SONY HTP BD2RSF BLU-RAY

Pagina: 1
Acties:

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Ik sta op het punt om dalijk mijn nieuwe huis te betreden. Daar hoort natuurlijk een dikke tv met een home cinema bij.

Op het gebied van Blu-ray home cinema is nog niet zo heel veel te vinden.

Ik heb er 2 gevonden:

1) SONY HTP BD2RSF BLU-RAY:
-5.1
-285 Watt subwoofer
-prijs 799 euro
-http://www.modern.nl/winkel/productinfo/?Assortiment=57&ProdId=000000000000085493&ProdId2=Hifi%20set%20met%20DVD%20|SONY%20|HTP%20BD2RSF%20BLU-RAY

2) SAMSUNG HT BD2 BLU-RAY:
-7.1
-150 Watt ACTIEVE subwoofer
-prijs 1299 euro
-http://www.modern.nl/winkel/productinfo/?Assortiment=57&ProdId=000000000000086995&ProdId2=BluRay%207.1%20Hifi%20set%20|SAMSUNG%20|HT%20BD2%20BLU-RAY

WIl het waarschijnlijk gaan gebruiken in combinatie met de Samsung LE46A656 of de aller nieuwste Philips LCD die dalijk in mei en juni uit gaan komen.

Wat is de beste keus? Ik houd het 't liefst bij 5 boxen ipv 7, dat wordt wel erg veel. En ik vind een actieve subwoofer ook wel een pluspunt.

Wat zou de beste keuze zijn en heeft iemand ervaring met een van deze 2? Kan namelijk hier via tweakers niet echt een product review ervan vinden en kan ook geen topic vinden over die sony.

Hoor het graag.

[ Voor 11% gewijzigd door koffieboontje op 12-04-2008 14:02 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
Wat is de beste keus?
Dat kan je alleen zelf bepalen, eventueel met hulp van recensies. Je moet voor jezelf uitmaken welke prioriteiten je stelt en dan aan de hand van de specs bepalen wat beter bij je past. Daarnaast moet je vooral ook gewoon zelf gaan kijken en luisteren bij een winkel.

Met een dergelijke topicstart kunnen we op GoT doorgaans weinig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• koffieboontje
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:18:
[...]

Dat kan je alleen zelf bepalen, eventueel met hulp van recensies. Je moet voor jezelf uitmaken welke prioriteiten je stelt en dan aan de hand van de specs bepalen wat beter bij je past. Daarnaast moet je vooral ook gewoon zelf gaan kijken en luisteren bij een winkel.

Met een dergelijke topicstart kunnen we op GoT doorgaans weinig.
Ik snap wat je bedoeld, weet dat dat hier niet de bedoeling is.

Kan iemand me wel vertellen in het kort wta nou precies het verschil is als je wel of geen actieve subwoofer hebt. Want die ene heeft een 150W actieve woofer en die andere een 285W gewone woofer. Wat is dan beter?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Degene die het beste klinkt.

Zoals ook in de FAQ staat: er is maar een manier om erachter te komen welk het beste is:

- welke klinkt voor jou het mooist
- welke heeft de meeste eigenschappen die jij belangrijk vindt.

Vergeet specs die geluidskwaliteit moeten kwantificeren, die boeien niet. Geluid moet je gewoon luisteren. De rest beredeneren (opnemen? Makkelijk bedienen? Uiterlijk/design? Etc.).

[ Voor 87% gewijzigd door JvS op 12-04-2008 20:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
kijk ook is naar panasonic die hebben een reete vet setje dat er nog mooier uitziet ook. Specs op papier zijn ook leuker. Maar jah welke speakers hang je eraan en de rest van wat hierboven genoemd wordt... Ik zou zelf direct voor de panasonic oplossing gaan.

Speler:
Afbeeldingslocatie: http://www.produkte.panasonic.de/doc/D0700/DMP-BD30EG-K/PICT/dmp-bd30eg-k_10.jpg
http://www.produkte.panas...@@@@@DMP-BD30EG-K@Blu-ray|Disc-Player@&altMod=N&upper=&prop=

Versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.produkte.panasonic.de/doc/J3600/SA-XR700EG-K/PICT/sa-xr700eg-k_10.jpg

Als je ook een panasonic lcd/plasma hebt uit dacht de 7 of 8 serie gebruikt de versterker die als centerspeaker, scheelt ook weer box in het zicht :+ Moet je er alleen nog speakers bij. De speaker van Panasonic zelf + deze set is beetje boven het budget waarin je zoekt denk ik. De speakers alleen zijn al duurder dan dat samsung ding. Misschien Teufel een optie..

[ Voor 39% gewijzigd door thefox154 op 13-04-2008 14:09 ]

• koffieboontje
thefox154 schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:06:
kijk ook is naar panasonic die hebben een reete vet setje dat er nog mooier uitziet ook. Specs op papier zijn ook leuker. Maar jah welke speakers hang je eraan en de rest van wat hierboven genoemd wordt... Ik zou zelf direct voor de panasonic oplossing gaan.

Speler:
[afbeelding]
http://www.produkte.panas...@@@@@DMP-BD30EG-K@Blu-ray|Disc-Player@&altMod=N&upper=&prop=

Versterker:
[afbeelding]
Thanks. Maar ik ben op zoek naar een mooie degelijke complete set. Dus geen losse spelers/versterkers. Viond de LCD tv's van Panasonic op zich best mooi allene het nadeel vind ik dat ze niet verder gaan dan 94 cm (wat ik ervan kon vinden) Dus dan knap ik al af.

Ook deze sets heb ik geprobeerd te zoeken in diverse winkels maar bijna nergens zijn ze te vinden, en al helemaal niet aangesloten!

Vandaar dat ik zeer benieuwd was naar een review. Ik weet in ieder geval dat dvd-bluray apparatuur van sony dik in orde is, ook in combinatie met samsung. Heb nu zelf ook mijn PS3 via HDMI aan me 100Hz Samsung LE32M71BD tv hangen, echt prima kwaliteit!

[ Voor 11% gewijzigd door koffieboontje op 13-04-2008 17:43 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Het verschil tussen een actieve en passieve subwoofer, is dat bij een actieve subwoofer de versterker in de subwoofer zelf zit ingebouwd. Dat scheelt weer vermogen en warmte voor de versterker die de andere speakers aan moet sturen. Die heeft doorgaans maar een 200 watt voeding die al 5 kanalen aan moet sturen. Die 285 watt die genoemd staat klinkt leuk, maar haalt hij 99% waarschijnlijk bij lange na niet. Dat is waarschijnlijk het totale vermogen, verdeeld over alle aangesloten speakers. Het andere voordeel van een actieve sub, is dat als je ooit een stapje verder wil door een losse receiver te kopen, deze bijna nooit een versterkte uitgang voor een sub heeft. In andere woorden: ze gaan er vanuit dat je een actieve subwoofer hebt.
In jouw geval is een actieve subwoofer waarschijnlijk een voordeel maar houdt wel in gedachte dat het slecht één onderdeel is van de velen. Je zult dus, zoals gezegd, nog steeds moeten gaan luisteren om te bepalen welke het beste klinkt. Als die passieve subwoofer bijvoorbeeld een betere speaker heeft, of de versterker unit betere DAC's of versterkerblokken, dan wordt het voordeel van een actieve sub al ruimschoots gecompenseerd. Ook zou het theoretisch zo kunnen zijn dat de versterker die bij de set met passieve sub zit zo goed is, dat die met gemak 5 speakers en een sub kan aansturen en dan nog meer vermogen levert per kanaal dan die set met actieve sub. Gezien het gewicht van de set en de prijsklasse (gezien de mogelijkheden die ze beide bieden) is dat echter niet waarschijnlijk.
Pagina: 1