[NAS] MyBook WE niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Topicstarter
Vandaag een MyBook World Edition aangeschaft om aan een routertje te hangen en zo door meerdere gebruikers te kunnen laten gebruiken als extra opslagruimte en delen van bestanden.

Echter bij het installeren ging het al mis. Netjes de instructies in het boekje gevolgd (ding 3 minuten laten staan e.d.) en de software geïnstalleerd (zoals hier). En toen begonnen de problemen:
Bij het opstarten van de PC (Windows XP SP 2 (legaal nog wel)) kwam er een blauw scherm zodra mijn wireless netwerk verbinding had (Sitecom router - gekregen bij Casema abo - en Linksys WUSB54G ontvanger).
Dus software van Mionet en WD Access Anywhere verwijderd en internet doet het weer. Hier rondgekeken en geprobeerd om volgens deze methode de schijf te benaderen. In eerste instantie lukte dit, maar ik kom niet in de general setup. Welk wachtwoord dien ik te gebruiken? En hoe kan ik wel op een normale manier mijn HDD-werkend krijgen als extra drive?

Ik krijg hem momenteel wel via de webbrowser aan de gang via MioNet, maar da's wel een hele grote omweg. En ik kan ook alleen dingen openen, dus er op opslaan is niet mogelijk. En laat er nou net helemaal niets opstaan :S

[ Voor 3% gewijzigd door TheKeeper op 11-04-2008 18:55 ]

• TheKeeper

TheKeeper

Topicstarter
Nog een paar keer gestoeid en MioNet geeft het probleem. Als dat programma geïnstalleerd is en ik wil via WiFi op internet, krijg ik blauwe schermen. Hierdoor kan ik dus geen contact krijgen met de server en geen wachtwoord krijgen, zoals in het hierboven gelinkte topic omschreven. Vooralsnog komt dit voor mij dus overeen met een waardeloze HDD die niet te gebruiken is. Niemand tips of oplossingen?

De foutmelding blijft bij installatie van MioNet. Enkele opties in de foutmelding zijn de BIOS en beeldschermadapter. Maar is het niet zo dat met een MyBook WE je juist niets hoeft aan te passen in de BIOS, omdat het softwarematig draait? :?

Gezien het hoge aantal reacties hier en het niet werkend krijgen van het geheel denk ik er sterk over om het hele zaakje terug te brengen naar waar het vandaan kwam. :s

[ Voor 34% gewijzigd door TheKeeper op 15-04-2008 12:02 ]

• TheKeeper

TheKeeper

Topicstarter
Nog 1 klein schopje :/

• TheKeeper

TheKeeper

Topicstarter
Topic kan wat mij betreft dicht, de 'oplossing' is gevonden: ding is terug naar de winkel.