Internet "Server not found", na refresh wel?

Pagina: 1
Acties:

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 16:04
Beste Mensen,

Sinds kort heb ik internet via de kabel (Zeelandnet) met een Wireless Router (Netgear WGR16, laatste firmware), en een USB Wireless netwerkadapter (Netgear WG111v3).

Dit werkt allemaal prima, het internet heeft een goede snelheid, en ik heb geen problemen met downloaden o.i.d.

Ik heb wél het volgende probleem: op willekeurige momenten, maar vrij vaak open ik een website (maakt niet uit welke, had het hier op Tweakers een minuut geleden ook) en zeg Firefox "Server not found". Na een refresh vind hij de site meteen, en laad het prima in.

Het lijkt erop alsof hij tijdelijk geen data ontvangt, maar ik blijf verder gewoon ingesigned bij MSN en andere downloads stoppen ook niet o.i.d. Kent iemand dit probleem?

Edit: ik weet niet zeker of dit in het goede forum staat? Excuses hiervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door coendeurloo op 12-04-2008 00:23 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je een PC via een netwerkkabel aansluit, heb je dan dit probleem ook? Zodoende kan je uitsluiten of het aan het draadloze gebeuren ligt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• coendeurloo
Dit ligt niet echt in de mogelijkheden, dan moet ik echt gaan boren. Ik ben net samen gaan wonen, en de pc met de netwerkadapter staat recht boven de router die in de kamer hieronder staat.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je kunt tijdelijk een kabel van 10/15 meter even lomp neerleggen, dat ziet er niet uit maar dan kun je het wel even testen. Je kunt hem dan door het trappenhuis heenleiden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dit probleem heeft mijn schoonvader ook. Bij hem ligt het aan de router die niet snel genoeg DNS queries afhandeld. Na het instellen van de DNS server adressen van zijn provider in plaats van die van zijn router loopt het weer perfect.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• coendeurloo
@ marcieking, dank voor de suggestie, maar ik heb niet zo'n kabel liggen helaas!

@ megatronics, hoe stel ik de DNS servers in van mijn provider en waar moet ik dat doen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

coendeurloo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:20:
@ megatronics, hoe stel ik de DNS servers in van mijn provider en waar moet ik dat doen?
Zo (en dan gewoon hun gegevens gebruiken) of het doen zoals zij voorstellen maar dan met de getalletjes van je provider.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• coendeurloo
Gizz schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:24:
[...]

Zo (en dan gewoon hun gegevens gebruiken) of het doen zoals zij voorstellen maar dan met de getalletjes van je provider.
Wow! Dit lijkt te werken! De DNS gegevens die ik op internet vond van Zeelandnet zijn denk ik verouderd, die werken niet, maar die van OpenDNS werken prima, bedankt!

• coendeurloo
Update: het lijkt nog niet helemaal te werken, heb nog steeds regelmatig "server not found".

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Misschien is het een idee, om toch het draadloze netwerk uit te sluiten, om even voor €10 een kabeltje van 10 meter te kopen.
Als alternatief kun je even kijken of de DNS-adressen goed zijn, ik vind "212.115.192.193" en "212.115.192.195 "
Je kunt het ook even proberen met die van xs4all: 194.109.6.66 (of die van een andere provider)

• coendeurloo
@ Dtech, ik heb gewoon de OpenDNS adressen overgenomen, het lijkt me sterk dat deze fout zijn.

Maakt het ook nog uit op wat voor channel ik zit? Ik ben van channel 11 naar 5 gegaan, omdat ik merkte dat mijn buren ook gebruik maakten van 11.

Het leggen van een kabel ligt niet echt in de mogelijkheden.

[ Voor 36% gewijzigd door coendeurloo op 12-04-2008 20:46 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Nee, je hoeft het niet aan te leggen, je kunt even tijdelijk een kabel neerleggen en kijken of hij het dan wel goed doet.
het kanaal maakt uit, in zoverre dat als meerdere netwerken van hetzelfde kanaal gebruik maken (of van een kanaal dichtbij elkaar) ze elkaar kunnen storen.

Verwijderd

coendeurloo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:44:
@ Dtech, ik heb gewoon de OpenDNS adressen overgenomen, het lijkt me sterk dat deze fout zijn.

Maakt het ook nog uit op wat voor channel ik zit? Ik ben van channel 11 naar 5 gegaan, omdat ik merkte dat mijn buren ook gebruik maakten van 11.

Het leggen van een kabel ligt niet echt in de mogelijkheden.
Start, Run, 'ipconfig /flushdns' ?

• coendeurloo
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:39:
[...]

Start, Run, 'ipconfig /flushdns' ?
Helaas, ook dit helpt niet. Komt dit probleem voor bij te zwakke wireless routers? Het is toch vreemd dat een download gewoon onderbroken doorgaat met de max. snelheid.
Pagina: 1