Ik ben heel benieuwd wat voor iedereen de reden is om voor een nieuwe baan te kiezen. Is dat geld, cultuur, doorgroeimogelijkheden, locatie of andere zaken?
Educate me!
Thxs!
Educate me!
Thxs!
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
https://valid.x86.fr/xhfd5e
sig
Geld: Ja, dat is belangrijk. Hoemeer geld je hebt, hoe meer je kan doen qua leuke dingen na werktijd. Bij de minder goed betaalde banen, zonder uitzicht tot promotie en dus stijging in inkomsten, is hoppen wel degenlijk interresant.Anoniem: 258622 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:00:
Ik ben heel benieuwd wat voor iedereen de reden is om voor een nieuwe baan te kiezen. Is dat geld, cultuur, doorgroeimogelijkheden, locatie of andere zaken?
Educate me!
Thxs!
Ik ben zelf gaan werken toen ik 18 was, en ja, ging puur voor het geld. Woonde nog bij m'n ouders, dus elke cent die ik ving kon ik naar hartelust uitgeven aan dingen waar ik het aan wilde besteden.Anoniem: 258622 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:14:
Ik zie jonge mensen die vaak een beslissing nemen puur op basis van salaris en niet doen aan lange termijn denken.
Nu ben ik zelf sinds een jaar werkzaam bij een bedrijf met zo'n 60 werknemers, verdeeld over 7 filialen. Het filiaal waar ik nu zit bestaat sinds een tijdje een team van 5. Doorgroeimogenlijkheden zijn er niet.Ik zou zelf een nieuwe baan aannemen als ik er nieuwe vaardigheden kan leren, veel nieuwe kennis kan opdoen en dus kan bijblijven met de ontwikkelingen in de markt en de cultuur zodanig is dat je niet een nummer bent in een organisatie van duizenden. Doe je due diligence en denk op lange termijn!
Ey!! Macarena \o/
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Anoniem: 31491
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 12-04-2008 21:25 ]
Anoniem: 3431
Niks mis met nu een baan nemen op basis van salaris om bijvoorbeeld sneller te kunnen sparen, zodat je over 5 jaar genoeg hebt om iets voor jezelf te beginnen. Ook dat is lange termijnAnoniem: 258622 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:14:
Ik zie jonge mensen die vaak een beslissing nemen puur op basis van salaris en niet doen aan lange termijn denken. Ik zou zelf een nieuwe baan aannemen als ik er nieuwe vaardigheden kan leren, veel nieuwe kennis kan opdoen en dus kan bijblijven met de ontwikkelingen in de markt en de cultuur zodanig is dat je niet een nummer bent in een organisatie van duizenden. Doe je due diligence en denk op lange termijn!
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Of ik moet me grondig vergissen, maar ik krijg het idee dat veel (jonge) mensen niet of nauwelijks aan carrièreplanning doen, en pas beslissingen nemen als hun huidige baan niet meer bevalt. Voor jezelf duidelijk hebben waar je over 5, 10 en misschien zelfs 20 jaar wilt staan zet een hoop zaken zoals salaris, reistijd, etc in perspectief.Anoniem: 258622 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:14:
Ik zie jonge mensen die vaak een beslissing nemen puur op basis van salaris en niet doen aan lange termijn denken.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
idd, dat geldt ook voor mij. Salaris is natuurlijk ook belangrijk, maar dat kan niet compenseren als ik met tegenzin naar het werk zou gaan. Reistijd vind ik tot bepaalde grenzen ook niet zo'n probleem. Verder zijn secundaire voorwaarden leuk, maar bijv. 38 ipv. 40 uur werken boeit me niet zoveel. Die 2 uurtjes zijn toch zo weer omDGTL_Magician schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:22:
Ik heb maar 1 reden om van baan te veranderen: plezier in je werk. Als er geen plezier meer is dan ben ik gauw weg. Ik moet het werk leuk vinden. Salaris boeit me niet zo: in de IT kun je genoeg verdienen. Dit was ook de reden om voor mezelf te beginnen.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Anoniem: 252438
Anoniem: 78369
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq