Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal...

Mijn laptop gaat al enige jaren mee en werkte altijd prima tot op vandaag??
Bij het opstarten blijft hij namelijk 'hangen' op het bureablad... Nouja hangen is niet echt het goede woord want ctrl alt del werkt nog en de muis kan ook nog bewegen, maar er komt geen enkel icoon/taakbalk en rechtermuisknop werkt niet...

Veilige modus werkt wel prima... opstarten met "laatst bekende juiste configuratie die werkt" haalt ook geen verschil uit.

Ook het eindigen van de taak "explorer.exe" en hem vervolgens terug starten haalt niks uit..., ik blijf gewoon mijn lege bureablad zien.

Als ik opnieuw op de start knop druk, krijg ik de melding dat het systeem wacht op antwoord van explorer.exe, wat er dus op wijst dat deze vastloopt...

De meeste topics die ik hierover terugvond op GoT/Google was bij hangen tijdens het laad scherm, maar daat gaat mijn laptop vlekkeloos doorheen...

Iemand nog andere tips/ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mijn eerste gedachte bij zoiets is altijd virus/spyware problemen en daarom adviseer ik meestal om dit als eerste uit te sluiten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:52:
Mijn eerste gedachte bij zoiets is altijd virus/spyware problemen en daarom adviseer ik meestal om dit als eerste uit te sluiten.
Ja mijne dus ook... Men laptop heeft wel een week op school gestaan (voor presentaties en dergelijke) zonder internet verbinding, daar werkte hij dus perfect, ik sluit hem nu net terug hier thuis aan en nu heb ik dus dat probleem... er hebben iig wel een aantal usb sticks ingezeten...

Edit:
Als ik de taak explorer.exe beeindig, en dan opnieuw start krijg ik na een goeie 5 tal minuten men pictogrammen en een deel van de icoontjes in de rechter benedenhoek te zien... Nu maar eerst even scannen op spyware/virussen