Toon posts:

Dell 530s (slim model) met goede videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

er is nu een zeer mooie aanbieding met dell systemen (boven de 899 euro totaal bijna 20% korting).
Ik was dus zeer geinteresseerd inde 530S, alleen de videokaart bevalt me niet. Het beste model ervan is de ATI 2400PRO, maar ik heb een iets zwaardere kaart ndig (de HD 3870 bijvoorbeeld).

Hoewel ik deze niet bij dell kan selecteren, wil ik hem los kopen en zelf installeren, nou vroeg ikme af, kan dit wel?
want het is namelijk wel een slim model. misschien is de luchttoevoer niet genoeg, of is de videkaart te breed voor het systeem.

iemand enig idee?

mvg, kaisz

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01 18:27

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb wel eens van die Dell slimline machines in m'n handen gehad waar alleen half height kaarten in gaan. Ik kan geen datasheet vinden dus ik zou even bellen. Ik zou met de keuze van de kaart er ook rekening mee houden dat de voeding maar 250 Watt is (ik heb geen flauw idee wat een 3870 trekt).

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
De voeding en de ruimte zal de beperkende factor zijn. De voeding is bij dell in de meeste gevallen echt afgestemd op de onderdelen en dan ook zo dat bijv 10 watt meer al een probleem zou kunnen zijn(denk bijv aan de XPS 420 welke met een 480 watt voeding gelevert wordt, maar als je een 8800GTX kiest met 520 watt ofzo). Zeker in de slimline machines van dell is ruimte ver te zoeken. Zeker een lompe kaart als de 3870 (welke 2 slots bezet) zal er niet in kunnen denk ik. Je kan beter gaan kijken naar low profile kaartjes of klein uitgevallen 8600GTS ofzo, maar dan zal je er niet echt goed op kunnen gamen (ligt weer aan wat voor games).

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt
ik weet genoeg, dit gaat hem niet worden.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
offtopic:
Moet het ff kwijt, een Dell XPS 420 komt met of 375w of 425w voeding. Overigens zijn dit wel hele goede kwaliteit voeidingen!

On-topic;
Persoonlijk zou ik eerder voor een Dell gamesysteem of een zelfbouw gaan. Bij mij maakte het toendertijd niet zoveel uit. Daarnaast kun je ook nog couponcodes gebruiken of misschien een telefonische offerte laten maken, welke ook nog een hoop korting met zich mee kan brengen.

• Wackoz
Enige nadeel wat ik in de xps420 als game systeem zie, is dat ze gebruik maken van een btx bord, dus mocht het mobo kapot gaan buiten de garantie (voorwaarden), of je wilt er een andere cpu op zetten ben je behoorlijk genaaid want zoek jij maar eens een cpu met BTX koeler. Borden worden al een tijd niet meer gemaakt.

Weet overigens niet hoe dit bij z'n grotere broers de 630 e.d zit

één is geen, twee is één

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Even een vraagje over de videokaart van dezelfde slim model 530s, de low profile HD 2400 XT, zitten er kabels bij voor dual monitor? Ik heb op internet gezien dat deze kaart maar 1 DVI heeft en S-video.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wackoz schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:46:
De voeding en de ruimte zal de beperkende factor zijn. De voeding is bij dell in de meeste gevallen echt afgestemd op de onderdelen en dan ook zo dat bijv 10 watt meer al een probleem zou kunnen zijn(denk bijv aan de XPS 420 welke met een 480 watt voeding gelevert wordt, maar als je een 8800GTX kiest met 520 watt ofzo). Zeker in de slimline machines van dell is ruimte ver te zoeken. Zeker een lompe kaart als de 3870 (welke 2 slots bezet) zal er niet in kunnen denk ik. Je kan beter gaan kijken naar low profile kaartjes of klein uitgevallen 8600GTS ofzo, maar dan zal je er niet echt goed op kunnen gamen (ligt weer aan wat voor games).
Was dit vroeger ook het geval bij Dell met die voedingen? (denk aan 2002) Want anders zit ik zelf met een probleem.. :P

• Wackoz
SChief schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:10:
[...]

Was dit vroeger ook het geval bij Dell met die voedingen? (denk aan 2002) Want anders zit ik zelf met een probleem.. :P
Kast openschroeven en kijken wat er voor voeding in zit zou ik zeggen? Mijn ervaring met dell pc's is dat de voedingen echt gebouwd zijn op de onderdelen die erin zitten. Wattage van de standaard meegeleverde videokaart en die van een los gekochte kaart flink verschillen waardoor het de voeding te zwaar word.

één is geen, twee is één

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wackoz schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:25:
[...]

Kast openschroeven en kijken wat er voor voeding in zit zou ik zeggen? Mijn ervaring met dell pc's is dat de voedingen echt gebouwd zijn op de onderdelen die erin zitten. Wattage van de standaard meegeleverde videokaart en die van een los gekochte kaart flink verschillen waardoor het de voeding te zwaar word.
Een Dell OEM voeding van 250w.
Wat hij allemaal moet aandrijven:
- Een P4 @ 2.4 Ghz
- 1 GB RAM
- Een Sapphire ATI Radeon X1650 Pro 256MB GDDR3
- 1 Hitachi 80GB HDD

De PC werd standaard met 256 MB en een GeForce MX420 64MB geleverd. Dus die 1GB en Sapphire zijn er later ingekomen. Als de voeding het niet zou trekken, was ie toch al lang dood?

EDIT: Meer info is hier te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 18-04-2008 19:46 ]

Pagina: 1