Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Aanmelden lukt niet ( Virus )

Pagina: 1
Acties:

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo,

Ik kan niet aanloggen op mijn windows xp, ik wordt wel aangemeld maar onmiddellijk terug afgemeld. Ben wat beginnen te zoeken op het net en heb heel wat gevonden maar nooit de juiste oplossing!

Wat ik al geprobeerd heb:

- Proberen aan te melden in safe mode zonder succes!

- In herstelconsole van windows xp gegaan en dan userinit.exe file gekopieerd naar wsaupdater.exe en dan opnieuw opgestart. Nog steeds zelfde probleem

- Vervolgens heb ik de file userinit van op de windows xp cd gekopieerd naar de windows map op de harde schijf waar deze stond en deze dan overschreven en dan een copy van userinit.exe naar wsaupdater.exe gedaan. Ook niet de goede oplossing blijkbaar!

Iemand die hiervoor al een oplossing heeft gevonden voor dit msn virus?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Windows live CD maken (via BartPE), daar een script van een up to date virusscanner gebruiken, en je computer scannen en schoonmaken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Droned
kan dit ook lukken met een ubuntu cd?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Droned schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:55:
kan dit ook lukken met een ubuntu cd?
Die zal waarschijnlijk geen virusscanner hebben.

Alternatief is Windows compleet opnieuw installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom denk je dat het door een virus komt? En als virus: welke? (Ik verplaats het dan even naar Beveiliging & Virussen, omdat je problem dan niet het inloggen maar de malware is :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Droned
F_J_K schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:55:
Waarom denk je dat het door een virus komt? En als virus: welke? (Ik verplaats het dan even naar Beveiliging & Virussen, omdat je problem dan niet het inloggen maar de malware is :P )
Ik heb op internet al wat rondgekeken en daar zie ik vana 29 maart dat er dit soort problemen vaak doorkomen door op een msn beriocht te klikken die een virus tot gevolg heeft...

Opnieuw installeren is inderdaad een optie maar niet de beste natuurlijk ...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

niet de beste natuurlijk ...
Afhankelijk van de aard van het beestje wel ;)

Maar goed, als je aan malware denkt dus WOS -> BV.

edit: je hebt natuurlijk al een system restore geprobeerd?

En een backup gemaakt? :P

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 12-04-2008 13:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Droned
Hoe kan ik een system restore doen als ik niet in windows geraak?

dit heb ik al geprobeerd :

Via de recovery console kunnen we een andere oplossing toepassen, namelijk het kopieren van "userinit.exe" over "wsaupdater.exe" heen. Dit doen we door op te starten vanaf onze Windows Xp cd en van daaruit gaan we naar de recovery console. In de recovery console typen we het volgende "cd %systemroot%\system32" "copy userinit.exe wsaupdater.exe".

[ Voor 74% gewijzigd door Droned op 12-04-2008 13:31 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Doe nu maar de BartPE aanpak: http://www.nu2.nu/pebuilder/. Formatteren en herinstallatie is de beste oplossing om zeker te zijn dat je alle rotzooi kwijt bent, maar BartPE is een goede tweede optie. Bij dit soort dingen zijn er geen gemakkelijke oplossingen.

• Droned
En wanneer ik op die live cd zit wat kan ik dan doen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

gambieter schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:48:
[...]

Die zal waarschijnlijk geen virusscanner hebben.
Het is mogelijk om in de Live CD sessie ClamAV te installeren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Droned schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:08:
En wanneer ik op die live cd zit wat kan ik dan doen?
Dan kan je je harde schijf scannen en virusgeinfecteerde bestanden verwijderen, en een backup maken. Ik zou zeggen, lees je in op de materie en probeer het uit. Er zijn geen kant-en-klare handleidingen, je zult zelf aan de slag moeten gaan.

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-11 13:42

Frituurman

Mjam!

Ik heb een soortgelijk probleem, waar ik ook niet uitkom. Tenminste, ik denk dat ik een soortgelijk probleem heb.

Een week terug verliep m'n McAffee-licentie. Omdat ik daarvoor altijd goed ervaringen had met AVG Free, heb ik (gisteren pas, shame) McAffee gedeïnstalleerd en vervolgens AVG Free 8 gedownload. Toen ging ik even wat eten halen. :)

Even later weer terug en AVG geïnstalleerd en meteen maar een scan gedaan. Er bleek wel wat op de PC te zitten (heb de logfile niet bij de hand, zit nu op m'n werk) en dan werd gecleaned. Computer afgesloten. Later, gisteravond, moest ik nog even een dvd'tje branden voor m'n werk. Ik wilde inloggen met m'n standaard account (de enige admin-account), maar na daarop geklikt te hebben, kreeg toen de opmerking:

Userinit.exe - Toepassingsfout
Kan de toepassing niet juist initialiseren 0xc000005 (o.i.d.) (...)

Wanneer ik dat wegklik, krijg ik alleen de achtergrond te zien en kan ik verder niets beginnen. Met Ctrl+Alt+Del krijg ik wel de taskmanager. Hiermee meld ik me vervolgens af.

Mijn admin-account waar ik niet op kan, is de enige admin-account van m'n pc. Ik kan wel in de overige (gast-)accounts, maar daarin kan ik weinig uitrichten. Overigens, als ik daar op in probeer te loggen, krijg ik 2x een RUNDLL-fout. Het gaat dan om dll's die ik niet thuis kan brengen. Het gaat dan om een 'rare' naam als qwuhepe.dll of iets in die richting (weet het niet exact meer, weet wel dat Google geen enkele hit opleverde).

Ik heb geprobeerd om via de veilige modus in te loggen. Ik krijg daar twee inlog-opties, eentje om in te loggen als 'Administrator' en één met m'n eigen admin-account. Echter, bij beide krijg ik dezelfde foutmelding als bij het 'normaal' inloggen.

Ik heb via m'n gast-accounts ingelogd en virusscans gedaan, maar er wordt niets meer gevonden (nieuwste updates zijn binnen).

Ik ben absoluut niet 'technisch' in de zin dat ik dit soort problemen kan oplossen. Weet iemand misschien wat ik moet doen?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Frizzz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:46:
Ik heb een soortgelijk probleem, waar ik ook niet uitkom. Tenminste, ik denk dat ik een soortgelijk probleem heb.

Een week terug verliep m'n McAffee-licentie. Omdat ik daarvoor altijd goed ervaringen had met AVG Free, heb ik (gisteren pas, shame) McAffee gedeïnstalleerd en vervolgens AVG Free 8 gedownload. Toen ging ik even wat eten halen. :)

Even later weer terug en AVG geïnstalleerd en meteen maar een scan gedaan. Er bleek wel wat op de PC te zitten (heb de logfile niet bij de hand, zit nu op m'n werk) en dan werd gecleaned. Computer afgesloten. Later, gisteravond, moest ik nog even een dvd'tje branden voor m'n werk. Ik wilde inloggen met m'n standaard account (de enige admin-account), maar na daarop geklikt te hebben, kreeg toen de opmerking:

Userinit.exe - Toepassingsfout
Kan de toepassing niet juist initialiseren 0xc000005 (o.i.d.) (...)

Wanneer ik dat wegklik, krijg ik alleen de achtergrond te zien en kan ik verder niets beginnen. Met Ctrl+Alt+Del krijg ik wel de taskmanager. Hiermee meld ik me vervolgens af.

Mijn admin-account waar ik niet op kan, is de enige admin-account van m'n pc. Ik kan wel in de overige (gast-)accounts, maar daarin kan ik weinig uitrichten. Overigens, als ik daar op in probeer te loggen, krijg ik 2x een RUNDLL-fout. Het gaat dan om dll's die ik niet thuis kan brengen. Het gaat dan om een 'rare' naam als qwuhepe.dll of iets in die richting (weet het niet exact meer, weet wel dat Google geen enkele hit opleverde).

Ik heb geprobeerd om via de veilige modus in te loggen. Ik krijg daar twee inlog-opties, eentje om in te loggen als 'Administrator' en één met m'n eigen admin-account. Echter, bij beide krijg ik dezelfde foutmelding als bij het 'normaal' inloggen.

Ik heb via m'n gast-accounts ingelogd en virusscans gedaan, maar er wordt niets meer gevonden (nieuwste updates zijn binnen).

Ik ben absoluut niet 'technisch' in de zin dat ik dit soort problemen kan oplossen. Weet iemand misschien wat ik moet doen?
Welkom bij Beveiliging & Virussen !
Kan je, als je de taskmanager start onder je admin account, niet via "Bestand --> Nieuwe Taak" explorer.exe starten ?

Die vreemde namen zijn niet raar: het virus heeft twee random DLL bestanden gemaakt, die elke keer dat Windows opstart, worden ingeladen. AVG heeft de DLL bestanden verwijdert, zodat Windows ze niet meer kan vinden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Helaas heb ik hetzelfde probleem, na het downloaden van een programma werden er een aantal fouten hersteld en nu kan ik dus niks meer.... krijg de zelfde melding met initfout en dan verschijnt mijn bureaublad achtergrond mar verder niks. Enigste wat nog werkt is control alt del en dan krijg ik mijn id met daarbij 0 actieve programma's in veilige mode exact hetzelfde, hoe los ik dit op, windows opnieuw installeren? gebruik windows xp se home. gelukkig heb ik nog een laptop anders kon ik dus niet eens iets op internet opzoeken.
ik wordt al redelijk wanhopig, ben al 3 dagen aan het proberen en zoeken.
greetz
peco |:(

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
@ Frizz

Ooit eerder ook iets vergelijkbaars gehad. Heb toen Melissa virus handmatig verwijderd, maar wrsch enkele registersleutels vergeten. Gevolg, pc start op, toont bureaublad en dan alleen maar foutmeldingen.
Ik had echter nog wel de menubalk. Ik heb toen met rechtmuisknop adresbalk aangezet, van daaruit naar Kaspersky site gegaan en tooltje voor verwijdering gedownload.
Was volgens mij in Windows 98, maar als je de menubalk ziet zou je dit nog kunnen proberen.
Wat je anders nog kan doen is handmatig met regedit alle vermeldingen naar de foute bestanden verwijderen. Moet je wel de namen nog weten.

Met taskmanager moet je in principe ook in staat zijn om nieuwe taken te starten, dus ook regedit of je webbrowser.....

@ Droned
Long shot, maar dit kan misschien:
Ubuntu installeren, online krijgen (hoop dat je bekabeld netwerk hebt, draadloos kan wel maar is gegoochel) Trendmicro site op zoeken voor housecall online live scan en dan je windows drives schoonmaken.
edit/ link naar de site: http://housecall.trendmicro.com/ /end edit

[ Voor 27% gewijzigd door martinx76 op 14-08-2008 11:42 . Reden: voor de volledigheid ]

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Pagina: 1