Verkeerde versie van software te ruilen?

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Wij hebben een Dell pc gekocht incl. Office voor studenten en thuisgebruikers. Dit was samen met Professional de enige "office" keuze.

Wij hebben dus de versie voor thuisgebruik aangeschaft, na het installeren blijkt Outlook niet in dit pakket te zitten, juist Outlook en Word zijn belangrijk.

Als we nu een pc configureren (onze is 6 dagen geleden besteld) kan de ook kiezen voor Office basic, voor €10,- extra. Daar zit Outlook dus wel in, en deze versie willen we.

Hoe zit het met mogelijkheden om het om te ruilen, terug te sturen, whatever? Er is iets van 7 dagen bedenktijd, maar geld dat ook voor betaalde (OEM?) software? is het wel OEM?

o.k. natuurlijk is het onze fout, maar zover ik weet is een officepakket nog nooit, zonder Outlook geleverd. En het feit dat dell nu de basic versie aanbied geeft aan dat er meer mensen de fout hebben gemaakt of onvrede over is.

www.casarodriguillo.com

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Neem eens contact op met de leverancier en kijk wat er te regelen valt. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33
Bell Dell is mijn advies.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Volgens mij is het makkelijkste even met Dell te bellen.

Ruilen / terug sturen lijkt me moeilijk, je hebt er al vanaf geinstalleerd dus wie zegt dat je geen kopietje gemaakt hebt en de serial overgeschreven ( alhoewel me dat niet zo'n sterk argument lijkt als je om een duurdere versie gaat vragen )

Maar ik denk wel dat het meer gaat kosten dan 10 euro. Leg gewoon de situatie uit aan dell en kijk of er wat te regelen valt.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Uiteraard, maar Dell is vandaag helaas dicht. De PC is voor iemand anders en hoe leg ik hem dit uit, het is prettiger om met iets meer zekerheid te zeggen dat het geen probleem is, of juist wel. De software is ook al geinstalleerd op de pc, incl serienummer. Maar ja ik zag pas NA installatie dat er iets "miste"
Software

Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.

Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren
Hier staat dus dat ik niet acoord had moeten gaan met de voorwaarden :|

Misschien heeft iemand el ervaring ermee gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 12-04-2008 09:43 ]

www.casarodriguillo.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pinin schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:41:
De software is ook al geinstalleerd op de pc, incl serienummer. Maar ja ik zag pas NA installatie dat er iets "miste"
Tja, dan wordt het lastiger vrees ik :)

Maar dat heeft eigenlijk ook niks met Windows te maken, je vraag is meer één die over online bestellingen en afhandeling daaromtrent gaat.

Daar hebben we sinds kort een speciaal forum voor : Shopping Forum

Ik verplaats je topic dan ook daarnaartoe :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gomez12
Pinin schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:41:
Uiteraard, maar Dell is vandaag helaas dicht. De PC is voor iemand anders en hoe leg ik hem dit uit, het is prettiger om met iets meer zekerheid te zeggen dat het geen probleem is, of juist wel. De software is ook al geinstalleerd op de pc, incl serienummer. Maar ja ik zag pas NA installatie dat er iets "miste"

[...]

Hier staat dus dat ik niet acoord had moeten gaan met de voorwaarden :|
Hmmm, je zou eens moeten kijken op staiksterk.nl ofzo, maar er staat me iets van bij dat voorwaarden die je pas ziet na het openen en waarin staat dat je het niet meer mag retourneren als de verpakking geopend is niet rechtsgeldig zijn in Nederland.

Juridisch sta je volgens mij wel sterk omdat je volgens mij op een oem office verpakking niet ziet of outlook er wel of niet bijzit, dus qua aangeleverde info van cd-hoesjes etc kan je niet weten dat er geen outlook bijzit. Alleen blijf je dan met de vraag zitten hoort outlook bij office?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm, de voorwaarden die hij aanhaalt zijn die van Dell. Om die te openen hoef je volgens mij echt niet eerst de Office verpakking te openen ;)

Dell geeft dus aan dat je bij hun gekochte software niet kan ruilen als de verpakking geopend is. Tsja, dat wordt dus erg lastig denk ik. Onder meer ook omdat toch wel vrij duidelijk vermeld staat welke onderdelen er in dat Office pakket zitten:
Microsoft® Office 2007 Home & Student - Nederlands [meerprijs € 100,00 of € 4/maand-1]
De essentiële kantoorsoftwaresuite voor thuisgebruikers - Inclusief Word, Excel, Power Point en OneNote.
Geen idee of dat er destijds ook al bij stond. Als dat wel zo was dan wordt het een lastige zaak denk ik. Hebben ze dat er pas bijgezet naar aanleiding van vergelijkbare situaties als die van Pinin, ja, dan zou je ze daar op aan kunnen spreken en kijken of er wat te regelen valt.

