De Siemens SX672 is instabiel zodra je de XR (extended range) en Firewall afstelt (Middel i.p.v. Hoog). Laatste, Firewall, is i.v.m. downloaden van Usenet anders geeft ie geen krimp bij het downloaden. Ik heb het gevoel dat de Siemens SX672 bedoelt is om 'normaal' internet verkeer aan te kunnen. Zodra je meer wenst, zoals Usenet traffic, dan haakt ie af. Dit is natuurlijk mijn constatering overigens. De modem reset, bij het afstellen van XR en Firewall wel 100 keer, of beter gezegd de gehele tijd, als je traffic genereert. Daar stelt de Speedtouch 780 WL bar weinig bij voor.
Ik heb de laatste Firmwareversie 2.1.34.7.0 draaien en als mijn conclusie waar is, is het zeer jammer. Want deze modem, een Annex A variant, is zo uitgebreid en flexibel, dat het wordt genekt door zoiets kleins vind ik buiten gewoon triest
. Ik heb ook geen zin om Siemens te contacteren als het bij anderen idem aan toe gaat.
Weet iemand hoe ik dit probleem geval kan oplossen c.q. opvangen? Ik ben bang dat ik terug moet vallen op mijn oude modem de Speedtouch 780 WL
Ik heb de laatste Firmwareversie 2.1.34.7.0 draaien en als mijn conclusie waar is, is het zeer jammer. Want deze modem, een Annex A variant, is zo uitgebreid en flexibel, dat het wordt genekt door zoiets kleins vind ik buiten gewoon triest
Weet iemand hoe ik dit probleem geval kan oplossen c.q. opvangen? Ik ben bang dat ik terug moet vallen op mijn oude modem de Speedtouch 780 WL