Toon posts:

Acer Aspire 5672 Oververhit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds een tijd een probleem met mijn Acer Aspire 5672(WLMi). Deze oververhit namelijk regelmatig. De fan draait zeer sporadisch en draait niet zo snel als dat deze deed bij aanschaf van de laptop. Ik heb gezocht op het forum naar mogelijk oplossingen en vond de volgende oplossingen:
- Schoonmaken van de fan (stof?)
- Aanschaffen van een laptop cooler
- Het "altijd aanzetten fan" in de BIOS.

Ik heb alle stof (voor zover dat er was) verwijdert uit de laptop maar deze was nauwelijks stoffig van binnen. Ik heb een laptop cooler onder de laptop gezet (en de onderkant van de laptop er af gelaten), dit verhielp het probleem een tijdje maar dit werkt sinds kort steeds minder goed, en de laptop begint weer vaker uit te vallen. Ik heb ook in de BIOS gezeten maar ik kan daar geen optie vinden om de fan altijd aan te zetten. Ik heb ook programma's gedownload als "Speedfan" en dergelijke maar die zien de fan niet en meten net als Everest alleen de temperatuur van de CPU en Harde Schijf. Met deze programma's was echter wel de reden van het uitvallen te achterhalen, de CPU werd namelijk warmer dan 90 graden celcius, waarschijnlijk omdat de fan niet goed draait.

De laptop is nu ongeveer 2 jaar oud en er zit geen garantie meer op. Ik heb eigenlijk niet erg veel zin om hem weg te brengen en veel geld bij Acer te betalen om "het" te laten fixen. Is er misschien een mogelijkheid om zelf een nieuwe fan er in te zetten? Is dit uberhaubt wel de goede oplossing?

Groeten,

Paul.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Koelpasta tussen CPU en koelblok uitgedroogd?

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:16
Je zegt het zelf al, de fan draait niet zo hard meer als eerst.
Nieuwe fan bestellen, zou het probleem moeten verhelpen ;).

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:14:
Koelpasta tussen CPU en koelblok uitgedroogd?
Klinkt logisch...
Hoe kan ik dat controleren?

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/1668/img0056ef3.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Rechtsbovenin is de CPU.
Je moet dat koperen blok, en alles wat erbij hoort eraf schroeven, en kijken of de koelpasta nog goed is (niet uitgedroogd).

Als dat wel zo is kun je er een klein beetje nieuw spul op doen.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2008 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:30:
Rechtsbovenin is de CPU.
Je moet dat koperen blok, en alles wat erbij hoort eraf schroeven, en kijken of de koelpasta nog goed is (niet uitgedroogd).

Als dat wel zo is kun je er een klein beetje nieuw spul op doen.
Er zit niet veel maar wat er zit is een beetje klei/kneedgum achtig. Leek me wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Vokx schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:17:
Je zegt het zelf al, de fan draait niet zo hard meer als eerst.
Nieuwe fan bestellen, zou het probleem moeten verhelpen ;).
Als de fan stuk is, hoe kan het dan dat deze nog wel af en toe aanslaat? Ik zie niet helemaal waarom een nieuwe fan dit zou verhelpen, aangezien daarmee precies hetzelfde zou kunnen gebeuren.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-12 12:25
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:56:
[...]

Als de fan stuk is, hoe kan het dan dat deze nog wel af en toe aanslaat? Ik zie niet helemaal waarom een nieuwe fan dit zou verhelpen, aangezien daarmee precies hetzelfde zou kunnen gebeuren.
omdat een fan schade kan oplopen (door oververhitting bijv.) waardoor het motertje niet meer 'soepel' draait, meestal kun je dat wel horen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer je de heatsink hebt verwijderd moet je so-ie-so alles schoonmaken en nieuwe koelpasta aanbrengen. Het is niet aan te raden om dan nog de oude te laten zitten en alles weer op elkaar te drukken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar heb je tijdens het schoonmaken ook gebruik gemaakt van een busje met lucht onder druk? Ik had laatst mijn laptop ook schoongemaakt (tenminste dat dacht ik, het meeste stof eruit gehaald met een kwastje), maar toen ik een keer zo'n busje op de fan en de luchtuitgang zette kwam er nog een verbazingwekkende hoeveelheid stof uit. Sindsdien heb ik geen problemen meer met het oververhitten. Kost wel wat maar in mijn geval was het zijn geld zeker waard.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-12 12:25
op zich kan dat geen kwaad als je de fan zelf blokkeert, anders kan het zijn dat je fan door een te hoge snelheid kapot gaat maar op zo'n busje zit normaal niet zoveel druk. maar als alles weer werkt, zoveel te beter !

