
maare werkt goed goede casekoeling riekwaaiert < das nieuwe spelling

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 16:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

draait hier lekker stabiel op 1250 mhz

zie specs

Turn it off and on again.

Verwijderd

gemiddeld is 1150 haalbaar met een coolermaster dp5-6h51, denk ik. Ik draai nu 1150 100*11,5 zeer stabiel. Stressed 59C op de tempmeting van de a7v. Ik kan nog wat hoger 1180 of zo, maar dan loopt 3dmark2000 vast in de benchmark.
Pagina: 1