Toon posts:

Siemens SX762 instabiel bij afstellen XR en Firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Siemens SX672 is instabiel zodra je de XR (extended range) en Firewall afstelt (Middel i.p.v. Hoog). Laatste, Firewall, is i.v.m. downloaden van Usenet anders geeft ie geen krimp bij het downloaden. Ik heb het gevoel dat de Siemens SX672 bedoelt is om 'normaal' internet verkeer aan te kunnen. Zodra je meer wenst, zoals Usenet traffic, dan haakt ie af. Dit is natuurlijk mijn constatering overigens. De modem reset, bij het afstellen van XR en Firewall wel 100 keer, of beter gezegd de gehele tijd, als je traffic genereert. Daar stelt de Speedtouch 780 WL bar weinig bij voor.

Ik heb de laatste Firmwareversie 2.1.34.7.0 draaien en als mijn conclusie waar is, is het zeer jammer. Want deze modem, een Annex A variant, is zo uitgebreid en flexibel, dat het wordt genekt door zoiets kleins vind ik buiten gewoon triest ;( . Ik heb ook geen zin om Siemens te contacteren als het bij anderen idem aan toe gaat.

Weet iemand hoe ik dit probleem geval kan oplossen c.q. opvangen? Ik ben bang dat ik terug moet vallen op mijn oude modem de Speedtouch 780 WL :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ontdekt bij de Siemens SX762 als je de XR (extended range) aan zet, dan gaat deze zich constant resetten. Vooral als je bijvoorbeeld actief Usenet gebruikt; dus om ervoor te zorgen dat je verbinding stabiel blijft, zet je de XR (extended range) uit. :)

Waar ik ook achter ben gekomen is, dat je de XR (extended range) kan gebruiken mits je de Firewall op het laagste niveau bij stelt. De Firmwareversie 2.1.34.7.0 is dus stabiel en niks mis mee. Al met al kan ik concluderen dat de aanschaf van de Siemens SX762 een goed iets was en is. Dit in vergelijking met de Tomson Speedtouch 780 WL.

Het afstellen van de is wel zo probleematisch dat het lijkt alsof je een hele centrale moet afstellen. Ik moet dan ook toegeven dat er voor de Speedtouch 780 WL legio mogelijkheden zijn om deze af te stellen. Zoals bijvoorbeeld set-upjes van ADSL firma's jammer genoeg kent Siemens SX762 die nog niet. Ik gebruik de Siemens SX762 voor mijn BBned aansluiting. En de instelling voor een BBned aansluiting zijn makkelijk te achterhalen. Voor BBned (Alice en voor sommige ook Speedlinq) voor protocol kies je de Bridging VPI/VCI: 0/35 ;)

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 11:51
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:50:
Ik heb ontdekt bij de Siemens SX762 als je de XR (extended range) aan zet, dan gaat deze zich constant resetten. Vooral als je bijvoorbeeld actief Usenet gebruikt; dus om ervoor te zorgen dat je verbinding stabiel blijft, zet je de XR (extended range) uit. :)
Hier idem, na XR uitschakelen lijkt het modem stabiel te blijven. En dat is niet alleen belangrijk voor Usenet :P
Ik had 't hier aangezet omdat 't signaal, hoewel niet ver binnenshuis, toch wat zwak is: 15%. Om de gebruiker gerust te stellen dus - die zit alles graag op 100% (ook de CPU-load, maar dat heb ik 'm wel uit z'n hoofd kunne praten.
Waar ik ook achter ben gekomen is, dat je de XR (extended range) kan gebruiken mits je de Firewall op het laagste niveau bij stelt. De Firmwareversie 2.1.34.7.0 is dus stabiel en niks mis mee.
Zelfde firmware, blijft al een ruim half uur stabiel (!?), dus daar zou enige correlatie kunnen zijn. De firewall laat ik voorlopig op hoog staan, bij deze gebruiker is dat "hoog"-nodig. 8)