Toon posts:

Video en Audio via HDMI uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen om het geluid via de HDMI uitgang te krijgen.

Het moederbord (ASUS P5E-VM) heeft een HDMI uitgang , in het boekje dat bij het moederbord bij zit staat vermeld het een HDMI/DVI uitgang is. Wat ik begrepen heb heeft een DVI uitgang geen mogelijkheden om geluid mee te geven, misschien dat dit het probleem is?
Op het moederbord zitten twee S/PDIF uitgangen misschien dat ik hiermee iets kan beginnen?

Weet iemand hoe ik het geluid via de HDMI uitgang kan krijgen?

Video signaal over de HDMI uitgang werkt overigens prima, met 10meter HDMI kabel geen problemen.

Verwijderd

Misschien een workaround: veel tv's hebben de mogelijkheid om de geluidsingang om te zetten naar "analog input". Je kunt dan het geluid gewoon met tulp-plugjes de tv invoeren. Dan kun je dus de analoge uitgang van je geluidskaart aansluiten op de tv. Het geluid van de meeste tv's is toch te slecht om het verschil te horen tussen anloog of digitaal. Als je via een Surround receiver werkt, kun je iig beter de spdif gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
De reciever moet ik nog kopen maar als tijdelijke oplossing wil ik het geluid dus over de HDMI laten gaan. Aansluiten met tulp is geen optie omdat ik anders voor deze tijdelijk oplossing 10 meter kabel moet kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels nog niet opgelost.

Als ik in de configuratiescherm “Geluiden en audioapparaten” open en vervolgens het tabje “Audio” open staat bij het afspelen van geluid: Realtek HD audio output.
In apparaatbeheer bij Besturing voor geluid, video en spelletjes staat o.a. Realtek HD Audio en Intel HD Audio HDMI.

Kan iemand mij vertellen waarom ik de Intel HD Audio HDMI niet kan selecteren (configuratiescherm “Geluiden en audioapparaten” ) voor het afspelen voor geluid.

Verwijderd

kijk eens in apparaatbeheer of alles in orde is.Er mogen geen gele of rode uitroeptekens staan naast genoemde devices.Als dat wel zo is dan moet je waarschijnlijk de juiste drivers nog installeren.
Als die devices geintegreerd waren op je Moederbord dan staan de drivers op het schijfje dat werd meegeleverd met je moederbord.
Anders kan je ook de drivers afhalen op de site van de fabrikant v/h device, dan heb je de laatste nieuwe.

Groeten

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 08:19

whimbrel46

Don't ask why

Zijn instellingen in het BIOS OK?
Asus P5E-VM HDMI kan geluid via HDMI weer geven. Hoe dit intern doorgelust is weet ik voor de X3500 niet (zit er iets bij de grafische chipset, net zoals voor ATI's 2400/2600 serie, of wordt het Realtek geluid doorgelust naar de HDMI uitgang?)

In ieder geval de volgende drivers van Intel installeren:

- Intel® Graphics Media Accelerator Driver
- INFINST_AUTOL.EXE (inf update utility)

En de audio drivers van Realtek.

En daarna zou het toch aan de instellingen moeten liggen.

Verwijderd

Op mijn mobo (asus m2a-vm hdmi) zat een klein kaartje die in het PCI16 slot ging, waar de HDMI uitgang op zat. Vervolgens moest er een kabeltje van het mobo (stond SPDIF bij) naar dat kaartje.

Geen idee of dat bij jouw mobo ook zo is, maar wellicht dat het helpt?
Pagina: 1