[Naar Linux]VirtualBox en Photoshop (CS3)?*

Pagina: 1
Acties:

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Nu dat onder andere Ubuntu steeds meer begint op te komen, begint ook steeds meer mijn interesse in andere platformen (behalve Windows dus) naar boven te komen. Echter is het zo dat ik al geprobeerd heb om OS X te installeren op mijn PC en dat lukte ook wel, echter had ik problemen met de compatibiliteit van mijn tv-kaarten.

Nu zit ik dan toch weer te kijken naar Linux en heb ik er eigenlijk nog wel een brandende vraag over. Namelijk;

Heeft er iemand ervaring met de integratie met VirtualBox en Photoshop CS3?

In Wine blijkt dit namelijk helemaal niet lekker te werken.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 12:32
VirtualBox is gewoon beschikbaar onder Linux. Op Ubuntu was het installeren een fluitje van een cent.

Photoshop CS 3 is lastiger onder Wine. Photoshop CS 2 schijnt wel te werken met Wine. Wat je ook kunt doen is Windows installeren onder VirtualBox en daar Photoshop in installeren.

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Als je CS3 met wine wil draaien moet je deze site even checken link
Je kan hem natuurlijk ook met virtualbox draaien werkt perfect en je kan ook zoeken naar codeweavers (dit is wel een betaalde dienst)

Keep it simple stupid

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 21:30

Sebazzz

3dp

Je hebt natuurlijk wel kans dat de kleurechtheid niet helemaal honderd procent is :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:18
Maar dat is dan ook alles. Ik draai CS3 ook in een Virtualbox met XP. Enige waar je wel rekening mee moet houden, is dat CS3 minimaal 1 GB aan geheugen wil hebben bij de installatie, en je dus minimaal 1 GB moet toekennen aan je Windows XP "bak". Gaat wat lastig als je maar 1 GB hebt :P Ik heb zelf 2 GB, dus dat is geen probleem :+

Werkt wel lekker trouwens. XP in VBox, CS3 starten, seamless windows aan, en het is net of je CS3 in linux draait :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 21:30

Sebazzz

3dp

Let overigens goed op het geheugengebruik. Linux kan hele rare dingen doen als je drie VM's opstart die allemaal 768 MB willen hebben terwijl je maar 2GB in je bak hebt :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-01 14:23

Blonde Tux

<advertisement>

Google steunt nu momenteel de makers van wine(Codeweavers toch??) om een speciale versie van wine uit te brengen die speciaal CS3 draait.

Een andere optie is de gratis versie van PS gebruiken die online aanwezig is: Adobe Photoshop Express.

Des te meer wij nos'ers die versie gebruiken des te eerder Adobe gaat inzien dat een native PS dat wij, de linuxgebruikers, ook een goede en professionele foto editor nodig hebben. Dus als we met zijn allen eens met onze Linux browsers in hun apache logs komen, des te sneller Adobe dat gaat inzien.

Dus geen vm's, maar online, dat zorgt voor een dat in een versnelle procedure komen voor een ontwikkeling van een native PS.

Dus aub nog even doorbijten of tenminste zoveel mogelijk gebruik maken van de online versie

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Blonde Tux schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:40:
[..] Een andere optie is de gratis versie van PS gebruiken die online aanwezig is: Adobe Photoshop Express. [..]
Die online-versie is nauwelijk beter dan MS Paint. :+ Als je Photoshop _moet_ hebben is het een zwaar nutteloze "tool". Dit is meer een ontsnapt experiment dan een serieuze poging een online image editor neer te zetten.

0.0

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
letinon schreef op zondag 13 april 2008 @ 00:05:
VirtualBox is gewoon beschikbaar onder Linux. Op Ubuntu was het installeren een fluitje van een cent.

Photoshop CS 3 is lastiger onder Wine. Photoshop CS 2 schijnt wel te werken met Wine. Wat je ook kunt doen is Windows installeren onder VirtualBox en daar Photoshop in installeren.
jelly schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:26:
Als je CS3 met wine wil draaien moet je deze site even checken link
Je kan hem natuurlijk ook met virtualbox draaien werkt perfect en je kan ook zoeken naar codeweavers (dit is wel een betaalde dienst)
Ik ken Wine wel en de AppDB ook wel :) Daarnaast werkt Wine nog niet goed met Photoshop en vooral nog niet met CS3, dus daarom heb ik niet voor Wine gekozen, maar eerder voor Virtualbox met seemless integration.
AlterMann schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:36:
Maar dat is dan ook alles. Ik draai CS3 ook in een Virtualbox met XP. Enige waar je wel rekening mee moet houden, is dat CS3 minimaal 1 GB aan geheugen wil hebben bij de installatie, en je dus minimaal 1 GB moet toekennen aan je Windows XP "bak". Gaat wat lastig als je maar 1 GB hebt :P Ik heb zelf 2 GB, dus dat is geen probleem :+

Werkt wel lekker trouwens. XP in VBox, CS3 starten, seamless windows aan, en het is net of je CS3 in linux draait :)
Ik heb 8GB, dus dat moet geen probleem zijn :)
Blonde Tux schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:40:
Google steunt nu momenteel de makers van wine(Codeweavers toch??) om een speciale versie van wine uit te brengen die speciaal CS3 draait.

Een andere optie is de gratis versie van PS gebruiken die online aanwezig is: Adobe Photoshop Express.

...
Nee, het wordt een speciale versie van Wine die CS2 draait in platinum stand en zonder work-arounds en dergelijke. Daarnaast is de Express versie nog geen eens voldoende voor mij.

Toch allemaal bedankt en vooral (onze Rammstein fan?) AlterMann :) Ik ga er zelf nog wel een keer mee pielen :) Of misschien toch even wachten op Wine 1.0 ;)
Pagina: 1