PC van buitenaf niet bereikbaar via FTP of Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:21
Het probleem is dat mijn pc van buitenaf niet bereikbaar is via FTP of remote desktop. Ik kan zelfs niet pingen. Krijg alleen timeouts. Op de pc zelf staat geen firewall. De poorten voor FTP en Remote Desktop zijn geforward. De pc hangt achter een WRT54GL met Tomato 1.17. In de Firewall opties is "Respond To ICMP Ping" aangevinked.

Heb zelf geen idee waar het aan kan liggen. Wie kan mij helpen ?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
- Statisch IP op de computer of vast IP ingesteld op DHCP server van de router?
- Juiste IP?
- Al een portscan gedaan?
- Router gereset waar nodig?
- Je bent toch wel echt aan het proberen van buitenaf he? Vanuit je eigen netwerk pingen of verbinding proberen te maken naar het IP van je Internet verbinding heeft volstrekt geen zin
- Telnet naar 127.0.0.1 met de poort die open zou moeten staan, werkt dat?

• sunturion
Sorry inderdaad iets te weinig info gegeven. Pc heeft statische IP
Heb router gereset en firmware geupdate naar laatste versie. Geen impact
Heb inderdaad van buitenaf geprobeerd. Zelfde resultaat (timeouts)
Volgens Hackerwatch is alleen 21 open en de rest stealth. Telnet naar 127.0.0.1 werkt ook niet (maar die poort is dicht)

[ Voor 3% gewijzigd door sunturion op 12-04-2008 23:18 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
sunturion schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:35:
Het probleem is dat mijn pc van buitenaf niet bereikbaar is via FTP of remote desktop. Ik kan zelfs niet pingen. Krijg alleen timeouts. Op de pc zelf staat geen firewall. De poorten voor FTP en Remote Desktop zijn geforward. De pc hangt achter een WRT54GL met Tomato 1.17. In de Firewall opties is "Respond To ICMP Ping" aangevinked.

Heb zelf geen idee waar het aan kan liggen. Wie kan mij helpen ?
Je kunt ook niet pingen van buitenaf naar je werkstation als je achter een router zit. Je kunt wel naar je publieke IP adres pingen, maar niet van buitenaf naar je private ip adres, tenzij je ICMP request ook doorstuurd.

Je moet trouwens telnetten naar 127.0.0.1 <poortnummer> dus 21 of 3389.

Test eerst eens of het intern wel werkt.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• sunturion
Saab schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:42:
[...]

Je kunt ook niet pingen van buitenaf naar je werkstation als je achter een router zit. Je kunt wel naar je publieke IP adres pingen, maar niet van buitenaf naar je private ip adres,
I know. Ik ping naar mijn externe IP en dat resulteert in timeouts
Je moet trouwens telnetten naar 127.0.0.1 <poortnummer> dus 21 of 3389.

Test eerst eens of het intern wel werkt.
Via poort 21 gaat het niet. Via 3389 maakt hij na 5 a 6 minuten wel verbinding

[ Voor 6% gewijzigd door sunturion op 13-04-2008 00:33 ]

• Saab
sunturion schreef op zondag 13 april 2008 @ 00:18:
[...]

I know. Ik ping naar mijn externe IP en dat resulteert in timeouts
Continue? en van waar ping je dan?

[...]
Via poort 21 gaat het niet. Via 3389 maakt hij na 5 a 6 minuten wel verbinding
Dat duurt dan wel lang, opnieuw, vanaf je eigen station of een ander werkstation

• sunturion
Ping vanaf mijn eigen werkstation en vanaf die van een vriend naar mijn externe ip resulteren allemaal in timeouts. Telnet vanaf mijn eigen pc naar localhost via poort 3389 lukt wel. Telnet vanaf een werkstation buiten mijn netwerk heb ik nog niet kunnen testen

• Saab
Tsja, ik weet het niet. Als jij zegt dat jouw router ICMP zou moeten beantwoorden maar het niet doet. Je weet zeker dat je een ip adres gebruikt dat niet begint met 10. of 192 of 172.?

Ik neem niet aan dat jeje ip adres hier wilt neerzetten, maar je zult toch wat moeten gaan troubleshooten en diverse instellingen na moeten lopen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik het goed lees probeer je alles vanuit je eigen netwerk? Probeer het eens via een website als www.net2ftp.com, dan ga je tenminste echt via extern.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sunturion
Ik gebruik wel een ip dat begint met 192. , maar ik ping naar m'n externe ip
Telnet van pc buiten netwerk naar mijn externe ip op poort 3389 werkt ook niet: Connect failed
Telnet vanaf mijn eigen werkstation naar mijn externe ip lukt nu weer niet.

Verbinding maken via net2ftp of WebFTP had ik al geprobeerd en werkt dus ook niet

Pagina: 1