Toon posts:

[AP express N] Doet vreemd -> beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoezee ! ik heb vandaag met nieuwe Airport Express N meegenomen ! thuis aangekomen dacht ik van "nou ff aansluiten dan maar!" echter nadat ik alles had ingesteld, de APE opnieuw opgestart was kreeg ik een foutmelding bij het aanmelden bij het draadloze netwerk namelijk de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/sp.versluis/forums/APE_WEP.png
terwijl ik hem goed heb gesteld, zie het volgende screenie
Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/sp.versluis/forums/APE_config.png

hier zie je dus dat ik alles juist heb ingesteld(wachtwoord is echt correct)
Nu komt het gekke als ik dan kies voor WPA2 - personal en dan het wachtwoord invoer dan gaat het goed (:D).
Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/sp.versluis/forums/APE_config.png
de machine waarop dit gedaan is: MBP 15" 2,4/4GB/OSX 10.5 & PB 12" 1Ghz/1,25GB/OSX 10.5. (ligt dus niet aan de machine) daarna heb ik het op de iBook van me zusje (met OSX 10.4) de stappen herhaalt, en dan ook gekozen voor "WEP" beveiliging, hier gaat het WEL goed.
Heeft iemand hier al een beetje ervaring mee(hoe nieuw het product ook is:P)
Als je het mij vraagt lijkt het me eigenlijk een bug(je) van OSX 10.5, hoe gek dit ook mocht klinken !

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Waarom gebruik je niet gewoon WPA?
Dat is alleen maar beter, en als het dan wel goed gaat, lijkt me de keus snel gemaakt!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
Ik weet niet hoe het met een airport express/extreme werkt, maar normaal gesproken moet je een hexadecimaal getal invoeren als wachtwoord wanneer je WEP gebruikt.

en je hebt 'm ingesteld op een of andere Transitional Security Network.

zet 'm eens gewoon op normaal WEP zonder die toei.

[ Voor 37% gewijzigd door tabakje op 12-04-2008 23:32 ]

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
offtopic:
Waarom zie ik 'Disks' staan in jou Airport-Configuratiescherm staan ?! Wil dit zeggen dat je ook een HD op je Express kan aansluiten ?!

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Sephone schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:44:
offtopic:
Waarom zie ik 'Disks' staan in jou Airport-Configuratiescherm staan ?! Wil dit zeggen dat je ook een HD op je Express kan aansluiten ?!
'Disks' staat grijs :>.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:18
offtopic:
Volgens mij alleen op de Airport Extreme :).

Verwijderd

Topicstarter
Knopsje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:19:
Waarom gebruik je niet gewoon WPA?
Dat is alleen maar beter, en als het dan wel goed gaat, lijkt me de keus snel gemaakt!
omdat ik ook (helaas) nog te maken heb met een iBook G3 in het netwerk, en die ondersteund alleen maar WEP128-bit maximaal.
tabakje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:24:
Ik weet niet hoe het met een airport express/extreme werkt, maar normaal gesproken moet je een hexadecimaal getal invoeren als wachtwoord wanneer je WEP gebruikt.

en je hebt 'm ingesteld op een of andere Transitional Security Network.

zet 'm eens gewoon op normaal WEP zonder die toei.
dit is het enige wat ik kan kiezen is "Transitional Security Network", verder is het alleen maar WPA-bladiebla. Het lijkt mij dat "Transitional Security Network" de vervanger is van WEP oid bij apple.
offtopic:
standaard kan dat dacht ik inderdaad niet nee op een APE

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
als je probeert in te loggen met je ibook en hij vraagt om een wachtwoord, verander dan WEP ASCII naar WEP HEXADECIMAAL, en vul deze code in: 61386e736c6964656c75786565

dit is hetzelfde als "a8nslideluxee" maar omgezet naar hexadecimaal.

als je zelf een wachtwoord wilt omzetten naar hexadecimaal ga dan naar deze site:
(daarna wel ff alle % weghalen)

http://centricle.com/tools/ascii-hex/

een ibook met 10.4 up to date zou ook gewoon WPA moeten kunnen gebruiken btw:

zie hier

[ Voor 97% gewijzigd door tabakje op 14-04-2008 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
tabakje schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:12:
als je probeert in te loggen met je ibook en hij vraagt om een wachtwoord, verander dan WEP ASCII naar WEP HEXADECIMAAL, en vul deze code in: 61386e736c6964656c75786565

dit is hetzelfde als "a8nslideluxee" maar omgezet naar hexadecimaal.

als je zelf een wachtwoord wilt omzetten naar hexadecimaal ga dan naar deze site:
(daarna wel ff alle % weghalen)

http://centricle.com/tools/ascii-hex/

een ibook met 10.4 up to date zou ook gewoon WPA moeten kunnen gebruiken btw:

zie hier
okee ! ik heb nu inderdaad het netwerk geupgrade naar WPA - persoonlijk, en nu lijkt het allemaal goed te gaan. ik kijk het even aan en als het alleemaal goed gaat schop ik dit topic nog 1 keer omhoog om te melden dat het goed is gegaan ! bedankt voor je hulp !
Pagina: 1