Hoeveel millivolt op de kabel?

Pagina: 1
Acties:

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29
Graag wil ik van jullie weten hoeveel millivolt er op jullie kabelaansluiting staat.

Bij mij is het 0.2 millivolt op het ingangssignaal.

Na de splitter van de kabel en internet/telefoon is het nog maar 0,1 millivolt.

Het probleem is dat ik (on)regelmatig geen telefoon en internet heb.

Woensdag komt er een monteur van de kabel maatschappij en ik wil gewoon weten wat de nominale waarde ongeveer moet zijn.

Waardes zijn gemeten op AC.

Na een Digitale ontvanger en een HDD-recorder komt er op de TV 2,2 millivolt binnen (AC).

Beeld is dan nog steeds gevuld met zeer veel ruis.

Hopenlijk wat meer suggesties van jullie.....

Roche

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Kan je dat niet gewoon aan die monteur vragen als hij er is? Ik kan het nu niet voor je meten hier. Probeer trouwens eens wat minder op de entertoets te drukken, dit leest niet erg prettig.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Uit de spanning die je met een multimeter meet kun je geen conclusies trekken over de kwaliteit van het kabelsignaal.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-12 22:35

M2M

medicijnman

Henk007 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:59:
Uit de spanning die je met een multimeter meet kun je geen conclusies trekken over de kwaliteit van het kabelsignaal.
inderdaad, ruis geeft ook een spanning. Maar als er al ruis uit de aansluiting (de primaire aansluiting) van de muur komt, dan heeft die monteur iets te fixen

-_-

• roches
Hoe moet ik het dan meten, met een oscilloscope?

Sorry voor het vele enteren, dacht dat het dan leesbaarder zou zijn....

[ Voor 43% gewijzigd door roches op 12-04-2008 20:02 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-12 09:39
Om signaalnivo's te meten heb je een hoogfrequent spectrum analyzer nodig zodat je kan zien hoe hoog het signaalnivo is bij verschillende frequenties. Zo hoor je dan de DSL band (voor telefoon en internet), FM band (radio) en VHF/UHF (TV) band te zien. Het nivo wordt uitgedrukt in db's. Dergelijke apparaten zijn vrij prijzig (vanaf zo'n 1000 euro verkrijgbaar), maar als je de kabelprovider belt en vraagt of ze het signaal willen nameten dan sturen ze vaak een monteur langs met zo'n apparaat, als er dan bepaalde banden niet goed zijn dan plaatsen ze in het verdeelstation filters die het nivo corrigeren. Meten met een multimeter is onmogelijk, deze gaan tot 100Hz of duurdere hooguit 100KHz, het DSL signaal zit hier ver boven.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12 17:26
Probeer je waarden in je modem te bekijken. Signaal ruis verhouding etc(status van de (buiten) verbinding meestal). Dus je config van je modem in...

• roches
M2M schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:01:
[...]

inderdaad, ruis geeft ook een spanning. Maar als er al ruis uit de aansluiting (de primaire aansluiting) van de muur komt, dan heeft die monteur iets te fixen
Analoog zit er veel ruis in, digitaal val het regelmatig ff weg (paar keer per dag) voor een paar seconden.

Ik vind het verschil van 2,2 millivolt na een paar versterkers en 0,2 millivolt op de primaire aansluiting wel erg veel.

• roches
EnderQ schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:04:
Probeer je waarden in je modem te bekijken. Signaal ruis verhouding etc(status van de (buiten) verbinding meestal). Dus je config van je modem in...
Weet jij dan op welkadres ik het modem aan moet spreken van @home...

Type nummer is een Scientific Atlanta EPX2203....

Gr.

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ik denk dat je hier eens moet kijken:
http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/docsdiag/

Weet zeker niet of dat voor jouw modem ook werkt... Misschien maar even googlen daarop.

• roches
base_ schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:03:
Om signaalnivo's te meten heb je een hoogfrequent spectrum analyzer nodig zodat je kan zien hoe hoog het signaalnivo is bij verschillende frequenties. Zo hoor je dan de DSL band (voor telefoon en internet), FM band (radio) en VHF/UHF (TV) band te zien. Het nivo wordt uitgedrukt in db's. Dergelijke apparaten zijn vrij prijzig (vanaf zo'n 1000 euro verkrijgbaar), maar als je de kabelprovider belt en vraagt of ze het signaal willen nameten dan sturen ze vaak een monteur langs met zo'n apparaat, als er dan bepaalde banden niet goed zijn dan plaatsen ze in het verdeelstation filters die het nivo corrigeren. Meten met een multimeter is onmogelijk, deze gaan tot 100Hz of duurdere hooguit 100KHz, het DSL signaal zit hier ver boven.
Mijn meter gaat maar tot 400 KHz

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12 17:26
roches schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:08:
[...]

Weet jij dan op welkadres ik het modem aan moet spreken van @home...

Type nummer is een Scientific Atlanta EPX2203....

Gr.
Hmm ok beetje eigen intiatief misschien wel op zijn plaats...
in iedergeval als je je gateway ip adres kan vinden kun je dat (config modem) meestal via je browser benaderen en kom je op je modem.
in geval van windows run->cmd->ipconfig lees het gateway adres.
de rest (dit ook trouwens) is op google te vinden.

• roches
Ik denk dat ik zo niet verder kom, ik wacht de monteur wel af, hoop dat hij wel een oplossing heeft...

In ieder geval bedankt voor het meedenken, aan een spectrometer zie ik zo niet te komen...

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 13:57

lordsnow

I know nothing

roches schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:08:
[...]Weet jij dan op welkadres ik het modem aan moet spreken van @home. Type nummer is een Scientific Atlanta EPX2203.
Volgens mij op het standaard Docsis adres: http://192.168.100.1

• roches
lordsnow schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:45:
[...]

Volgens mij op het standaard Docsis adres: http://192.168.100.1
Bij deze is de signal to Noise ratio 37.1 dB en de Power Ratio -(min) 8.9 dBmV

Vrij laag als je het mij vraagt...
Pagina: 1