Ik wil mijn harddisk stiller maken, echter komt hij in een nogal kleine zelfgemaakte case waar geen ruimte is voor een normale hard disk silencer. Daarom wil ik zelf iets maken. Mij idee: een soort van aluminium doosje om de HD maken. Om er voor te zorgen dat de trillingen niet op het doosje overgebracht worden wil ik er een veerkrachtig materiaal als rubber tusse doen. Echter isoleert dit. Nu zag ik bij het modden van de DVD drive voor deze case dat er op twee chips een soort rubber zit wat er voor zorgt dat de warmte van chips op de metlalen case van de drive overgebracht wordt.
Nu mijn vragen, Weet iemand hoe dit spul heet? En waar ik dit kan krijgen? Verder, is alleen een aluminium plaatje op de bovenkant van de HD genoeg om hem koel te houden? dat plaatje heeft dus dezelfde oppevlakte als de metalen bovenkant van de HD. (de HD is 35 graden, los op tafel liggend). Op de HD staat "do not cover any drive holes" kan dit kwaad als ik dit wel doe? Nog een klein vraagje, weet iemadn oo kwaat ik HD schroefjes kan krijgen die verzonken kunnen worden? (dus een kop met een scheve onderkant.)
Nu mijn vragen, Weet iemand hoe dit spul heet? En waar ik dit kan krijgen? Verder, is alleen een aluminium plaatje op de bovenkant van de HD genoeg om hem koel te houden? dat plaatje heeft dus dezelfde oppevlakte als de metalen bovenkant van de HD. (de HD is 35 graden, los op tafel liggend). Op de HD staat "do not cover any drive holes" kan dit kwaad als ik dit wel doe? Nog een klein vraagje, weet iemadn oo kwaat ik HD schroefjes kan krijgen die verzonken kunnen worden? (dus een kop met een scheve onderkant.)
[ Voor 7% gewijzigd door jdm8 op 13-04-2008 10:49 ]