Ik heb in mijn systeem een 750GB schijf bijgeplaatst ter vervanging van een bestaande 250Gig schijf. Ik heb hierna ghost gebruikt om de gegevens over te zetten, de 750GB schijf is op dezelfde plaats in de PC gegaan als de 250Gig schijf. Toch zijn de schijfletters veranderd. In ERD kan ik zien dat de oude F schijf (een andere schijf) nu C:\ is geworden.
Dit komt omdat ik het volgende had
Schijf 1 - C / F (40/2
100gb)
Schijf 2 - D (250gb)
Schijf 3 - E (500gb)
En nu
Schijf 1 - C / D (80 / 670gb)
Schijf 2 - F (250gb)
Schijf 3 - E (500gb)
De standalone D van de oude situatie is dus verwisseld met de schijf F die een partitie was op de systeemschijf. De systeemschijf C:\ zat, en zit nog steeds als eerste partitie op pri-sata, dus ik verwachtte dat het wel zou werken, maar dat deed het niet...
Windows boot niet meer, en in ERD kan ik de schijfletters niet veranderen. Heb het met drive management en met regedit in ERD geprobeert, maar windows boot niet meer en ERD denkt na reboot nog steeds dat mn vormalige F schijf C is.
Iemand een suggestie hoe ik het wel kan herstellen zonder reinstall?
(edit het is gefixed door alles terug te zetten en het opnieuw te doen)
Dit komt omdat ik het volgende had
Schijf 1 - C / F (40/2
100gb)
Schijf 2 - D (250gb)
Schijf 3 - E (500gb)
En nu
Schijf 1 - C / D (80 / 670gb)
Schijf 2 - F (250gb)
Schijf 3 - E (500gb)
De standalone D van de oude situatie is dus verwisseld met de schijf F die een partitie was op de systeemschijf. De systeemschijf C:\ zat, en zit nog steeds als eerste partitie op pri-sata, dus ik verwachtte dat het wel zou werken, maar dat deed het niet...
Windows boot niet meer, en in ERD kan ik de schijfletters niet veranderen. Heb het met drive management en met regedit in ERD geprobeert, maar windows boot niet meer en ERD denkt na reboot nog steeds dat mn vormalige F schijf C is.
Iemand een suggestie hoe ik het wel kan herstellen zonder reinstall?
(edit het is gefixed door alles terug te zetten en het opnieuw te doen)
[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 12-04-2008 19:11 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa