• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:58
Vandaag heb ik een nieuwe MSI 7950GT middels RMA gekregen nadat mijn vorige kapot was gegaan. Deze gaf rare lijnen en op het moment dat de Windows GUI op beeld kwam, werd de pc opnieuw gestart. Mijn nieuwe videokaart geeft rare blauwe of gele vlekken en die kunnen zelfs uitlopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ktemming.nl/got/VideoProb1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.ktemming.nl/got/VideoProb2.png

Het updaten van mijn moederbord en videokaart drivers hebben geen succes gehad. Ik had dat ook niet verwacht aangezien ik onderaan het beeld, in de bios, vertikale lijnen zie. Omdat deze net nieuw is, net als mijn moederbord (Asus P5B Premium) vroeg ik mij af wat het probleem kan zijn.

De 7950GT is passief gekoeld, maar volgens het nvidia control panel zo rond de 60 graden. De videokaart zelf is niet overgeklokt oid.

Ik heb ook geprobeerd instellingen te wijzigen in de bios betreffende de videokaart. PCIEX16_2/PCIEX1_1 op X2 Mode (compatible), X4 Mode (fast) en auto maar dat maakte geen verschil.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je je kaart al eens in het 2e PCI-E 16x slot geprobeerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• EnsconcE
Same problem, slightly different outcome:
Afbeeldingslocatie: http://www.ktemming.nl/got/VideoProb3.png

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

al een bios update geprobeerd en de PCI bus snelheid gelockt op 100 mhz?

• EnsconcE
De laatste bios had ik al draaien, maar de PCI bus snelheid op 100mhz met graka in de 2de pci poort gaf geen verbetering.

De laatste screenshot is overigens van een nog niet gereboot systeem na het installeren van de driver. Na het rebooten zag het er weer hetzelfde uit als de eerste screenshot. De driver van de graka heeft dus invloed op de vlekken.

• EnsconcE
*Kick

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
Test eens met een andere kaart zou ik zeggen, en zet deze kaart eens in een andere pc. Zo kun je het makkelijk uitsluiten ;)

Specs!

• EnsconcE
True, daar wil ik aan beginnen. Maar daarvoor moet ik een nieuwe kaart aanschaffen. Misschien was het ook mogelijk uit te sluiten zonder een andere pc of videokaart te raadplegen. Die mogelijkheden zijn namelijk niet 1-2-3 aan te spreken.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je geen aardig buurjongen met een redelijk nieuwe computer of een mede student waar je de computer en/of grafische kaart even van kan lenen

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
Zoiets inderdaad, of je haalt gewoon voor het testen even een kaartje van een 20/30 euro, gewoon low end ;)

Specs!

Pagina: 1