Verwijderd

Topicstarter
Dagion schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:35:
Misschien een rare vraag, maar heb je tijdens het schoonmaken ook gebruik gemaakt van een busje met lucht onder druk? Ik had laatst mijn laptop ook schoongemaakt (tenminste dat dacht ik, het meeste stof eruit gehaald met een kwastje), maar toen ik een keer zo'n busje op de fan en de luchtuitgang zette kwam er nog een verbazingwekkende hoeveelheid stof uit. Sindsdien heb ik geen problemen meer met het oververhitten. Kost wel wat maar in mijn geval was het zijn geld zeker waard.
Nee heb ik niet gebruikt, wel even met de stofzuiger.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Dit is een probleem met de 5672 waar ik me in herken. Notebook hardware control geeft hele tijd de melding dat de processor boven de 95 graden gaat. De 5672 is dan ook geen laptop wat dan worden je eieren meteen gekookt :/ Acer helpdesk op mijn vraag hoe warm hij mag worden:"ja, als hij er door uitvalt dan word ie te warm en anders is het goed". M.a.w. zij weten het ook niet. Ik zie dat ding nog eens in de hens vliegen. Laatst op reparatie geweest (acer advantage 3jr) waar ze niks hadden aangetroffen. Hebben toen alleen bekabeling webcam, cover, dvd brander en touchpad vervangen. Wat een rotzooi deze Acer.. de 1692 was stukken beter.

offtopic: Verhaal van een collega van m'n broer. Acer laptop ter reparatie opgestuurd omdat er vanalles mis was. Kreeg hij 'm terug met slechts een bios update. Meteen weer ingepakt (niks veranderd en ongebruikt) en opgestuurd. Tweede keer hadden ze 't moederbord, processor en geheugen vervangen.. O-)

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Kleine toevoeging hierop.. Ik ging geheugen bijplaatsen (nu 4gb op winxp dus 3gb effectief) en zag dat de fan dichtgeplakt zat wel een soort plastic strookje. En dat net op de plek waar de fan lucht moet aanzuigen. Ik weet niet waarom het er zit en of het er voor mijn reparatie al zat maar ik heb het (met klein beetje moeite.. goede lijm) verwijderd. De temperatuur is nu max 70 graden ipv 95 en hoger. Mocht je met hoge temperaturen zitten dan check even of dat ding er nog zit en ruk 't eruit :)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een beetje een zelfde soort probleem. Me laptop maakte al geluiden waarvan ik nachtmerries kreeg, en me frames per second waren in games wel heel laag ( meestal na een paar minuten pas ;) ) dus het werd tijd om de stof uit me cooler te halen. ff beetje met kwastje en blazen zorgde voor wat vlokken met stof. Ik met goede hoop me laptop weer aangedaan, nogsteeds veel geluid, weer frame drops. Dusja ik weer open schroeven en me laptop maar ff laten draaien zie ik dat de cooler(fan) niet helemaal in evenwicht is en telkens even vertraagd ( ergens tegen aanloopt ofzo doordat ie uit evenwicht is zoiets ) als ik me vinger erop hou dan draaitie gewoon goed.. Moet ik nu een nieuwe fan kopen of kan ik er iets anders aan doen?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
kijk eens goed om de fan heen, of hij ergens los zit..

