Toon posts:

Probleem aansluiten PC op Panasonic plasma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn Panasonic plasma tv. Het type tv is de TH-37PV70 en mijn videokaart is de GeForce FX5600 met Nvidia drivers.

Het probleem is dat ik geen beeld krijg op mijn HDMI-1 ingang. De tv wordt op mijn pc wel herkend als Panasonic tv. Ik heb de tv ingesteld als kloon. Wanneer ik de resolutie zet op 720P wordt het beeld op mijn normale monitor overigens een beetje wazig.

Ik weet dat er wat discussie is of deze plasma tv het signaal tussen DVI en HDMI wel of niet accepteert maar het genoeg gelezen over mensen bij wie het zonder problemen lukt. Ik heb alle logische stappen uit de tv-Wizards gevolgd maar nog steeds geen succes.

Wie-o-wie kan mij helpen??

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:37

Twazerty

AVCHDCoder developer

wellicht werkt de clone functie niet goed. Doe eens schermuitbereiding. Heb je gewoon een 2e resolutie waardoor je beeld op de pc niet wazig is.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat is de bedoeling, dat je je panasonic als tweede bureaublad gebruikt, of hem alleen nodig hebt om video af te spelen, als presentatiescherm te laten werken?

Het hangt af van je drivers en de instellingen die je kan doen.
Voor video bekijken: video overlay
presentatiescherm: clone
extra bureaublad: horizontaal of verticaal uitbreiden

en houdt rekening met clone dat de native resolutie van je panasonic waarschijnlijk anders is dan jje gewone monitor (het wazig worden op 720p)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:16:
wellicht werkt de clone functie niet goed. Doe eens schermuitbereiding. Heb je gewoon een 2e resolutie waardoor je beeld op de pc niet wazig is.
Hoe doe ik dat precies? En als ik dat doe ben ik dan verlost van dat wazige beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:19:
wat is de bedoeling, dat je je panasonic als tweede bureaublad gebruikt, of hem alleen nodig hebt om video af te spelen, als presentatiescherm te laten werken?

Het hangt af van je drivers en de instellingen die je kan doen.
Voor video bekijken: video overlay
presentatiescherm: clone
extra bureaublad: horizontaal of verticaal uitbreiden

en houdt rekening met clone dat de native resolutie van je panasonic waarschijnlijk anders is dan jje gewone monitor (het wazig worden op 720p)
Ik wil gewoon m'n bureuablad en internetbrowser op m'n tv kunnen bekijken ja. Moet ik dan horizontaal of verticaal uitbreidengebruiken?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:37

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:22:
[...]

Hoe doe ik dat precies? En als ik dat doe ben ik dan verlost van dat wazige beeld?
Ik heb geen nvidia dus weet het niet. Zoals wiethoofd zegt moet je zoeken naar een extra bureablad. Zoek in je drivers. Ik weet nog dat je dan een lijstje hebt om te kiezen. Clone, horizintaal uitbereiden, verticaaal uitbereiden. Deze moet je allemaal niet hebben dus blijft er nog maar 1 over. Zoals ik al zei ben je dan af van je wazige beeld aangezien je je 2e monitor op een andere resolutie zet.

Oohja. Niet dubbelposten maar even de Edit knop gebruiken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 11-04-2008 21:26 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je hebt een redelijk oude nvidia kaart maar je kan iig in het beeldscherminstellingen menu zorgen dat je panasonic als tweede scherm gevonden wordt. Ook kan je het vinkje zetten voor: bureaublad uitbreiden naar deze monitor (als je de tweede geselecteerd hebt) en in het nvidia control panel kan je onder 'setup multiple displays' instellen hoe je je monitor uitgebreid wilt hebben.

en verticaal of horizontaal uitbreiden: verticaal is je extra bureaublad onder je eerste monitor
horizontaal uitbreiden is je extra bureaublad rechts van je eerste monitor
en dat hangt van jou af hoe je dat instelt omdat je de vensters die je op het andere scherm wilt hebben die kant op moet slepen (naar beneden of naar rechts)

en als je uitbreiden kiest kan je dus twee verschillende resoluties instellen (een voor elk scherm)

zo heb ik m'n 226BW op 1680*1050 en m'n Philips TV op 1024*768 (oud beestje, werkt perfect)

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-12 12:54
Exact hetzelfde probleem hier!

