Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Ik heb een lastig probleem met een trage netwerkverbinding tussen XP pc's en Vista.

Als ik vanaf een XP SP2 pc rechts klik op een groot excel bestand (100Mb) in een share op de Vista Premium machine, en kies Kopieëren en dan plakken op de XP desktop, dan duurt het een minuut voordat het dialoogvenster met de vliegende envelopjes in beeld komt. Daarna gaat kopiëren op volle snelheid.

Als ik vanaf een XP SP2 pc rechts klik op een groot excel bestand (100Mb) in een share op de Vista machine, en kies Eigenschappen, dan duurt het 3 minuten voordat de Eigenschappen getoond worden. Al die tijd staat de Netwerkverbinding in Taakbeheer op 60-70% van de bandbreedte. De XP SP2 pc is die drie minuten niet vooruit te branden. Als ik rechts klik op een klein bestand gaat het wel snel.

Als ik vanaf een W2K machine het zelfde doe naar de Vista Premium machine: retesnel.
Als ik vanaf de XP pc iets soortgelijks doe naar een Ubuntu server: retesnel.
XP-XP is wisselend.

Dus: netwerkverkeer tussen XP en Vista lijkt een probleem te hebben. Vooral in het 'opbouwen' van een verbinding met grote bestanden (als het kopiëren van het bestand uiteindelijk begonnen is gaat dat wel op volle bandbreedte).

Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt.