Toon posts:

Bios werkt niet meer na het OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

Ik ben een beginnende OC'er en heb geprobeerd om mijn cpu te overclocken.

Ik heb een intel e6850.
Standard: 3.0ghz
1e poging ~3.4ghz
2e poging 3.6ghz probleem is dat me 3e poging fataal werd.
Ik kan mijn bios niet meer in (pc blijft hangen) en 4 van de 5 keren kan ik niet eens in me eige pc komen.

http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmpxZJ1jk2ud/view/ LINK PC

SB heb ik op 1.55volt staan en de NB op 1.45 volt.

Wie kan me alsjeblieft helpen? _/-\o_

Groetjes

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
CMOS reset is toch wel het eerste wat je moet proberen? Zie de handleiding van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 13 april 2008 @ 06:07:
CMOS reset is toch wel het eerste wat je moet proberen? Zie de handleiding van je moederbord.
Ben ik dan alles kwijt? of worden de instellingen alleen gereset?

Verwijderd

Dit reset de bios setup waarden naar de fabrieks instellingen, je zal niks van je harde schijf kwijt raken.

BTW. het komt op mij over alsof je een wat beperkte kennis hebt van de werking van een computer, ik raad je daarom af te gaan overclocken aangezien dit toch wel een goede kennis van de werking van de hardware in een computer vereist. Vat dit niet op als belediging, zo is het zeker niet bedoeld. Wil je toch graag overclocken, doe het dan met kleine stapjes, 400 MHz is echt een enorme stap, deze optie had je cpu al teveel kunnen worden zoals dat nu bij je gebeurt is.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Let op je voltage van je CPU en je temps. Lees je ook even in via FAQ die je makkelijk kunt vinden,

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 06:40:
Dit reset de bios setup waarden naar de fabrieks instellingen, je zal niks van je harde schijf kwijt raken.

BTW. het komt op mij over alsof je een wat beperkte kennis hebt van de werking van een computer, ik raad je daarom af te gaan overclocken aangezien dit toch wel een goede kennis van de werking van de hardware in een computer vereist. Vat dit niet op als belediging, zo is het zeker niet bedoeld. Wil je toch graag overclocken, doe het dan met kleine stapjes, 400 MHz is echt een enorme stap, deze optie had je cpu al teveel kunnen worden zoals dat nu bij je gebeurt is.
Hier ben ik het mee eens, als je gaat overclocken en het werkt niet. Zijn dit echt dingen die je moet weten, je zal nog wat meer moeten lezen over overclocken. Want hierdoor kan je echt de fout ingaan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost ;)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Vertel dan ook even hoe je het opgelost hebt, zo hebben anderen er ook nog wat aan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
jdm8 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:26:
[...]

Vertel dan ook even hoe je het opgelost hebt, zo hebben anderen er ook nog wat aan. ;)
Gewoon door de bios te resetten ;)
op 3.4 deed hij het perfect. Alleen ik heb mijn ram timings enz niet aangepast. en kennis heb ik wel alleen heb ik nooit me mobo hoeven resetten ;)

Ik zal maar is eens een goeie tutorial gaan lezen :P
Links zijn welcome;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 12:49 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet niet welk moederbord je hebt, maar redelijk goede overklokbordjes hebben een beveiliging als ze 3 keer niet booten dan gaan ze terug naar default instellingen.

Verwijderd

Asus mobo heeft ie geloof dat die crashfree bios hebben. Even 10 sec stekker uit je pc en hij moet daarna gewoon weer opstarten.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
REDFISH schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:21:
Weet niet welk moederbord je hebt, maar redelijk goede overklokbordjes hebben een beveiliging als ze 3 keer niet booten dan gaan ze terug naar default instellingen.
Dat had vroeger mijn goedkope asrock bordje al.
Maar zelfs zonder dat, dat zijn pc hangt is gewoon doordat hij te ver geklokt heeft (al dan niet icm met een te lage vcore of te hoge temp). Gewoon de cmos resetten (ergens op je mobo 2 contactjes sluiten) en alles staat weer op standaart, dan vanaf je 3.4ghz opnieuw proberen in kleine stapjes.

Verwijderd

Topicstarter
Jazzle schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:02:
[...]

Dat had vroeger mijn goedkope asrock bordje al.
Maar zelfs zonder dat, dat zijn pc hangt is gewoon doordat hij te ver geklokt heeft (al dan niet icm met een te lage vcore of te hoge temp). Gewoon de cmos resetten (ergens op je mobo 2 contactjes sluiten) en alles staat weer op standaart, dan vanaf je 3.4ghz opnieuw proberen in kleine stapjes.
Ik ga pas verder met OC'en als mijn pc de nieuwste games niet meer trekt.
En het was een Asus P5N32-E Sli ;) een uitstekende mobo als het aan mij ligt.
Pagina: 1