Heb een 37PV7

met een MacBook en DVI->HDMI kabel aangesloten, MacBook herkent Panasonic tv wel (schakelt zelfs over naar de juiste resolutie) maar geen beeld.

Het gekke is dus dat het ooit wel gewerkt heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:53:
je hebt een redelijk oude nvidia kaart maar je kan iig in het beeldscherminstellingen menu zorgen dat je panasonic als tweede scherm gevonden wordt. Ook kan je het vinkje zetten voor: bureaublad uitbreiden naar deze monitor (als je de tweede geselecteerd hebt) en in het nvidia control panel kan je onder 'setup multiple displays' instellen hoe je je monitor uitgebreid wilt hebben.

en verticaal of horizontaal uitbreiden: verticaal is je extra bureaublad onder je eerste monitor
horizontaal uitbreiden is je extra bureaublad rechts van je eerste monitor
en dat hangt van jou af hoe je dat instelt omdat je de vensters die je op het andere scherm wilt hebben die kant op moet slepen (naar beneden of naar rechts)

en als je uitbreiden kiest kan je dus twee verschillende resoluties instellen (een voor elk scherm)

zo heb ik m'n 226BW op 1680*1050 en m'n Philips TV op 1024*768 (oud beestje, werkt perfect)
Het nadeel is dat als ik een resolutie probeer te veranderen dit altijd een nadelig gevolg heeft voor mijn pc-monitor. Het lijkt wel of ik ze niet apart kan instellen.....

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan heb je dus je grafische kaart op 'clone' staan.

Misschien dat een upgrade naar een 7-serie grafische kaart je uit de brand helpt.
(niet de 8- en/of 9-serie want daar is het gedeelte: video-overlaysurface uit gesloopt: dit is dat je een film af kan spelen op je hoofdmonitor en dat die dan full screen op je tweede monitor getoond wordt)

• The_Cure
Wiethoofd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:42:
dan heb je dus je grafische kaart op 'clone' staan.

Misschien dat een upgrade naar een 7-serie grafische kaart je uit de brand helpt.
(niet de 8- en/of 9-serie want daar is het gedeelte: video-overlaysurface uit gesloopt: dit is dat je een film af kan spelen op je hoofdmonitor en dat die dan full screen op je tweede monitor getoond wordt)
Lijkt me niet, ik heb ene MacBook met onboard Intel chipset en exact hetzelfde probleem als topicstarter. Verandering van videokaart lijkt mij niet uit te maken. Het is heel apart probleem :/

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

The_Cure, in jou geval ligt het ook aan de onboard videochip, en je hebt een MacBook wat anders werkt dan een windowscomputer waar je hetzelfde probeerd.

Wat de TS wil is met een Windows computer met een nvidia Grafische kaart z'n bureaublad uitbreiden. De TS moet waarschijnlijk een nieuwe(re) grafische kaart om van het probleem af te komen.

• The_Cure
Wiethoofd schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:26:
The_Cure, in jou geval ligt het ook aan de onboard videochip, en je hebt een MacBook wat anders werkt dan een windowscomputer waar je hetzelfde probeerd.

Wat de TS wil is met een Windows computer met een nvidia Grafische kaart z'n bureaublad uitbreiden. De TS moet waarschijnlijk een nieuwe(re) grafische kaart om van het probleem af te komen.
Hij heeft het gedaan, dat is het gekke. Ik heb denk 2 maanden lang kunnen kijken met een dvi->hdmi kabel maar op den duur werkte het niet meer. En waarom? Ik snap er niks van (niks raars geinstalleerd, opstelling is hetzelfde etc.). Best frustrerend :)
Pagina: 1