Verwijderd

Ik heb gekeken maar er zit niet iets los ofzo wat ik kan zien, durf hem niet zomaar helemaal los te schroeven ( fan+alleswaterbijhoort) dus ik weet niet precies hoe het binnenin zit

Verwijderd

Nu begint ie somsook uit te slaan en heb ik inplaats van 70 fps ineens nog 6, oververhitting ten top dus. Is er een mogelijkheid om een nieuwe losse cooler te kopen? of ben ik op de garantie van acer aangewezen :( :( :(

Verwijderd

Ik heb een Acer Aspire 1690 van iets meer dan twee jaar oud (ook geen garantie meer), die eerst spontaan zonder duidelijke reden vastliep. Ik moest 'm dan kantelen, op twee stapels dvd's zetten, en in de meest vreemde standen houden om 'm weer verder te laten gaan. Opgestuurd, en voor tegen de €400 een nieuw moederbord in laten zetten.

Toen ik 'm terugkreeg ging het even goed, nu bluescreent of reset hij gewoon om de haverklap, en wordt hij regelmatig gloeiend heet, totdat hij compleet vastloopt en na een reset het OS of zelfs de HDD niet meer kan vinden. Ik moet 'm dan tien minuten laten staan en dan boot 'ie weer gewoon.

Mijn advies: niet laten repareren. Die service is een drama, het is vrij duur, duurt lang (bij mij moest 'ie naar Frankfurt), en als je 'm terugkrijgt is het nog maar de vraag of alles het doet. Dit is voorlopig mijn laatste Acer in ieder geval.

Komisch detail: de vrouw uit het call-center heeft de grootste moeite je te verstaan. De probleemomschrijving die zij had ingetypt leek in de verste verte niet op wat ik haar had verteld, en toen ik m'n achternaam spelde (met namen voor iedere letter, je weet wel: A is Anton, B is Bernard, enzovoort) had ze al die namen waarmee ik m'n achternaam spelde als voornamen ingevuld.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02

DjVe

Hatsaflats!

lol, dat is idd een beetje amateuristisch. maar als jij een mobo hebt laten vervangen, heb jij daar ook weer garantie op he! Acer heeft jou laptop niet goed gerepareerd, terwijl jij wel hebt betaald voor een gerepareerde laptop.....kun je zelf wel nagaan, dat niet helemaal eerlijk is!

Verwijderd

Tja, dat het niet helemaal eerlijk is weet ik ook, maar die garantie durf ik te betwijfelen, want er zat niets aan garantiepapieren bij toen de laptop weer terugkwam. Ongetwijfeld heb ik juridisch gezien wel garantie, maar ga dat maar eens afdwingen bij Acer.. dan kan ik beter gewoon een Dell kopen, ben ik waarschijnlijk sneller en goedkoper uit.

Intussen verblijf ik,
Jan Jan Anton Nico Simon Simon Eduard Nico Janssen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02

DjVe

Hatsaflats!

je hebt garantie op reparatie.....bel gewoon en zeg dat het probleem weer terug is...gewoon heel "noobig" doen. je weet er niks vanaf, maar het probleem is er weer en het is hetzelfde als voorheen. Dan moeten ze dat ding gewoon weer kosteloos repareren....

niet geschoten is altijd mis!

Verwijderd

Moeten ze ja, maar dat doen ze niet.

Verwijderd

Ik heb net even gebeld met de acer helpdesk, de beste man wist genoeg van pc's ( in vergelijking met de paradigit die ik ff probeerde , die man twijfelde of er een cooler van een pc in me laptop kan ........ ) en hij zei dat ik het zelf kon doen en met zon simpel cooler probleempje zou het niet meer dan een week of misschien max 2 duren. ( Toen ik begon over slechte verhalen over de acer service zei hij idd dat het soms een tijd duurde, maar dat komt dan door het bestellen van producten of oude shit die ergens vandaan getoverd moet worden. Hij zei dat een cooler heel makkelijk is en dus zo gebeurd. )

Dus maar opsturen binnenkort!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-12 21:16
Ik heb exact hetzelfde probleem nu, bij een beetje gamen valt de 5672 met x1600 uit. Heb het stukje al bij de koelribben weggehaald, maar dit had blijkbaar weinig effect. Ik heb toendertijd 3 jaar advanced garantie gekocht, dus ik ben erg benieuwd wat ze met de laptop gaan doen!

