[MacBook & Samsung i780] Sync problemen

Pagina: 1
Acties:

• Akula
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-12 07:12
Sinds kort ben ik in het bezit van een Samsung i780 (WM 6), en die bevalt goed. Nou wil ik graag mijn agenda/mail/adressen etc synchroniseren met mijn MacBook. Ik gebruik de standaard aanwezige tools op de mac (mail/ical etc).

Met syncmate kreeg ik niet het gewenste resultaat (afspraken verdwenen etc.) en missing sync ging ook niet helemaal goed.

Als ik overstap naar Entourage '04/'08 zou dat beter syncen? (ik gebruik nog Tiger en daarin vind ik Mail en iCal wel wat karig...)

Zie ik nu nog een mogelijkheid over het hoofd? Ook wil ik geen honderden Euro's uitgeven aan software om dit mogelijk te maken.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
iSync zelf wil het niet? En anders ff kijken op http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.php

PSN: djmurcielago

• Akula
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-12 07:12
Ter info, tot nu toe heb ik de beste resultaten bereikt met Entourage 2004 en Missing sync. Hopelijk komt er in de toekomst een betere oplossing, want ik heb in principe ook Entourage 2008 tot mijn beschikking maar die werkt nog niet met Missing sync.

Verwijderd

Ik gebruik Entourage 2008 en geen Samsung maar een Nokia N73 (symbian) en een PDA (MIO A201, Windows Mobile 5). Laat ik vertellen welke oplossing ik gebruik.

Na wat problemen met ' directe' synchronisatie via PocketMac (niet kopen!) en Missing Sync, ben ik overgestapt op indirecte synchonisatie via iCal. Na wat problemen heb ik allereerst de iCal database vervangen door een lege database (met alleen een Work en Home). Bovendien heb ik de Addressbook-database leeggegooid.

Daarna heb ik synchronisatie aangezet in Entourage (uit zekerheidsoverwegingen alleen richting iCal en Addressbook, niet in twee richtingen). Toen heb ik Entourage afgesloten en iCal geopend. Daarin heb ik de work en home-database verwijderd zodat alleen de Entourage-database overbleef.

Door die opzet kun je werken met en synchroniseren vanuit je Apple-databases. Dus daarna heb ik eerst in Sync, de synchronisatie-historie gereset en toen (weer met eenrichtingsverkeer) gesynchroniseerd naar de Nokia met iSync en naar de PDA en Missing Sync (syncen vanuit iCal en Addressbook!).

Hierna heb ik alles weer omgezet naar tweerichtingen. Het enige wat ik nu niet doe is mijn notities synchroniseren. Dat zou weer kunnen via de tussenweg van de missing sync-notitiedatabase. (niet aanzetten in Entourage maar in missing sync)

Kort samengevat: automatisch synchroniseren vanuit Entourage naar iCal en Addressbook. Handmatig syncen vanuit iSync.

Meer info over het legen van iCall en Adressbook: hier te vinden.

[Let wel een beetje goed op mensen! als je nog waardevolle data hebt staan in je iCal en Addressbook, die niet in Entourage staan, moet je een backup maken etc.]