Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4P800 gekocht en nu heb ik problemen met het netwerk.
De onboard aansluiting krijg ik niet geinstalleerd, hier blijft windows vermelden dat het apparaat niet goed geinstalleerd is, ik krijg hier dan ook een uitroepteken bij.
Ik heb al geprobeert om er een 3c905ctx in te zetten, maar deze wordt ook niet goed geinstalleerd, zelfs een cheap RTL8139 netwerkkaartje wordt als onbekend gezien.
Heb ook al een maal windows opnieuw geinstalleert met een andere cd, misschien dat de installatiecd corrupt was, maar na de install hield ik dezelfde problemen.
Nu ben ik zelf zover, dat ik met een USB2LAN converter wel de pc in het werk heb gekregen, maar zou het liever zien dat dit met een netwerkkaartje kon.
Heeft iemand een logische verklaring of uitleg hoe dit kan.
Windows XP SP2 P4P800 onboard nic, RTL8139 NIC, 3C905ctxm, allen dezelfde problemen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

iets meer info mag wel

heb je de proc overgeclocked ? zo jah dan heb je waarschijnlijk geen lock op je mobo en herkent ie daarom niks meer op pci

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 02:16

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

je hebt kans dat als je de primary video card op PCI zet ipv AGP dat het dan wel werkt. heb ik meerdere keren gehad in het geval van te weinig resources

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het lijkt me sterk dat je een 'nieuwe' P4P800 hebt dus DOA is uitgesloten.
Toch komt het vaak voor dat NIC's op borden overlijden.
Ik heb dit vaak genoeg gezien bij allerhande borden.

Als je garantie hebt zou je altijd nog kunnen proberen om deze te claimen.

Je kan proberen om alle netwerk kaart drivers te verwijderen, rebooten dan naar http://support.asus.com gaan en de laatst beschikbare drivers te downloaden voor jouw moederbord.
Als dit nog niet werkt is je enige andere alternatief een losse Realtek PCI NIC.
Deze kosten overigens niet duur... meestal minder dan 10 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 12-04-2008 13:04 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:03:
Als dit nog niet werkt is je enige andere alternatief een losse Realtek PCI NIC.
Die heeft 'ie toch al geprobeerd? Zie de TS:
Ik heb al geprobeert om er een 3c905ctx in te zetten, maar deze wordt ook niet goed geinstalleerd, zelfs een cheap RTL8139 netwerkkaartje wordt als onbekend gezien.
Kan ook te maken hebben met brak wordend mobo, sommige versies van de P4P800 waren niet echt super: Asus P4P800 SE waarschijnlijk dood?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reply's.
Ik zou inderdaad nog eens kunnen proberen om de VGA van AGP naar PCI te zetten kijken wat die dan doet, momenteel draait die goed met een usb2lan converter, maar is natuurlijk niet de oplossing.

Als het is dat mijn mbo bijna dood is, dan ga ik wel sparen voor een vervanging, wordt mss toch eens tijd daarvoor.

Wat betreft het systeem zelf, proc is niet overclocked, ook nooit geweest, noch het moederbord is overclocked, verder zit er een 40gb hd ide in en een ide cd speler en brander, met 512mb mem.
Valt weinig verder over te vertellen denk ik.
Maar gezien de laatste post denk ik dat ik maar ga sparen voor een nieuwe.
Nogmaals bedankt voor de uitleg, ga in ieder geval nog wel proberen met het omzetten van de primaire videokaart van AGP naar PCI te zetten. Kijken wat die dan doet, mss kan ik zo nog wat leren ;)
Pagina: 1