• matn013
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05-2021
vanWalsum schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:36:
Ik heb exact hetzelfde probleem nu, bij een beetje gamen valt de 5672 met x1600 uit. Heb het stukje al bij de koelribben weggehaald, maar dit had blijkbaar weinig effect. Ik heb toendertijd 3 jaar advanced garantie gekocht, dus ik ben erg benieuwd wat ze met de laptop gaan doen!
Ik zit ook met dit probleem. Vanaf ik gelijk welke game start, valt mijn laptop uit na enkele minuten spelen. Ik krijg geen bluescreen of dergelijke. Dit gebeurt ook als ik bv. met ati tray tools de 3D renderer gebruik.
Ook heb ik al alle drivers enkele keren opnieuw geïnstalleerd en zelfs windows xp ook eens hergeïnstalleerd maar dit probleem blijft.
Het zal dus wel degelijk om een hitteprobleem gaan, denk ik.

Ik hoop dat er hier iemand tips heeft om dit probleem te verhelpen.

• vanWalsum
Jij hebt dus geen acer 3 jaar garantie erbij gekocht?

Ik heb vanmiddag de helpdesk gebeld, hebben ze een e-mail gestuurd naar mijn mail adres waar dus duidelijk "walsum" instaat (achternaam). Wat krijg ik op de upsbon te staan "Dhr. M van WALZEN" Sorry hoor. Dus morgen maar weer bellen.

Ben benieuwd, heb eigenlijk niet echt vertrouwen in het geheel.

• matn013
Nee ik heb geen 3 jaar garantie genomen.
Ik heb de standaardgarantie van 2 jaar die wettelijk verplicht is maar mijn laptop is al ongeveer 2,5 jaar oud.

Ik ga mijn laptop eens uitblazen met zo'n spuitbus met lucht onder druk en ik ga zien welk effect het geeft, maar ik zit nu wel nog met examens :s dus zal ik nog twee weken geduld moeten hebben.

Ik heb op internet al enkele dingen gevonden om de warmteafvoer te verbeteren.
Hier enkele links ( is wel in het engels)

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=77860

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=74516

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=77995

Waarschijnlijk zal ik de oplossing in de eerste link eens proberen maar zal eerst proberen met zo'n spuitbus.

Verwijderd

Het lijkt wel of iedereen met hetzelfde probleem kampt.

Mijn probleemstelling:
laptop (Acer Aspire 5672) raakt oververhit en gaat uit bij te hoge temperatuur. het lijkt alsof de ventilator niet meer aan gaat en daardoor oververhit.

Oplossing tot dusver:
laptop opengeschroeft volgens de gebruiksaanwijzing in de eerste link van matn013 (zie hierboven). Belangrijk is om de accu eruit te halen alvorens alles los te draaien. Tevens heb ik de ventilator van de koelmodule los gehaald en getest met een externe voeding (5V aangesloten op de + (rood) en - (zwart) van de ventilator). De specificaties van deze fan is te vinden op de site van sunon, de producent van de ventilator. De ventilator bleek bij mij helemaal niet meer te draaien. Via pchub.com heb ik een nieuwe besteld (was binnen 4 werkdagen bezorgt) :

http://china.pchub.com/up...-Series-Cooling-Fan-.html

Deze heb ik ook getest op dezelfde manier en draaide wel prima. Daarna heb ik de nieuwe ventilator in de koelmodule gemonteerd en vervolgens weer in de laptop geplaatst zoals beschreven in de handleiding via de link van matn013. Belangrijk is het wel om nieuwe koelpasta te gebruiken. Ik heb CoolMaster Premium gebruikt welke ik gekocht had bij de paradigit voor ongeveer 8 euro.

