[WXP]Niet meer booten na ghost kopie

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
Ik heb in mijn systeem een 750GB schijf bijgeplaatst ter vervanging van een bestaande 250Gig schijf. Ik heb hierna ghost gebruikt om de gegevens over te zetten, de 750GB schijf is op dezelfde plaats in de PC gegaan als de 250Gig schijf. Toch zijn de schijfletters veranderd. In ERD kan ik zien dat de oude F schijf (een andere schijf) nu C:\ is geworden.

Dit komt omdat ik het volgende had
Schijf 1 - C / F (40/2
100gb)
Schijf 2 - D (250gb)
Schijf 3 - E (500gb)

En nu
Schijf 1 - C / D (80 / 670gb)
Schijf 2 - F (250gb)
Schijf 3 - E (500gb)

De standalone D van de oude situatie is dus verwisseld met de schijf F die een partitie was op de systeemschijf. De systeemschijf C:\ zat, en zit nog steeds als eerste partitie op pri-sata, dus ik verwachtte dat het wel zou werken, maar dat deed het niet...

Windows boot niet meer, en in ERD kan ik de schijfletters niet veranderen. Heb het met drive management en met regedit in ERD geprobeert, maar windows boot niet meer en ERD denkt na reboot nog steeds dat mn vormalige F schijf C is.

Iemand een suggestie hoe ik het wel kan herstellen zonder reinstall?

(edit het is gefixed door alles terug te zetten en het opnieuw te doen)

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 12-04-2008 19:11 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Windows Repair Je boot record repareren

Windows Setup --> R ---> dan even /? voor het juiste commando (of even google)

[ Voor 51% gewijzigd door LuckY op 11-04-2008 23:12 ]

• sewer
  • Laatst online: 14:09
Wat voor melding krijg je dan als je probeert te booten? "Press a key to reboot" toevallig? Is de (juiste) partitie wel active? Ghost zet dat niet automatisch, tenmiste iig niet als je 'partition from image' doet.

Als niets werkt zou ik gewoon met de oude schijf booten en de nieuwe er ook inhangen (en schijf 2 en 3 even ontkoppelen). Daarna je nieuwe schijf in windows even goed qua partities indelen en actief maken, en daarna nog eens ghost proberen ofzo.

• Makkelijk
Ik heb partition to partition gedaan. Cursor knippert, maar er wordt gewoon niet geboot. Ik zal even deze tips proberen!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14

ThaHandy

Discovery Channel

je moet ook disk to disk doen

daarin kan je eventueel de c en D partitie in groote aanpassen

+ in de bios aanpassen dat i van de nieuwe HD moet booten

[ Voor 77% gewijzigd door ThaHandy op 12-04-2008 11:50 ]

• Makkelijk
Het probleem was dat ik niet van plan was de 2e partitie ook mee te kopieren, vandar partition to partition.

Ik heb in ERD de E:\ partitie primary gemaakt, nu is het weer C. Daarna fixmbr en fixboot gedaan en windows boot. Maar nu crashed hij net voor het login scherm. Ook in veilige modus.

Ik denk nu dat de enige manier is om de acties achterstevoren uit te voeren naar de oude situatie, dan disk to disk doen en dan de bestanden handmatig van partities wisselen.

Pagina: 1