Telefonische verificatie bij VISA internetaankoop?

Pagina: 1
Acties:

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16
gisteren wat dingen besteld via internet in America.
Betaald met visa, allemaal geen probleem.

Nu kreeg ik vandaag een mail van het bedrijf dat ze me geprobeerd hebben te bellen (uiteraard geen oproep gemist ofzo) en dat ik hun nog wat info moet geven om de order definitief te maken.
Dit om fraude te voorkomen.

Nu heb ik dit nog nooit meegemaakt, op zich vragen ze niks wereldsschokkends maar toch vind ik het apart.
Ze vragen de laatste 4 cijfers en de bank waarbij de Visa zit.

Heeft iemand anders dit ooit meegemaakt?

Tijd van werken, tijd van rusten

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Kleine titelfix naar tagloos en -> SF

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn Engelse VISA kaart heeft Verified by Visa, maar dat gaat gewoon via Internet. Ik zou een beetje voorzichtig zijn met wat ze vragen, er hoort geen telefonische verificatie bij in mijn ervaring.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik heb zelf ook een VISA kaart, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Koop ook wel eens via internet met creditcard betaling (binnen-/buitenland). Maar jij hebt toch al je rek.nr. doorgegeven? dus die laatste 4 cijfers hebben ze al.

Ten tweede, als je een credit-kaart van VISA hebt, dan 'zit' je niet bij een bank. (dit is wel zo als je een debet-kaart hebt).

Ik vindt het een klein beetje verdacht. Ik zou zeggen, kijk even op www.visa.nl en vraag het even na.

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Black Hawk schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:34:
Ten tweede, als je een credit-kaart van VISA hebt, dan 'zit' je niet bij een bank. (dit is wel zo als je een debet-kaart hebt).
Nou, dat is niet algemeen waar, misschien wel in Nederland maar niet wereldwijd. Ik heb twee (Engelse) credit cards van Visa, via banken (een prive, een van werk). En een aparte debitcard ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16
ja, op zich erg apart
maar daar ze geen dingen vragen die ze nog niet weten, of waar ze mijns inziens nog meer mee kunnen frauderen mochten ze dat willen lijkt het me toch vrij risicoloos.

ik zal idd eens op de visa site kijken of er iets bekend van is

Tijd van werken, tijd van rusten

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of bel even met VISA, weet je het ook meteen. Ik heb het nog nooit gehad in ieder geval.

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
gambieter schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:36:
[...]

Nou, dat is niet algemeen waar, misschien wel in Nederland maar niet wereldwijd. Ik heb twee (Engelse) credit cards van Visa, via banken (een prive, een van werk). En een aparte debitcard ;)
Klopt, ik ging van mijn eigen situatie uit. Ik heb een exemplaar via de ANWB. En die creditcard is niet aan een bank verbonden in de zin van: uitgegeven door/onder beheer van. Wel is er natuurlijk een bankrekening aan gekoppeld waar VISA het geleende geld vanaf kan halen. Maar daar heeft de andere partij niks mee te maken!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 16:24

Edgarz

Tweako-active since1986

TIP: Zou er niet op reageren. Melden aan VISA, want dit hoort niet.

Verificatie vindt nooit plaats op deze wijze. Hetzelfde geldt voor je pincode op je CC of bankpas: nooit vertellen, de uitgevende instanties zullen er nooit naar vragen en je dient je pincode nooit telefonisch of mondeling te geven.

[ Voor 65% gewijzigd door Edgarz op 12-04-2008 11:49 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

Welk nummer ze hebben gebeld, lijkt mij een goede vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 12-04-2008 14:43 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

DinX

Motormuis

Ik heb het wel eens gedaan. Ik dacht voor m'n partypoker account. De eerste keer vragen ze je dan of je op adres x woont enzo. En ook of xxxx je laatste nummers van de VISA zijn.
Gewoon wat extra controle.

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 12-04-2008 14:48 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:20
Ik heb het een paar jaar geleden ook meegemaakt. Voor de SMS-dienst van Clickatell credits gekocht via internet met een VISA kaart. Het was de eerste keer dat ik dat daar deed en binnen een kwartier werd ik gebeld door iemand van Clickatell (zitten in Zuid-Afrika...) om m'n adresgegevens te controleren.

Ofwel, het komt voor - maar let op welke gegevens ze vragen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

DinX

Motormuis

vanaalten schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:19:
Ofwel, het komt voor - maar let op welke gegevens ze vragen.
Klopt. Niks mis met de laatste 4 cijfers en je adres. Al helemaal niet als het toevallig net 15 minuten na een aankoop is en ze er nog naar verwijzen na de betaling ook. De keer dat ik het meegemaakt heb kon ik zelfs een gewenst uur opgeven dat ze me mochten bellen.
Gewoon extra beveiliging. Als ze je volledige VISA info vragen zou ik wel eens achter m'n oren krabben.

Wanneer ze het soms ook doen is wanneer je een ander afleveradres opgeeft dan het adres van de VISA-eigenaar. Dan belt men naar de eigenaar van de VISA-kaart die opgegeven is en vraagt men ook wat informatie (die je al ingegeven hebt).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1