Alles gemonteerd heb ik de laptop gestart. Het werkt allemaal prima al kan ik niet zien/voelen of de ventilator aan gaat. Ik ga de folie die aan de binnenkant boven de achterplaat zit ereens af halen. Die schermt de fan af al lijkt me dat niet erg slim gemaakt van acer. Dan kan ik de fan zien draaien als alles goed is. Mocht dit niet werken dan is er wellicht iets verkeerd op het moederbord......hmmm

Weet iemand bij welke minimum temperatuur van de laptop de fan aan moet gaan? is dat 50c graden?

Gr. ROEL

• matn013
Hopelijk blijft je laptop nu goed werken. :)

Die folie op de achterkant heb ik er al lang afgehaald omdat dit zeker de koeling niet kan bevorderen doordat hij anders lucht moet aanzuigen en wegblazen langs dezelfde opening. :?
Ook leg ik altijd iets onder de hoeken van men laptop zodat er meer ruimte is tussen de bureau en de onderkant van men laptop.

Als je laptop nu blijft werken is het wel degelijk een warmteprobleem en anders zal het dan het moederbord zijn waar iets mis mee is. Dat is dan weer een ander verhaal om op te lossen. :s

Houd ons op de hoogte van hoe het nu verder gaat met je laptop.

Verwijderd

Ik heb de laptop net weer eens aangezet. Deze werd weer eens richting de 70c graden. Aangezien ik de folie van de achterkant heb verwijderd kon ik zien of de ventilator wel draaide, maar geen enkele keer heb ik die aan gezien. Ik kan me herinneren (toen alles nog werkte) dat die wel aan hoort te gaan.

Het kan nu 2 dingen zijn:

Hardware-matig probleem (moederbord) of softwarematig probleem.

Mijn volgende stap is het opnieuw installeren van de software, of bios. Misschien dat dit verschil uit gaat maken.
Eerst maar eens kijken waar ik die WindowsXP Home heb gelaten aangezien er bij de laptop geen cd was meegeleverd, maar alles al op de disk stond. Iets wat ik totaal niet handig vind.
Mocht er iets aan de hardware zijn dan is het misschien mogelijk om zelf de fan aan en uit te zetten.

Een vraag aan knutselaars die zelf extra fan inbouwen: Hoe sluit je die intern aan op 5Volt van de laptop??

GR Rcel

• matn013
Ik heb gisteren mijn ventilator vervangen door een nieuwe doordat hij erg ratelde en niet meer goed draaide en ook heb ik nieuwe koelpasta aangebracht op de CPU/GPU/NB en al het stof verwijdert.

Mijn temperatuur is bij normaal gebruik gedaald van 73°C naar 52°C en als ik bezig ben wanneer er vele programma's openstaan is het gedaald van 84°C naar 63°C. En deze waarden blijven mooi stabiel dus mijn temperatuurpobleem is waarschijnlik wel opgelost.
Morgen zal ik eens testen of hij nu nog uitvalt of niet al ik enkele minuten aan het gamen ben.

Op internet heb ik gevonden dat de fan aanslaat op 55°C en afslaat als hij terug onder 50°C is.

Ook heb ik die folie onder de ventilator teruggeplaatst omdat wanneer hij er niet was de omgeving rond je touchpad heel erg warm zal krijgen doordat de chips die eronder zitten niet meer genoeg gekoeld worden. Dit komt doordat hij nu al zijn lucht aanzuigt van onderen en anders werd de lucht aangezogen door de gaatjes die onder het touchpad zitten.

En nu alleen nog hopen dat alles nu zo blijft :)

Edit: Ik heb nu al een hele tijd gegamed vandaag en mijn laptop valt niet meer uit. Dus mijn laptop is nu weer tip top in orde.

Grtz

[ Voor 9% gewijzigd door matn013 op 09-02-2009 20:41 ]

Verwijderd

Ik had de folie ook al terug geplaatst om dezelfde reden. De temperatuur schommelt bij mijn laptop nu rond de 50 a 60 graden. Prima lijkt me zo. Nu maar hopen dat er niks anders kapot gaat.

