"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein
Verwijderd
Wat denk je zelf?
Natuurlijk verbruikt deze dan stukken minder. Vooral als je het voltage verlaagt erbij. Let wel dat je een P4 model hebt dat toch niet zuinig opgebouwd is en er wellicht niet veel marge uit halen kan.
Natuurlijk verbruikt deze dan stukken minder. Vooral als je het voltage verlaagt erbij. Let wel dat je een P4 model hebt dat toch niet zuinig opgebouwd is en er wellicht niet veel marge uit halen kan.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 23:42 ]
Gewoon eerste proberen zoveel mogelijk te undervolten. Pas daarna verlaag je de snelheid.
Maar hoeveel minder dan?Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:41:
Wat denk je zelf?
Verwijderd
Nou pak er eens een energiemeter bij die je vanaf het stopcontact erinplugt, en de load avg gaat opmeten en later nogmaals maar dan met ondergeklokte waarde.
Er is geen vaste regel voor hoeveel jouw CPU minder gaat doen.
Whaha in ieder geval bedankt ik ga hem bouwen en dan hoor je het wel:)Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:45:
[...]
Nou pak er eens een energiemeter bij die je vanaf het stopcontact erinplugt, en de load avg gaat opmeten en later nogmaals maar dan met ondergeklokte waarde.
Er is geen vaste regel voor hoeveel jouw CPU minder gaat doen.
Pagina: 1