Toon posts:

wireless en casema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb maanden geleden de wrt350nrouter + w300 pci adapter van linksys aangeschaft.
Ik heb hier eigenlijk altijd problemen mee gehad. Het probleem isdat de verbinding zeer onstabiel is. Volgens cisco lag het in eerste instantie aan de firmware. Na een upgrade was er echter geen verbetering te bespeuren. Nu zegt cisco dat het probleem ligt bij mijn internetprovider casema en dus niet bij hen. Zij zijn er dan ook klaar mee en verwijzen mij door naar casema. Casema zegt dat ze niet met het probleem bekend zijn en dat ze niets voor me kunnen betekenen. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand tips om de verbinding aan de praat te krijgen en stabiel te houden?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Over welke verbinding hebben we het de Wireless verbinding naar de router of de internetverbinding ?

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Inderdaad. Als je niet weet welke van de twee.
Problemen liggen bij internetverbinding: in dit geval kun je wel je router pingen (typ in command-prompt: ping 192.168.1.1) maar niet (bijv.) google (typ in cmd: ping google.nl)
Problemen liggen bij draadloos netwerk: in dit geval kun je noch je router noch google pingen.

Als het aan je draadloze netwerk ligt zijn er een aantal dingen die je kunt proberen:
1. Stel een ander kanaal in. Kanaal "7" (met wide 5 of 9) is in mijn ervaring vrij leeg.
2. Update firmwares. draft n is nog in ontwikkeling. De laatste firmware voor de wrt350n is draft 2.0 compatibel (ik heb hem zelf ook, icm de usb-adapter). Installeer echter ook de nieuwste driver voor de pci-adapter.
3. Haal storingsbronnen weg. DECT-telefoon, bluetooth apparaten, magnetrons en zo ongevoor alles met een antenne kan storen. (ik heb zelf echter een DECT telefoon naast de ontvanger en dat geeft geen problemen)