• vanWalsum
het wordt steeds gekker! M'n 5672 begint nu soms artifacts te vertonen! Dus ik denk dat ik hem dan eindelijk eens terug ga sturen. Enig probleem is dat mijn 3 jaar garantie wel op mijn laptop is geregistreerd, maar in plaats van een O is er een 0 ongevuld. Dus dit moet ik eerst zien te wijzigen. Verder ben ik benieuwd wat ze met de laptop gaan doen, hij is immers al bijna 2,5 jaar oud. En er moet dus naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe videokaart in, tevens mogen ze ook het hitte probleem op gaan lossen. Nu valt de laptop overigens steeds uit na enkele artifacts.

• vanWalsum
Ik heb de 5672 opgestuurd, ben erg benieuwd wat ik terugkrijg!

• vanWalsum
Krijg ik vandaag een mail van acer met 500 euro kosten! Belachelijk, want de laptop zit nog in de garantie. Tevens vertoond de laptop artifacts, willen ze het display vervangen, terwijl het ook aan een extern scherm voorkomt.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
als je garantie hebt, zou dat zoiezo niet mogen voorkomen? dus belletje naar acer denk ik, vraag om uitleg, en vertel zelf wat jij hebt ondervonden?

• vanWalsum
belachelijk! ik ben mijn 5672 bijna 6 weken kwijt geweest bij het acer repair center. nou heb ik de laptop terug, maar exact hetzelfde probleem is nog gewoon aanwezig! tevens hebben ze op de een of andere miraculeuze wijze de ingeving gekregen om het lcd panel te vervangen met als resultaat 2 doode pixels en een HAAR achter het glas! echt, wat een slechte service, denk je eindelijk je laptop weer te kunnen gebruiken, kan het nog niet... morgen maar bellen.

• vanWalsum
En wederom terug! En hij gaat linearecta weer terug naar acer, voor de 3e keer notabene. Het lcd scherm doet niks meer, en het toetsenbord wil ook niet werken. Verder valt het systeem direct uit nadat ik hem hem gebruikt en er is geen leven meer in te krijgen. Waardeloos!

Verwijderd

Mijn probleem lijkt er op de problemen hierboven, daarom gooi ik hem hier neer.

Acer Aspire 5600 valt uit omdat hij te heet wordt. Nieuwe coolpasta en een 3 weken oude fan er in.
Wanneer je de computer aanzet blaast de fan even volle gas, daarna stopt hij ermee en gaat niet meer aan. Speedfan ziet de fan niet.

Ook heb ik het plastic plaatje bij de koelvensters weggehaald.

Wat kan ik doen om die fan aan te krijgen?

• Foonzy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-08 13:33
Dit zou je dus eigenlijk wel als productiefout van acer kunnen zien? Zoveel mensen die last van overhitting hebben..
Ik heb zelf een Acer 7720G die ook constant uitvalt door overhitting.. Mijn garantie van een jaar zit al een maand op jammer genoeg. Mijn laptop wordt al 82!! graden wanneer ik alleen een filmpje kijk op youtube...
Ik durf eigenlijk niet goed aan mijn laptop te sleutelen dus wat kan ik dan het beste doen?

Bvd Foonzy

Verwijderd

ga eens bij de lokale computerboer langs om te vragen of ze je laptop even door willen spuiten met de compressor, grote kans dat hij het daarna weer (beter..) doet

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met mijn laptop denk ik
als ik spellen speel dan gaat het even goed en op een gegeven moment dan gaat de fan heel hard draaien en valt hij uit en is hij voor 2-3 sec helemaal uit (ook geen lampjes meer) en kan hij niet meer aan. daarna kan ik hem gewoon weer aanzetten zegt windows dat de computer niet goed is afgesloten en vraagt hij of ik hem in safe mode of normaal wil opstarten.
ik heb een acer aspire 6530g met windows 7 ultimate 32 bit

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 09:24 ]

Pagina: 1