Toon posts:

Nut van Dual Proc ?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk het nut van 2 processoren, ik kan het eigenlijk wel snappen dat het voor b.v. servers beter zijn maar wat hebben wij als Gamers en of Overklokkers er extra aan als 1 met 1 processor.
Explain to me please...........

Verwijderd

werkt lekker als je meerdere programma's tegelijk draait. Koetje doet het ook goed :):)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Athlon 700@840
Als ik nu een nieuw mobo + 2 P3 900 in zet wat voor verschillen maakt dat met 1 P3 900 ???????????????????????????????????????

Wat veel vraagtekens |:(

Verwijderd

Onovertroffen stoerheidswaarde. Ik ga er ook voor. Zelfs P4 bezitters voelen zich stakkers als je zegt dat je een dual systeempje hebt.

Kijk bv ff op www.2cpu.com

Verwijderd

Topicstarter
Stoerheid is tof alleen het geld wat minder !

Off topic : doe ICQ eff aan.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:35
Ik ben een gelukkige bezitter van een dualboard (Epox kp6-bs) met twee PII 500@560.

Mijn bevindingen:
Voor de koetjes is het wel leuk maar er is nog erg weinig software op de markt die dual cpu ondersteund.

Dus je geeft erg veel geld uit en kan niet alle software draaien op 2 cpu's.

Als je meer doet dan met koeien bezig zijn zou ik het bij een single cpu houden.

maar ja... het blijft wel een mooi gezicht.. die twee cpu's :)

-=The Fanman=-

</edit> Vele typo's . <edit>

Verwijderd

Topicstarter
Tis bij mij meer internet, veel met muziek en heel veel games !

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16

peeweeherman

energieleverend.nl

Hen toen in de tweakers BP6 hausse ook meegedaan met een dual celeron 400@600. Ben nooit echt van onder de indruk geweest, maar inderdaad de stoerheidswaarde is ongekend 8-)

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb er eentje waar 6 CPU's in kunnen (nu 3x Pentium Pro, volgende week 6x PII Overdrive 333). Hij loopt als een tierelier onder BeOS (is super-multithreaded dus goeie SMP performance) en FreeBSD. Sneller dan een theoretische quad P2 Xeon 550.

Die ranzige snelheid voelt gewoon heerlijk aan, je kan indruk maken op je vrienden, en 12 CPU fans maken een hoop herrie :)
k heb m dus vooral om geek-redenen.

Enige nadeel van deze bak is dat ik iedere keer na een bezoek van vrienden t kwijl moet gaan opdweilen.

Verwijderd

Ik heb 3 duals runnen allemaal koeien...

Elke cpu draait afzonderlijk een koe.. gaat lekker vlot

Niet alleen voor koeien ook win2000pro draait bijzonder stabiel en vlot , want die windows is gemaakt voor dual cpu's of meer, een quad zou nog mooier zijn met een Xeon of ppro..

Voor proggies zoals Lightwave 3D , 3D studio en photoshop is het ook handig ... een acceleratie van 180%.
Meeste mensen denken dat een acceleratie van 200% te winnen is , dat is helaas niet zo, nu moet ik wel zeggen dat op aanraden van mij, een vriend (Glock) dus ook een dual heeft gebouwd VP6 en 2xPIII800 , dat die nog nooit zo gelukkig is geweest van zijn systeempje.

Dual rocks en is betaalbaar geworden. Voor de bouwers nog even wachten tot einde mei, voor de daling van Intel... 1GB gaat minder kosten... MOOOOHHH! }:O

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 01:12 schreef stanley het volgende:
Tis bij mij meer internet, veel met muziek en heel veel games !
Ik mag dus concluderen dat je Win95/98/ME draait. Deze o-essen draaien alleen maar op 1 proc en zal de aanschaf van een dual proc weggegooit geld zijn.
Ik heb hier nog een Dual P-Pro 200Mhz met 32 Mb en Win2000, dit loopt sneller dan op een 32Mb P-I 233MMx !!!!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ben net de ruis uit een wavje van 900 mb aan het halen met een dual p3 800, als ik dan naar de cpu usage kijkt zie ik dat ze allebei toch wel heeeel erg hun best doen.
Een koetje graast, nee vreet ook wel aardig door, geen tijd voor herkauwen, gewoon heel doorslikken.

Verwijderd

Ik heb ook een BP6 (sinds dé hausse) en draai Win2k. Dat draait allemaal prima, lekker stabiel en hard zat.

Maar ik ga 'm toch 'inwisselen' voor een Thunderbird, gewoon omdat ik pure snelheid wil. Het grootste nadeel van de BP6 is dat je aan een fsb vast zit van minder dan 100 Mhz. Normaal 66, overklockt misschien 83 ofzow..

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Da's natuurlijk niet helemaal waar...mijn BP6 draait vrolijk met twee 366 cellies met een FSB van precies 100 (zoals héél veel anderen nog ;) ) en hij kan nog iets harder maar de stabiliteit wordt boven de 102 wordt slechter.

Als ik me niet vergis kun je zelfs tot 133 MHz.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Quake 3 Arena maakt toch ook gebruik van SMP ? Wat is hier het verschil tussen 1 of 2 processoren in fps ?

Verwijderd

en werkt het stabiel heb nl. gehoord dat quake 3 nogal onstabiel is :(

Verwijderd

Ik heb een dual 1ghz p3 met een asus mobo voor verder spec zie benee, maar goed het nut hier van is vooral grafische programma's die ik nog al veel draai onder windows2000 en dergelijken .. Q3 loopt bij mij als een trein dus das verder geen probleem als je nit echt het nut er van in ziet of die dingen doet .. houd het dan maar op 1 processor wanth et kost wel een vermogen die dingen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Nut voor gamez en internet: Helemaal geen ene drol. Niet doen, niet aan beginnen.

Voor photoshop, 3d werk etc in win2k, zooooo cool (wel ff lekkar wat RAM meebrengen)! Dual proc, true multitasking. Gewoon een heel erg lomp systeem met veel overkill aan rekenkracht.

Als je je afvraagt wat je aan dual procs hebt dan heb je het waarschijnlijk niet nodig.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Games niet? Quake3 maakt wel gebruik van dual processor

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

En daar koop je EN een moederbord EN een tweede proc EN win2k voor...

Ben je best ziek in je hoofd. Maar goed, het mag van mij hoor.

de betaler vervuilt

Verwijderd

winamp aan tijdens het gamen. gaat normaal ook wel. maar als je dan photoshop op de achtergrond bezig hebt.. >:)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja das wel knetter: een geforce2 ultra en een voodoo 5 pci, twee monitoren, op de ene Quake en op de andere Winamp en Photoshop :9~
Pagina: 1