Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn eerste post op GoT! Ik heb de forums vaker bezocht om wijzer te worden over het een of het ander, maar nu dan ook geregistreerd om zelf te kunnen posten, leuk! :)

Mijn vraag is de volgende:
Is het mogelijk om (het liefst via een Windowsversie maar als het met een ander OS kan hoor ik het ook graag!) in te loggen op een machine in een netwerk, op een andere account dan de actieve, en dan dus op die pc te kunnen werken.

In mijn netwerk heb ik namelijk 1 krachtige pc en een aantal mindere. Het zou mooi zijn als je via de zwakkere pc's op de krachtige machine kan werken. Maar dan dus niet via een desktopsharing prog. als VNC. Het gaat erom dat er een andere useraccount gebruikt wordt, en je dus ook tegelijkertijd zelf achter de krachtige pc kan werken.

Ik heb getracht te googlen maar met weinig resultaat. Ik ben niet bekend op dit gebied en weet ook niet welke zoektermen aansluiten bij mijn wens.

Alvast bedankt voor de replys!!

Groeten,
Albrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Je wilt dus een Terminal Server draaien op de krachtige pc?

offtopic:
Groeten hoeft niet

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de serverversies ondersteunen standaard 1 concolesessie en 2 rdp sessies

onder linux heb je ook leuke projectjes waat je 2 toetsenborden/monitors aansluit die allebei appart kunnen draaien

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 12-04-2008 15:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:26
fish schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:27:
de serverversies ondersteunen standaard 1 concolesessie en 2 rdp sessies

onder linux heb je ook leuke projectjes waat je 2 toetsenborden/monitors aansluit die allebei appart kunnen draaien
Je hebt ook een pach voor RDP waar zelfs op windows xp meerdere aanlogmogelijkheden mogelijk zijn.
Google eens op: remote desktop of extern bureaublad.
Als je dat 1 keer werkend heb moet je google op: multiple remote desktop connections windows <versie>

Dan kom je er wel, succces !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik weet niet of de TS (= Topic Starter) een Terminal Server wenst. Je kan dan inloggen met een verse gescheiden desktop omgeving op de snelle machine vanaf je zwakke machine, maar dat is het dan. De processen worden niet doorgegeven aan de andere machine om het elders uit te voeren. Je kan wel dingen doen, zoals bestanden bewerken, opslaan op een netwerk schijf en op je kleine machine benaderen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

silentkiller schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:31:
[...]

Je hebt ook een pach voor RDP waar zelfs op windows xp meerdere aanlogmogelijkheden mogelijk zijn.
Google eens op: remote desktop of extern bureaublad.
Als je dat 1 keer werkend heb moet je google op: multiple remote desktop connections windows <versie>

Dan kom je er wel, succces !
daarom zei ik ook standaard , dat je kan klooien met de beta software, of extra licenties dat is een keuze

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:26
fish schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:53:
[...]

daarom zei ik ook standaard , dat je kan klooien met de beta software, of extra licenties dat is een keuze
Aangezien hij meerdere sessies wil dacht ik toch dat dit het vermelden waard was ..
Het was gewoon een aanvulling op jou bericht, no offence hoor

[ Voor 9% gewijzigd door silentkiller op 12-04-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

none taken :) .... ik wist ook niet hoeveel meerdere sessies nou is daar moet die zelf maar mee komen.
eigenlijk moet ie nu wel genoeg weten om te kunnen knoeien

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Hardstikke bedankt voor de (snelle) reply's! Het heeft me uit de brand geholpen! Met de door jullie aangegeven zoektermen ben ik weer Google opgegaan en ben tegen de volgende site opgelopen (via via):
h**p://www.kood.org/terminal-server-patch/

Deze patch unlocked Windows XP wat betreft de RDP connecties. In plaats van geen een (naast de local user aangemeld) kan ik nu iig twee RDP connecties ernaast openen. Dat is voldoende voor mij!

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:39:
Hey allemaal,

Hardstikke bedankt voor de (snelle) reply's! Het heeft me uit de brand geholpen! Met de door jullie aangegeven zoektermen ben ik weer Google opgegaan en ben tegen de volgende site opgelopen (via via):
h**p://www.kood.org/terminal-server-patch/

Deze patch unlocked Windows XP wat betreft de RDP connecties. In plaats van geen een (naast de local user aangemeld) kan ik nu iig twee RDP connecties ernaast openen. Dat is voldoende voor mij!

Nogmaals bedankt!
Ik hoop dat je dit thuis doet, met een firewall of router (met firewall) tussen die PC en het internet en een beveiligde wireless in je netwerk. Deze functionaliteit is nogal tricky ook al gebruik je goede wachtwoorden.

[ Voor 7% gewijzigd door VisionMaster op 13-04-2008 10:21 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1