A7V dood?

Pagina: 1
Acties:

• ardjuno
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:39
Mijn asus A7V rev 1.04 is helemaal de kluts kwijt!
Als ik mijn pc aanzet dan werkt alles behalve mijn moederbord!
Ik hoor geen opstartpiepje en ik heb ook geen beeld, maar mijn fans en mijn harde schijf slaan wel aan!
Het lampje op mijn asus brandt ook maar mijn mobo wil zijn bios niet opstarten ofzo?
Mijn geheugen en videokaart en proc allemaal gecheckt in andere pc en werkte allemaal nog!
Wat is er aan de hand?
PLEAZ help me want ik wil me asus terug en hij is net 2 weken oud!

Huis 2000 - 141m2 - HR++ Glas - vloer,muur en dakisolatie - 3,6KW PV installatie - Energielabel A - 3 radiatoren beneden, 5 radiatoren boven - Tado knopen - Quatt Hybrid Duo.

Verwijderd

Voeding in orde??

Verwijderd

heb je al de BIOS gereset (naast de batterij zit een "jumper" die je moet shorten met schroevedraaier o.i.d.)?

• ardjuno
Wat bedoel je met voeding in orde?
Ik heb net een nieuwe kast maar ik weet niet hoeveel watt de voeding is!
En ja, maar ik las net dat je dat 10 sec bij elkaar moest houden?
Dat heb ik nog niet geprobeerd!
Moet je dat dan doen met je pc uit?
Ok, thx alvast!

Huis 2000 - 141m2 - HR++ Glas - vloer,muur en dakisolatie - 3,6KW PV installatie - Energielabel A - 3 radiatoren beneden, 5 radiatoren boven - Tado knopen - Quatt Hybrid Duo.

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 00:42 schreef ardjuno het volgende:
Moet je dat dan doen met je pc uit?
ja, bij voorkeur wel

• ardjuno
Ok, heb ik geprobeerd maar is niet echt gelukt volgens mij
Ik krijg ook geen piepjes wat ik ook raar vind
Hij doet nog steeds niet veel!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Voor het resetten van je CMOS (bios) moet je ca. 10 seconden de twee conacten kortsluiten en de stekker uit je PSU halen. Hij moe niet aleen uitstaan, maar de stekker moet er echt uit, of als je een knop hebt op je PSU moet je die op uit zetten. Als je cotrolelampje op je mobo niet brand zeg maar.

• ardjuno
Ja, ik had de knop achterop uitgezet
Maar 10 sec lang, je weet dus niet wanneer je het goed doet want je hoort zeg maar niet een piepje ofzo, maar ik zal het nog is proberen
Want hij MOET het doen!

Verwijderd

als je na dat cmos-clearen je pc weer aan wil zetten, druk dan daarvoor je home/insert (kweet het niet zeker, dus doe beide) en hou die ingedrukt terwijl je de pc aanzet. misschien dat dat helpt.

• ardjuno
Nou, ik weet niet hoe lang die 10 sec moeten zijn maar ik heb net een halve minuut met standaard 220 volt draad op die 2 puntjes gezeten maar het helpt nix!!!!! :(

• ardjuno
ok, ook geprobeerd maar home insert werkt niet, mijn hele toetsenbord doet het niet!
:'(

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 01:15 schreef ardjuno het volgende:
Nou, ik weet niet hoe lang die 10 sec moeten zijn maar ik heb net een halve minuut met standaard 220 volt draad op die 2 puntjes gezeten maar het helpt nix!!!!! :(
je moet die jumper toch verzetten, 10sec. en dan weer terug :?

• ardjuno
Bij mij is het geen jumper maar zijn het 2 contactjes, die moet ik met elkaar verbinden, en dat probeer ik nu de hele tijd maar het maakt allemaal geen F*ck uit!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

beetje domme opmerking misschien hoor, ik weet ook niets van ASUS, maar mijn abit kt7 bios reset ik door het dat jumpertje (CLRCMOS or whatever) kort te sluiten en even de PC aan te zetten...

nog een domme opmerking: ik las dat in mijn handleiding?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

dan zal die GVD wel kapot zijn :'(

• ardjuno
ja, ik las dat ook in mijn handleiding maar bij mij zijn het echt 2 contacten die je moet verbinden maar of het nou een jumper of dat het die 2 contacten zijn, voor mijn asus maakt het toch niet uit!
Hoe kan die nou weer kapot zijn!!!!
Hij is gelukkig net nieuw, ik heb nog 1 jaar garantie (ja nou komt het) bij RG :r
Dus maar hopen dat dat goed komt!
Nou thanx allemaal!!!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Contacten, jumpers, maakt natuurlijk geen flikker uit.

Maargoed. Kut voor je. :( :'( hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar? Aparte dinge meegedaan?
Heb zelf namelijk nooit problemen met kapotte hardware... en ik loop er toch flink meet te kloten. kast open, proberen te overklokken etc. (helemaal met mn ouwe 386 bordjes, die liggen open en bloot in de kast en werken altijd :)) altijd geluk gehad?!? ff afkloppen hoor

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Ehm... een paar dingen om te proberen:

1. Check je reset kabeltje. Zit die goed aangesloten?

2. Nog belangrijker check je power button kabeltje. Indien deze niet goed zit krijg je geheid dit soort problemen.

3. Misschien heeft het mobo problemen met het herkennen van je proc (cpu speed). Stel in dit geval alles even in met de jumpers.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• ardjuno
Bedankt allemaal maar ik dat mijn mobo dood is! :'(
Nou dan moet ik maar naar RG :r toe om een nieuwe te vragen ofzo

Pagina: 1