• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
Hey, ik heb hier een Asus A8n SLI Premium mobo net gekocht en ik wilde hem uitproberen dus verving mijn oude moederbord (a8n sli). Maar nu is hij helemaal aangesloten en doet hij niets. Alleen het groene lampje helemaal onderaan gaat branden als de voeding aangaat. Ik heb al geprobeerd om die power switch op verschillende wijzen aan te sluiten alsmede de reset switch op power te zetten om te kijken of het aan de knop ligt, maar nog geeft hij geen kick.

Nu heb ik geen idee meer waarom hij het niet doet terwijl alles wel werkt bij mijn oude mobo.
Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen??

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je alleen je mobo vervangen hebt en dat werkt nu niet dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je moederbord gewoon stuk is.

Je kunt natuurlijk Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornemen en je nieuwe mobo gebruiken als basis (dus alle andere onderdelen vervangen). Op die manier kun je incompatibility nog uitsluiten.

• COWBertha
Maar hoe kan dan dat groene lampje nog branden? Als hij kortgesloten heeft, hoort er toch helemaal geen stroom meer te lopen?

Verwijderd

COWBertha schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:18:
Maar hoe kan dan dat groene lampje nog branden? Als hij kortgesloten heeft, hoort er toch helemaal geen stroom meer te lopen?
Er kan iets kapot zijn op je moederbord wat toevallig helemaal niks met je spannings circuit van dat ledje nodig heeft. ;)

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik denk gewoon dat je moederbord kapot is. Mijn oude moederbord bootte ook niet meer terwijl het groene lampje gewoon brande, en dat het lampje brand betekent idd niet dat je moederbord het nog doet. ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat groene lampje laten branden is inderdaad niet echt moeilijk. Dat lukt vaak op bordjes die goed dood zijn nog steeds, omdat ze nog steeds een 5V spanning krijgen. Zo'n lampje zegt echt helemaal niets.

• COWBertha
Hmmz, bedankt allemaal! Tijd om de verkoper es aan zijn oren te draaien...
Pagina: 1