Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getracht diversen info te verschaffen, maar ik begrijp er niets van. Ik wil 1 GB geheugen erbij plaatsen in mijn systeem. Mijn systeem heeft nu het volgende geheugen al:

System Memory Controller
Error Correction Capability : None
Number of Memory Slots : 3
Maximum Installable Memory : 2GB
Bank 1 - DIMM 1 : DIMM Synchronous DRAM 512MB/72
Bank 2 - DIMM 2 : DIMM Synchronous DRAM 512MB/72
Bank 3 - DIMM 3 : Empty

De gegevens per bank zijn:

Type : 512MB DDR
Technology : 16x(32Mx8)
Speed : PC2700U DDR-166
Standard Timings : 2.5-3-3-7 2-0-0-0
Date of Manufacture : zaterdag 25 december 1999
Memory DC Line : 2.50V
Set Timing @ 167MHz : 2.5-3-3-7 2-0-0-0
Set Timing @ 133MHz : 2.0-2-2-6 2-0-0-0

Mijn vraag is nu: Welke 1 GB PC2700 geheugen kan ik in Bank 3 plaatsen?

Het is een Asus P4PE moederbord.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 15:29

Rub3s

+3 , omdat het kan

met 1 mb kom je niet zo heel ver hoor, met 1gb een stuk verder.

verder is 1gb ddr1 nogal érg duur (en steeds moeilijker te krijgen)

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

handleiding van het moederbord: http://dlsvr01.asus.com/p...8/p4pe-x/e1303_p4pe-x.pdf

Je zegt zelf dat je PC2700 geheugen nodig hebt. Waar heb je gekeken voor geheugen en wat is er onduidelijk?

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Topicstarter
Rub3s schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:39:
met 1 mb kom je niet zo heel ver hoor, met 1gb een stuk verder.

verder is 1gb ddr1 nogal érg duur (en steeds moeilijker te krijgen)
Sorry, is aangepast. Kost ongeveer 35 euro. Maar ik snap dat single side en double side niet zo. Kan er nu een double side in mij 3de Bank?

Anders: Zijn mijn huidige Banken nu bezet met single sided geheugen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 19:48 ]

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Pagina 1-12 van de handleiding.
Gebruik gewoon een single sides module, dan zit je altijd goed. Let er wel op dat er dan geen double sided geheugen in de andere banken zit, anders werkt het niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Stuff op 11-04-2008 20:02 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Topicstarter
Stuff schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:00:
Pagina 1-12 van de handleiding.
Gebruik gewoon een single sides module, dan zit je altijd goed. Let er wel op dat er dan geen double sided geheugen in de andere banken zit, anders werkt het niet.
Oke, Maar zijn mijn huidige banken ook bezet met single sided geheugen gezien de gegevens zie boven?
Want anders kan ik in Bank 1 DS en in Bank 2 en 3 SD gebruiken?
Ik weet ook niet wat er normaal wordt aangeboden voor de 1 GB ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@iedereen in dit topic.
Benoem de dingen eens goed. Die dingen op je mobo waar je het geheugen in stopt zijn GEEN BANKEN maar gewoon dimmsloten. Banken zijn een logische indeling om het geheugen aan te spreken en dus niet een fysiek iets.

Verder @TS. Asus borden zijn hell met geheugencompatibility, check dus de QVL van je bordje om issues te voorkomen. Als je geheugen koopt dat compatible is dan zal het vast werken. Let daarbij ook op de combinaties van doublesided en singlesided geheugen (let op, de fysieke locatie van de chips wil nog niet zeggen dat iets double of singlesided is).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:34:
@iedereen in dit topic.
Benoem de dingen eens goed. Die dingen op je mobo waar je het geheugen in stopt zijn GEEN BANKEN maar gewoon dimmsloten. Banken zijn een logische indeling om het geheugen aan te spreken en dus niet een fysiek iets.

Verder @TS. Asus borden zijn hell met geheugencompatibility, check dus de QVL van je bordje om issues te voorkomen. Als je geheugen koopt dat compatible is dan zal het vast werken. Let daarbij ook op de combinaties van doublesided en singlesided geheugen (let op, de fysieke locatie van de chips wil nog niet zeggen dat iets double of singlesided is).
Is bekend, maar wat heb ik nu in de dimmsloten 1 en 2 ? Zie gegevens hierboven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:40:
[...]

Is bekend, maar wat heb ik nu in de dimmsloten 1 en 2 ? Zie gegevens hierboven.
Zoals ik het zie is het een uitdraai van een of ander progje, die zou ik per definitie wantrouwen (zeker als het dingen banken noemt, terwijl het niet lijkt op banken).
Kijk gewoon even op de dimmetjes wat het is, dan weet je het zeker. Dit soort dingen lezen de SPDs uit van de dimmen, die ook niet noodzakelijkerwijs altijd kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:42:
[...]

Zoals ik het zie is het een uitdraai van een of ander progje, die zou ik per definitie wantrouwen (zeker als het dingen banken noemt, terwijl het niet lijkt op banken).
Kijk gewoon even op de dimmetjes wat het is, dan weet je het zeker. Dit soort dingen lezen de SPDs uit van de dimmen, die ook niet noodzakelijkerwijs altijd kloppen.
Dit komt inderdaad van SiSoftware Sandra (laatste versie). Maar ik ga morgen even in de pc kijken.
Pagina: 1