Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inspiratie schijven plaatsen gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik heb onlangs nieuwe hardware aangeschaft, die ik overigens wel in mijn 'oude' computer case heb geschroefd.

Nu wil ik om het geheel af te maken nog 2, 150GB RaptorX schijven kopen welke ik in RAID0 ga zetten.
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2006/03/21/raptor_x_2.jpg
Deze schijven hebben clear covers en omdat ik een sidewindow heb etc. etc. leek het mij wel mooi om deze dan op de bodem van de computer kast te plaatsen zodat je van buiten de kast zo op de schijven kan kijken als de PC aan staat.

Nu zit ik echter al een paar dagen te tobben over hoe ik op een verantwoorde manier de schijven in de kast kan bevestigen. Ik zil ze namelijk wel vast hangen in 1 of ander laag en zo onopvallend mogelijk frame om te zorgen dat ze wel daadwerkelijk vast liggen en minder resoneren.

Ik had zelf al gedacht om uit een oude computer kast een tweetal 3,5"bays te slopen, deze zwart te spuiten, in te korten en dan vervolgens op de bodem van de case te bevestigen of op een zachte rubberen mat te leggen.

Ik dacht laat ik het hier eens vragen misschien heeft iemand anders nog een interessant idee? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Gewoon met Sikaflex vastzetten.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Hmm..
Je kan gaten in de boden van de kast borden, zodat je daar anti-vibratierubbers in kan zetten. Vervolgens jaag je er een schroef doorheen, en kan je de disken aan de onderkant vastzetten. Systeem werkt erg goed, o.a. Antec gebruikt het standaard ( lian-li ook trouwens ). Echter moet je kast wel op een verhoging staan, omdat de schroeven iets van onder uit zullen steken.

Afbeeldingslocatie: http://www.muizenshop.nl/layout/media/1601-1800/1690_1_image.jpg
Hier zitten ze o.a. in ( blauwe dingetjes )

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Seers schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:20:
Gewoon met Sikaflex vastzetten.
Jij zet onderdelen als schijven vast met Lijm/Kit? :)
Er zijn genoeg serieuze argumenten waarom dat dom is, maar ik ga je wel gewoon uitlachen.
Xtresis schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:56:
Hmm..
Je kan gaten in de boden van de kast borden, zodat je daar anti-vibratierubbers in kan zetten. Vervolgens jaag je er een schroef doorheen, en kan je de disken aan de onderkant vastzetten. Systeem werkt erg goed, o.a. Antec gebruikt het standaard ( lian-li ook trouwens ). Echter moet je kast wel op een verhoging staan, omdat de schroeven iets van onder uit zullen steken.

[afbeelding]
Hier zitten ze o.a. in ( blauwe dingetjes )
Dat is een idee wat ook bij me voorbij is gekomen ja (omdat er ook mooi schroefgaten aan de onderkant van een HDD zitten).
Enig idee waar deze rubbers verkocht worden? Ik denk dat iedere fatsoenlijke doe-het-zelf zaak ze wel zal hebben....

[ Voor 75% gewijzigd door Da_maniaC op 11-04-2008 18:13 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
DJ_The_SP schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:10:
Enig idee waar deze rubbers verkocht worden? Ik denk dat iedere fatsoenlijke doe-het-zelf zaak ze wel zal hebben....
Dat plaatje hierboven is een Nexus Anti Vibration Mountingkit volgens mij, daar zitten ze iig in.

Kost wel een tientje, als je alleen die blauwe dingetjes gaat gebruiken een beetje zonde van het geld. Maar die plakvoetjes en fan-ophang-rubbertjes zijn ook wel leuk tegen de geluidsproductie (als je ze nog niet hebt) op zich. :)

edit:
Oh, wacht, het is een Sharkoon Silencer Kit! :P Die inhoud is ietsje anders...

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 11-04-2008 18:15 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

volgensmij is dit een beter idee ;)

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1349-1311.gif

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Dat ziet er netjes uit! :)

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik ben zelf bezig met een PowerMac behuizing, en daar zitten de schijven gewoon in een 3,5" bay welke onderaan de kast bevestigd is, dat idee wat je zelf al had lijkt me best geschikt. :)

Dat wat ReseTTim voorstelde, hoe bevestig je die schijven dan? (heb daar geen ervaring mee, vandaar) dan is dat nl. misschien ook wel iets voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door NickvdB op 11-04-2008 20:06 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27
NickvdB schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:06:
Ik ben zelf bezig met een PowerMac behuizing, en daar zitten de schijven gewoon in een 3,5" bay welke onderaan de kast bevestigd is, dat idee wat je zelf al had lijkt me best geschikt. :)

Dat wat ReseTTim voorstelde, hoe bevestig je die schijven dan? (heb daar geen ervaring mee, vandaar) dan is dat nl. misschien ook wel iets voor mij.
Die druk je gewoon tussen die rubbers volgens mij, zodat hij daar tussen vast hangt. Dat gaat de trillingen, en dus het geluid tegen ;)

Specs!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als de onderkant van je case (ik bedoel de bodem, niet de kant waar de voetjes zitten) helemaal egaal is kun je daar een soort van mat op leggen die je ter grootte van de hdd's uitsnijdt.(in 2 lagen leggen) De kabels zijn zo ook netjes weg te werken en je hebt meteen een antivibratie gedoe wat niet verkeerd is bij deze disks.

