Nauwe USB poorten

Pagina: 1
Acties:

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoi,

Op mijn laptop heb ik last van enkele nauwe USB poorten.
Het inpluggen of uitpluggen van hardware gaat zeer moeilijk. Hierdoor zijn er zelfs al dingen gesneuveld (USB stick waar de behuizing vanaf kwam door eraan te trekken).

Het probleem is dat ik niet echt weet waardoor die dingen zo stevig vast komen te zitten.
Maar ik zoek wel een oplossing!

Zou het kunnen dat die poorten droog zijn en wat stof bevatten waardoor dat zo moeilijk schuift? Aan de andere kant heb ik er minder last van, al gaan ook die poortjes vrij strang.
Is het aan te raden eventueel wat vaseline of andere stuff aan een USB stickje te doen alvorens hem in te pluggen. Of heeft iemand een andere oplossing in gedachten?

Mocht het interessant zijn, het gaat hier om een HP nx9420. Hij heeft het altijd al gehad eigenlijk.

Dank bij voorbaat.

Mvg
H-V

Verwijderd

Ik raad je af om met wat voor vloeistof dan ook bij je USB poorten in de buurt te komen, dus ook vaseline. Ik vermoed dat de veertjes te strak zijn, eventueel wat losser maken met een horloge schroevedraaiertje. Een keer schoonmaken kan natuurlijk ook geen kwaad (compressor of gewoon hard blazen)

• High-Voltage2
  • Niet online
Die veertjes zijn inderdaad het probleem!!
Van de vier kan ik er echter maar twee bijplooien aangezien de bovenkant van zo een poort in beslag genomen wordt door de contactjes. Het is bij één poort gelukt om de twee onderste veertjes een beetje bij te plooien, die gaat merkbaar beter, doch niet ideaal (waarschijnlijk omdat de bovenste veertjes nog altijd flauw blijven doen). Bij de andere poort krijg ik de onderste veertjes niet bijgeplooid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

High-Voltage2 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:53:
Of heeft iemand een andere oplossing in gedachten?
RMA. Als een notebook zo gebouwd is dat je de USBpoorten niet kan gebruiken dan zit er iets niet deugdelijks in het ontwerp. REden genoeg om hem te RMAen voor bijv een nieuwe casing.

• High-Voltage2
  • Niet online
Ik haat een nieuwe install...
Zal hem van het weekend nog eens op het gemak met de schroevendraaier te lijf gaan. In de hoop dak niets forceer noch naar de eeuwige jachtvelden help.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 11:42

TheBorg

Resistance is futile.

High-Voltage2 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:44:
Ik haat een nieuwe install...
Zal hem van het weekend nog eens op het gemak met de schroevendraaier te lijf gaan. In de hoop dak niets forceer noch naar de eeuwige jachtvelden help.
Ik stuur notebooks gewoon terug zonder harddisk, nog nooit commentaar op gehoord.
Pagina: 1