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 12-04-2008 14:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gomez12
Ok, niet echt op de site van dell gekeken, maar ik heb iets te veel webshops gezien die alleen maar een keuze geven uit 10 office versies zonder verdere inhoud.

Dus mijn vorige argument gaat blijkbaar niet op voor dell.
Als je het bij het samenstellen in beeld krijgt dan is het gewoon je eigen fout en mag je waarschijnlijk een compleet nieuwe ( niet oem-versie meer ) office kopen.

Juridisch heb je dus heel weinig om op te staan, jij hebt iets gekozen zonder outlook en je hebt iets gekregen zonder outlook. ( doet er niet toe of je wel of niet de mogelijkheid had voor een andere oem-versie wel met outlook ). Dus Dell is imho 100% goed, en jij kan je alleen maar beroepen op een stuk coulance van dell.

• PcDealer
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

Je hebt bedenktijd op het geleverde inclusief de software. Maar terugsturen is costly. Eerste mogelijkheid met ze bellen dus.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

PcDealer schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:39:
Je hebt bedenktijd op het geleverde inclusief de software. Maar terugsturen is costly. Eerste mogelijkheid met ze bellen dus.
In principe geldt de zichttermijn bij koop op afstand niet voor software, wanneer de verzegeling verbroken is.. Gezien TS aangeeft dat Office geinstalleerd is, zal de verzegeling wel verbroken zijn, en zal de TS toch aangewezen zijn op de coulance van Dell vrees ik...

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Algurgazan schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:38:
[...]

In principe geldt de zichttermijn bij koop op afstand niet voor software, wanneer de verzegeling verbroken is.. Gezien TS aangeeft dat Office geinstalleerd is, zal de verzegeling wel verbroken zijn, en zal de TS toch aangewezen zijn op de coulance van Dell vrees ik...
De software maakt deel uit van het product desktop neem ik aan. Het is niet een los besteld softwarepakket.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik weet wel zeker dat Dell je naar MS gaat verwijzen voor de aanschaf van outlook of een upgrade van je office versie ...

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Ik werk zelf bij een grote computerboer, en daar is mij ooit verteld dat het wettelijk verboden is om software terug te nemen, vanwege licenties en kopiëren en dergelijke. Ik schat de kans laag in dat je dit ooit op de door jou gewenste manier zal kunnen oplossen, temeer omdat het user-error is. Office Home&Student zit nooit Outlook bij namelijk, en als klant heb je toch een zekere plicht om zelf vooronderzoek te doen voordat je overgaat tot aanschaf. Harsh, but reality :>

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Martinator schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:30:
Ik werk zelf bij een grote computerboer, en daar is mij ooit verteld dat het wettelijk verboden is om software terug te nemen, vanwege licenties en kopiëren en dergelijke. Ik schat de kans laag in dat je dit ooit op de door jou gewenste manier zal kunnen oplossen, temeer omdat het user-error is. Office Home&Student zit nooit Outlook bij namelijk, en als klant heb je toch een zekere plicht om zelf vooronderzoek te doen voordat je overgaat tot aanschaf. Harsh, but reality :>
Ik denk dat de het zichttermijn bedoelt is om de klant eventuele fouten te laten herstellen door het retour te kunnen sturen op eigen kosten en daarmee de koop ongedaan kan maken. De klant mag ook het product proberen. Aangezien de software deel uitmaakt van de het gekochte, zie ik geen probleem.

Tja, het gevaar van kopiëren zie ik niet zo aangezien er legio mogelijkheden zijn om te kopiëren.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

PcDealer schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:10:
[...]
Tja, het gevaar van kopiëren zie ik niet zo aangezien er legio mogelijkheden zijn om te kopiëren.
Kopiëren is niet het probleem, het (unieke) serienummer wel..

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Pagina: 1