Get Airflow, save the world.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak een bracket van plexi. Desnoods zet je de schijven dan in een hoek van 45graden, zoiets als dit

code:
1
2
3
4
5
6
7
|     /
|   H/
|  H/
| H/
| /
|/_____
bodem

Waarbij de rechtopstaande lijntjes je window is, de H de hdd en de schuine lijn de plexi plaat is, die je buigt en op de bodem van de kast vast zet. Het is in elk geval anders dan anders.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De harddisk staat daar onder 45 graden toch?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sebastius schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 00:02:
De harddisk staat daar onder 45 graden toch?
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk (zat te slapen :+)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nu wil ik niet vervelend uit de hoek komen, maar weet je wel hoe erg de levensduur van een HDD achteruit gaat als deze lange tijd onder een hoek van 45 graden staat te draaien?

De HDD Vibe Fixer lijkt me een zeer mooie oplossing. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DJ_The_SP schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:48:
Nu wil ik niet vervelend uit de hoek komen, maar weet je wel hoe erg de levensduur van een HDD achteruit gaat als deze lange tijd onder een hoek van 45 graden staat te draaien?

De HDD Vibe Fixer lijkt me een zeer mooie oplossing. :)
Volgens mij maakt dat allemaal niet zo gek veel meer uit, heb hier hdds in de meest rare manieren in kasten gehad en ze werken nog steeds prima. Al moet ik je ook eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze onder een hoek van 45c sneller stuk gaan dan gewoon horizontaal.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:28:
[...]

Volgens mij maakt dat allemaal niet zo gek veel meer uit, heb hier hdds in de meest rare manieren in kasten gehad en ze werken nog steeds prima. Al moet ik je ook eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze onder een hoek van 45c sneller stuk gaan dan gewoon horizontaal.
In principe zou het niet veel uit mogen maken omdat de binnenwerken van een hdd vacuum staan, de leeskoppen gaan een kleinbeetje van het oppervlak af door de hoe heet dat ook alweer, middelpuntvliedende kracht? dus de snelheid van de disk die spint zorgt voor een luchtstroming om de koppen op te tillen. Dus in principe als je ze stevig zou zetten en niet bewegen (wat logisch is met een hdd) zou er geen probleem mogen zijn..

dus eigenlijk kun je doen wat je maar wil :P

Get Airflow, save the world.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Mja, moet allemaal goed komen.
Ik ga voor de HDD Vibe fixer in ieder geval. :)
Ideaal aangezien deze ook al mooi zwart gespoten is net als de rest van mijn kast.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

diedazz schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:44:
[...]

In principe zou het niet veel uit mogen maken omdat de binnenwerken van een hdd vacuum staan, de leeskoppen gaan een kleinbeetje van het oppervlak af door de hoe heet dat ook alweer, middelpuntvliedende kracht? dus de snelheid van de disk die spint zorgt voor een luchtstroming om de koppen op te tillen. Dus in principe als je ze stevig zou zetten en niet bewegen (wat logisch is met een hdd) zou er geen probleem mogen zijn..

dus eigenlijk kun je doen wat je maar wil :P
Hdds zitten niet in een vacuum hoor (een veel gehoord misverstand). Er zit namelijk een gaatje in om er voor te zorgen dat de druk binnen en buiten de disk gelijk blijft. De leeskop zweeft als het ware ook op een luchtkussen dat gecreeerd wordt door de schijf die ronddraait.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 22:23
De rubber ophanging is de meest stille. Ik dacht dat er laatst in CT! of in de Computer Totaal een review stond onver stille pc's en de componenten.

[ Voor 175% gewijzigd door TheSiemNL op 14-04-2008 22:30 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Oude schijven gingen vaak stuk als ze niet op een rechte hoek hingen (gingen ook gegarandeerd stuk binnen een week als ze een paar jaar horizontaal gedraaid hadden en je ze dan vertcaal plaatste)

Tegenwoordig zijn de lagers en aandrijving dermate verbeterd dat het veeel minder uitmaakt. Al heb je alsnog dat de lagers scheef slijten als de schijf niet op een rechte hoek geplaatst is.
Het zal waarschijnlijk een hele lange tijd goed gaan, maar de lvensduur is wel een flink stuk minder.
Pagina: 1