Toon posts:

[XPhome] Dell PC: blauw scherm, niet meer op te starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even de situatie:

Dell pc (niet van mij, staat ook niet hier), met Norton (voor)geïnstalleerd. Het abo had nog een paar dagen te gaan, dus een nieuw abo voor 2 jaar gekocht. Mail komt binnen met de benodigde gegevens, moest gedownload worden van digitalriver.com. Ook allemaal gelukt, en het installatieproces begint. Op gegeven moment moet de pc opnieuw opgestart worden. Na het windowslogo (overigens: XP home) komt blauw scherm, met de volgende codes:
Stop: 0x0000007B
0xF894D524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000.
.
En daarna niets meer, op geen enkele manier te starten. Op GOT heb ik hier wel info over gevonden, maar ik moet bekennen dat het het me weinig zegt, ik ben hier niet technisch geneog voor. Overigens, de melding kwam zónder de naam van de fout op te geven

Ik heb vanmorgen geprobeerd om de pc levend te krijgen, en ik zie ineens een scherm van Norton Go Back langs flitsen. Op de spatie gedrukt tijdens die melding, en schijnbaar is dit een soort systeemherstel van Norton. Goed, teruggezet naar vóór de download van het nieuwe Norton-abo. Dit duurt een knappe tijd, maar goed, het lukt zowaar. En de pc kon weer gewoon gestart worden.

Dus ik denk, we zijn er. Maar ja, dat Norton-abo moest nog wel geëffectueerd worden, dus opnieuw die download binnengehaald. En jullie raden het misschien al, toen de pc weer opnieuw gestart moest worden, helaas, wederom dezelfde melding in het blauwe scherm.
Ook nu kwam Norton Go Back voorbij, maar nu kon er helaas geen 'terugzetdatum' meer gegeneerd worden. Wel verscheen er nog de mogelijkheid om de pc op te starten vanaf schijf of diskette, die recovery CD-Rom erin gedaan, maar ook dat wil niet.

Dus: de grote vraag: wat nu??

Verwijderd

Topicstarter
Even een aanvulling:

Ik heb erover gedacht om de hdd uit die Dell er bij mij in te hangen, vervolgens eerst de data te redden, en daarna die schijf te formatteren en dan met de recoveryCD van Dell opnieuw te installeren.
Is dat een goede methode, of zijn er simpelere oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die had ik ook al gevonden, daar wordt in GOT ook naar verwezen. Maar ik snap helemaal niks van die pagina.
Ik moet bepaalde dingen doen, die ik niet kan doen, want hij start niet verder, daar gaat het nu juist om.

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ligt het niet voor de hand om ook contact met Norton/Symantec op te nemen? Tenslotte lijkt het erop dat hun product het probleem veroorzaakt. Je herinstallatie-methode klinkt ook alsof deze zou moeten werken, maar de gegevens die je levert zijn zo summier dat ik niet denk dat iemand hier met een beter alternatief zou kunnen komen. Ook als je claimt hier niet technisch genoeg voor te zijn en niets snapt van de MS support-pagina, lijkt contact zoeken met Norton me vooralsnog de aangewezen volgende stap.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
cd tje van win insteken, herstelmodus opstarten, win files checken en mbr herschrijven maar dat is mss iets te gecompliceerd?

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Boot sector virus protection eens uitzetten in de bios voordat je de update installeert wellicht? Zelfs in een Dell bios moet die optie wel te vinden zijn. Kan best zijn dat die applicatie even wat wil aanpassen voordat je windows opstart en dus wat in je bootsector klooit.

Edit: na de installatie dusdanig om zeep te hebben geholpen, zou ik sowieso een schone windows installatie doen. Dan het liefst dus niet de dell recovery cd, maar een standaard OEM versie gebruiken, eventueel met updates erin (nlite of rvm integrator tooltje). Nadeel is dat je wat langer bezig bent met updates/drivers, maar je software wel een stuk recenter is dan de rut van de dell cd's.

[ Voor 62% gewijzigd door Cio op 12-04-2008 18:20 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=29911124,noline]...........Edit: na de installatie dusdanig om zeep te hebben geholpen, zou ik sowieso een schone windows installatie doen. Dan het liefst dus niet de dell recovery cd, maar een standaard OEM versie gebruiken, eventueel met updates erin (nlite of rvm integrator tooltje). Nadeel is dat je wat langer bezig bent met updates/drivers, maar je software wel een stuk recenter is dan de rut van de dell cd's.
Ja, dat had ik ook in gedachten. Ik ben ook geen liefhebber van voor-geïnstallerde pc's. Ik mijn eigen pc ook zelf gebouwd en alles zelf uitgezocht. Je hebt dan tenminste controle over alles wat je er wel en niet zelf op wil hebben.

En even voor alle helpers: ik stop er nu mee, ben al de hele dag bezig. Mijn plan voor morgen is om de hd eruit te halen (het gaat om een sata schijf) , die in m'n eigen pc te stoppen, kijken of ik die kan benaderen, bestanden redden, en vervolgens helemaal vers opnieuw beginnen.
Ik houd jullie op de hoogte, en mochten er nog aanwijzingen zijn, ik houd me aanbevolen.
Ik zal de tips van de anderen zeker meenemen.

Verwijderd

Topicstarter
Situatie op dit moment:

De SATA schijf er bij mij ingedaan. PC start normaal op. In de verkenner is de schijf niet te zien.
Vervolgens computerbeheer geopend en naar schijfbeheer gegaan.
Daar wordt de schijf wel genoemd, maar wat meteen in het oog springt is dat de partities geen letter toegewezen hebben gekregen.

Het zijn drie partities, alle 3 zijn ze donkerblauw, wat inhoudt dat de hele schijf een primaire schijf zou zijn??? :?

Partitie 1 is 55MB groot, FAT gefomatteerd, en vermeldt: In orde (EISA-configuratie).
Partitie 2 is 230GB groot, NTSF geformatterd, en vermeldt: In orde (Actief)
Partitie 3 is 3,5 GB groot, FAT32 geformatteerd, en vermeldt: In orde (Onbekende partitie)
O ja, de schijf is van Western Digital.

Iemand een suggestie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je de disk en de partities wel ziet kun je ze als je dat echt wil gewoon een driveletter toekennen (rechtsklik > schijfletter toekennen ).
Als ik zo mag gokken is die 55MB partitie de custom recovery loader, en de 3,5GB grote partitie aan het eind de rest van de recovery software.

Maar dat betekent in ieder geval dat er met de disk zelf of de partitionering niet echt iets mis is.
Wat die Stop: 0x0000007B betekent is INACCESSIBLE_BOOTDEVICE oftewel:
je installatie herkent de drive niet goed, en dat kan zijn omdat de Goback software zo handig is geweest om de bootsector te herschrijven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Alt-92,
Ik denk eerder dat het die Norton-abo verlenging is geweest.
Maar wat die letter toewijzen betreft:
Dat heb ik geprobeerd, en dat gaat dus niet. (sorry, had ik erbij moeten zetten). Die optie is niet geactiveerd.
Pagina: 1