[Vista] Rare characters in Firefox dankzij muis

Pagina: 1
Acties:

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik zit met een wazig probleem. Als ik de forward en backward knop gebruik van mijn muis, krijg ik (alleen) in Firefox, naast de gebruikelijke functionaliteit, vreemde characters te zien als tekstinput. Erg storend.

Zie bijvoorbeeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vtpjua0G5heRtANtNYlCsc9j/full.jpg

Even wat relevante dingen op rij:
Muis: Logitech MX510
Drivers: Setpoint 4.40.88 64bit
Firefox: 2.0.0.13

Ik heb op Windows XP professional 64 bit dit probleem niet. Enige verschil is dat daar een oudere versie van de drivers wordt gebruikt (er was destijds geen nieuwere beschikbaar), namelijk versie 3.1.116.

Drivers voor de MX510 zijn normaal gesproken niet beschikbaar voor 64 bit, maar ik ben er achter gekomen dat de muis prima functioneerde met drivers voor de MX518, welke amper verschilt van de MX510. De driver herkent zelfs de muis netjes als een MX510.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 21:35

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het is de combi Fx + Setpoint/Logitech die dit veroorzaakt. En wel door het selecteren van het zoekvakje (of de 'url-balk') en dan op je volgende/vorige knop drukken op je muis. Hoe dit op te lossen is weet ik overigens niet

Hmm volgende keer maar een hele post lezen voor ik reageer ;)

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-04-2008 22:25 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb dit probleem ook ja.

Microsoft Windows [Version 6.0.6000] (Vista UK Business 32-bit)
Muis: Logitech G5
Drivers: Setpoint 3.30.159
Firefox: 2.0.0.13

Verder valt mij op dat dit probleem zich niet voordoet in IE 7. Ik stoor me er verder overigens niet aan hoor. Het betekent gewoon dat je in Firefox, als je de back/forward van je muis wilt gebruiken, niet de cursor in een tekst invoerveld moet hebben staan. :) Ik ben er inmiddels al aan gewend.

Zal nog eens proberen Setpoint te updaten, maar gezien jouw versie ben ik bang dat dat niet helpt.

Overigens vermoed ik dat dit een probleem is van Firefox in plaats van Windows. Dit aangezien ik het teken in geen enkele andere applicatie naar voren kan toveren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Het probleem doet zich inderdaad alleen voor in Firefox. Het rare is dat ik hier dus geen last van had, toen ik WinXP 64bit gebruikte.

Wat betreft de cursor niet in een tekstinvoerveld hebben staan, ik vind het zelf wel prettig dat als ik typ, firefox gelijk begint met zoeken. Scheelt me weer eerst [ctrl] + [f] te drukken. Enige nadeel is dus dat ik nu iedere keer dat ik de back- of forward knoppen op mijn muis gebruik, ik die tekens dus ook invoer in de search.

Verwijderd

Ik meldt me dan ook maar :)

Ik merk het bij google veel als ik de back-knop op m'n muis (MX1000) gebruik. In het laatstgebruikte invulveld krijg ik dan exact de tekens van de TS te zien... heel vreemd.

XP sp2, setpoint 4.00.121, firefox 2.0.0.13. Ik hoop dat het ooit met een update oid wordt verholpen though =/

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn volgens mij nog wat onvolkomenheden in de 64bit versie van Vista, of iig in de combinatie met sommige software. Ook de user interface van bijvoorbeeld eclipse doet soms hele rare dingen hier en nog een ander programma maar die is me even ontschoten nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 11-04-2008 23:18 ]

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Y0ur1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:17:
Er zijn volgens mij nog wat onvolkomenheden in de 64bit versie van Vista, of iig in de combinatie met sommige software. Ook de user interface van bijvoorbeeld eclipse doet soms hele rare dingen hier en nog een ander programma maar die is me even ontschoten nu.
Dat Eclipse raar doet is heel normaal hoor. :Z

:+
* Bubbles heeft een schijthekel aan eclipse *

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bubbles schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:25:
[...]

Dat Eclipse raar doet is heel normaal hoor. :Z

:+
* Bubbles heeft een schijthekel aan eclipse *
dank voor je mening..., maar dit probleem heeft te maken met de 64bit versie van Vista, daarom post ik het hier.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
ik hoorde van een vriend op school dat je zonder de drivers de problemen niet hebt (of zelfs als je ze uninstalled), alleen dan kan je niet al die instellingen doen...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb hetzelfde probleem met XP sp2 32-bit en een simpele logitech RX300 en de nieuwste setpoint.
als het werkt dan werkt het. het 'probleem' doet zich ook voor in Firefox 3beta4 en 3beta5 welke ik op dit moment gebruik

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 21:35

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Y0ur1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:43:
[...]

dank voor je mening..., maar dit probleem heeft te maken met de 64bit versie van Vista, daarom post ik het hier.
diverse versies van Fx
diverse versies van Setpoint

Op diverse Windows systemen geeft het dezelfde problemen, dus het probleem moet gezocht worden in Fx - Setpoint ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Y0ur1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:43:
[...]

offtopic:
Wellicht. Maar dit topic heeft dan weer helemaal niets te maken met Eclipse. En zoals AllSeeyinEye ook al opmerkt, uit de reacties in dit topic blijkt dat het niet zozeer aan 64bits Vista ligt, maar voorkomt in zowel Vista als XP, en ook 32 bits versies daarvan. Reden dat ik het de Vista tag heb meegegeven was omdat ik zelf dit proleem niet had in WinXP.
semicon schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:47:
ik hoorde van een vriend op school dat je zonder de drivers de problemen niet hebt (of zelfs als je ze uninstalled), alleen dan kan je niet al die instellingen doen...
Mjah. Helaas dat ik eigenlijk wel alle 8 de knoppen van mijn muis gebruik, en dus wel ben toegewezen op die software.

[ Voor 16% gewijzigd door Bubbles op 12-04-2008 00:00 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vond net bij toeval deze guide:
Logitech SetPoint Software

1. Right click on the Logitech Logo Icon in the System Tray and select "Mouse and Keyboard Settings".
2. Click on the "My Mouse" tab; your pointing device should be shown. If you have more that one mouse connected, select the mouse you wish to program by clicking on the "Select Mouse" drop down menu.
3. Click on the Forward button under the "Select Button" menu.
4. Click on the bullet next to the "Keystroke Assignment" in the "Select Task" menu; this will open a "Specify Keystroke" field.
5. Click your mouse cursor on this field and a flashing text cursor should appear.
6. Press the ALT key and the right arrow key at the same time so the Keystroke field reads "ALT+right arrow".
7. Click the "Apply" button to save your changes.
8. Repeat steps 3-6 for the Back button, except press the ALT key and the left arrow at the same time so the Keystroke field reads "ALT+left arrow".
9. Click the "Apply" button to save your changes.
10. Click on the "OK" button to close the SetPoint software.

You should now be able to use your Forward and Back buttons in Firefox and Mozilla.
Nu geen tijd om hem te checken, maar dit lijkt het proberen waard gezien de titel: "Enabling Back & Forward mouse buttons in Firefox & Mozilla". :)

edit:
Hier toch ook nog maar even getest en werkt hier ook! :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
wolkje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:02:
Ik vond net bij toeval deze guide:

[...]

Nu geen tijd om hem te checken, maar dit lijkt het proberen waard gezien de titel: "Enabling Back & Forward mouse buttons in Firefox & Mozilla". :)
Net gelijk even gedaan, en dat lijkt dit 'probleem' in ieder geval op te lossen. Great! :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb em ook geprobeerd/gedaan en problem solved!

Het is gewoon dat je geen functie toewijst aan een bepaalde toets, maar de toetsencombo gewoon invoerd en dan doet ie 't ook zonder de rare tekens :D

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1