Toon posts:

Aantal poorten aan de router niet voldoende.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers!

Net heb ik alle FAQ's doorgenomen, maar ze schijnen zeer verouderd te zijn en ik kon geen oplossing voor mijn probleem vinden.

Mijn situatie is als volgt: ik heb 4 pc's thuis staan die allemaal via de ADSL router (Tiscali) aan het Internet zijn verbonden. Deze router heeft maar 4 netwerkpoorten om de computers aan te sluiten.
Binnenkort wil ik een PS3 aaschaffen en deze zal ook een netwerkpoortje nodig hebben.
Hoe kan ik mijn probleem het beste oplossen? Kan ik hiervoor een switch kopen zodat die dan aan een van de vier poorten van mijn router gekoppeld zal worden en een van mijn pc's samen met de PS3 dan direct via die switch met het Internet verbonden zullen zijn? Is deze switch van Linksys geschikt? http://www.linksys.com/se...Wrapper&lid=8085045678B14

En dan heb ik nog een ander probleem. Op dit moment is mijn printer aan een van de pc's verbonden. Het betekent dat ik mijn werk alleen kan uitprinten als die pc waaran de printer gekoppeld is, aanstaat. Ik zou graag mijn printer dus onafhankelijk van de pc willen laten werken. Moet ik hiervoor een printerserver kopen? Voldoet deze dan wel? http://www.azerty.nl/prod...l/222/11380/ps-3103p.html

Ik hoop dat iemand met met een raad zal kunnen helpen. Alvast bedankt. ;)

Verwijderd

Je hangt aan één van de poorten van je ADSL router een standaard UTP kabel naar de UPLINK poort van je nieuw gekocht switch van elk mogelijk merk.

Klaar is maxap

Verwijderd

Doe het dan gelijk goed en koop een switch en printerserver in 1 :

http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=556082

1 inplaats van 2 apparaten en een wat beter merk dan Edimax, Linksys, ook wel Ciscom :)

http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Edit = toevoeging

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:08:
Je hangt aan één van de poorten van je ADSL router een standaard UTP kabel naar de UPLINK poort van je nieuw gekocht switch van elk mogelijk merk.

Klaar is maxap
haha... zo simpel... ongelooflijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:13:

1 inplaats van 2 apparaten en een wat beter merk dan Edimax, Linksys, ook wel Ciscom :)

http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Edit = toevoeging
ooh... dank je wel... ik zal eens even kijken ;) het is wel heel handig

Verwijderd

Topicstarter
maar voor welk merk zou ik moeten gaan wat denken jullie? is Linksys een van de beste? ik wil alles in een keer goed doen en later geen zorgen over de kwaliteit e.d. maken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:31:
maar voor welk merk zou ik moeten gaan wat denken jullie? is Linksys een van de beste? ik wil alles in een keer goed doen en later geen zorgen over de kwaliteit e.d. maken...
Ik zou voor de Linksys gaan, wat betere kwaliteit dan Edimax en Sweex etc. imho. Tevens ook wat beter te configureren en Linksys komt vaak met firmware uit mocht blijken dat het nodig is en dat heb je niet bij de wat goedkopere merken. Werk zelf veel met Linksys en nooit een probleem ermee gehad :) En je praat over een paar tientjes handel die 24/7 aan staat, dan wil je geen tientje op bezuinigen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:46:
[...]

Ik zou voor de Linksys gaan, wat betere kwaliteit dan Edimax en Sweex etc. imho. Tevens ook wat beter te configureren en Linksys komt vaak met firmware uit mocht blijken dat het nodig is en dat heb je niet bij de wat goedkopere merken. Werk zelf veel met Linksys en nooit een probleem ermee gehad :) En je praat over een paar tientjes handel die 24/7 aan staat, dan wil je geen tientje op bezuinigen ;)
Parabellum, hartstikke bedankt voor al je reacties... nu staat het vast: ik ga voor een Linksys combinaties van switch en printer server ... :) Dank je

Hier kan wel een slotje op!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:01:
[...]

Parabellum, hartstikke bedankt voor al je reacties... nu staat het vast: ik ga voor een Linksys combinaties van switch en printer server ... :) Dank je

Bedenk je dan wel dat je switch vlak bij je printer moet staan. Tenzij je de printer in de meterkast wilt zetten, niet echt handig.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:04:
[...]

Bedenk je dan wel dat je switch vlak bij je printer moet staan. Tenzij je de printer in de meterkast wilt zetten, niet echt handig.
usb kabel is ook te verlengen ?
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:01:
[...]

Heb je een usb all in one printer ? want die worden niet allemaal ondersteund

[ Voor 40% gewijzigd door LuckY op 12-04-2008 13:23 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:13:

Dat ding is met veel printers niet compitable en ik heb er eentje in m'n handen gehad die stierf na het instellen van z'n IP. Wilde ook gewoonweg geen link meer maken (elk switchpoortje geprobeerd), ook niet na een harde reset.

Daarbij is Edimax niet zo beroerd. Ik heb een gigabit switch van ze en daarin zit gewoon een Broadcom switch chipje wat zonder problemen wirespeed haalt. In m'n Linksys 16-port switch zit toch echt een Realtek (niet dat-ie daardoor heel beroerd presteert). Dat er toevallig een Cisco logo op een Linksys apparaat staat, wil niet zeggen dat het topkwaliteit is. Integendeel vaak. Kijk naar de WRT54G >v4...

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan wel een slot op... ik kom er verder wel uit! ;) dank jullie wel

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:36:
Hier kan wel een slot op... ik kom er verder wel uit! ;) dank jullie wel
hier komen geen sloten op opgeloste topics .. lees de faqs ed eens door 8)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:39:
[...]

hier komen geen sloten op opgeloste topics .. lees de faqs ed eens door 8)
oh... anyway... dat vind ik ook goed hoor... ;)
en bedankt voor het weghalen van dat stomme typfout in de titel
Pagina: 1