• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 18:59
De hardware:

Asus P5E VM HDMI (met laatste bios)
4x1GB pc6400 4-4-4-12-2T @ 2.2v
C2D E8400 @ 3,6ghz (400x9) (8 uur orthos-stabiel)
Asus 8800GT
300GB Maxtor Sata
Windows XP32Bit SP2 (ja ik weet dat er dan 3-3.5gb van de 4 wordt herkent)
Antec Earthwatts (500W)
Aerocool M40

Het probleem:
Van de week ben ik bij een vriend een dagje gaan lannen. Dat komt goed uit met zo'n klein kastje natuurlijk.
Toen ik daar kwam en de kabels had aangesloten, de power op de voeding had gezet en de knop induwde gebeurde er niets.
Ik heb de kast opengeschroefd en ik zie dat het moederbord lampje, wat normaal gewoon ON is als de stroom er op staat stond te knipperen. Gewoon gelijkmatig, geen 'code' o.i.d.

Wat heb ik geprobeerd:

In de manual opgezocht wat het lampje betekent, niet gevonden of staat er niet in. (http://dlsvr02.asus.com/p...DMI/e3338_p5e-vm-hdmi.zip)
Gegoogled en geGot'ed op een vergelijkbaar probleem maar niets gevonden.
Alle niet nodige hardware verwijderd en kijken of het dan lukt, geen succes.
Mobo aangesloten op de voeding van die vriend ( Antec 850w Quattro) en hij deed het. :D

We hebben ook de combinatie van 4 pins en 24 pins tussen de 2 voedingen geprobeerd en dit lukte in het begin niet en daarna weer wel.

Onze conclusie: Ergens in mijn voeding zit een kabelbreuk, maar hoe vind ik nu zoiets?

Ik kan niet zeggen of het nu bij de 4 pins ligt, of bij de 24, of zelfs helemaal ergens anders.

Moet wel zeggen: Het is een geprop om een voeding met een hoop kabels in zo'n kastje te krijgen dus een kabelbreuk zou idd best wel eens kunnen.

Mijn vragen:

Iemand een idee hoe ik er achter kan komen wat de led'code' betekenen? (misschien iets anders als een kabelbreuk dus)
Iemand een idee hoe ik er achter kan komen waar een kabelbreuk precies zit?

Hij doet dit nu een beetje @random, de ene dag gaat hij meteen aan, de andere dag moet ik de kast openschroeven en de kabels (24+4) er uit halen en er weer in doen. En zelfs dan doet hij het af en toe niet meteen, en dan opeens is het ledlampje weer ON. Beetje raar dus.

:)

Als ik er nog veel last van hem ga ik hem gewoon RMA'en want hij valt nog ruim binnen de garantie.

:D

• KoffieNT
Anyone?..

• KoffieNT
Nu heeft mn computer het alweer een aantal weken gewoon gedaan, maar nu heb ik alweer 2 dagen last van het verschijnsel.

ALS de pc gewoon aangaat valt hij nooit uit ofzo, maar als hij gewoon snachts uit staat en ik hem de volgende dag aan doe dan begint dat ledje weer te knipperen.

Ik kan er echt nergens iets over vinden...

edit: Zou het knipperende ledje kunnen betekenen dat er te weinig voltage op de SB staat? Omdat dat ledje toch de 'SB PWR-LED' is?

edit: Voeding zojuist ter RMA aangeboden. Ik kan gelukkig wel vooruit met mn andere voeding. :)

[ Voor 58% gewijzigd door KoffieNT op 23-06-2008 19:09 ]