[iPod touch] Speakers met dock-aansluiting*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 16:36
Hey,

Ik ben op zoek naar een Ipod Touch speaker systeem met Ipod Docking station.

Dan zul je denken.. ZOEK OP GOOGLE!!!

alleen de term "ipod docking station" word nogal misbruikt.

Wat ik zoek is een speakerset.. waar je je Ipod doormiddel van de originele connector op kan steken. Het geluid van je Ipod word dan via de originele connector naar de speakers gestuurd....
Deze zijn er TIG. elk merk bied er wel een aan... en ze zeggen dan "IPOD speakersysteem met Ipod Docking Station"

Alleen je kunt geen een van deze setjes door lussen naar je PC... zodat het ook werkelijk een Docking Station is! Ofwel de speakerset moet mijn ipod meteen connecten met mijn pc... zodat ik muziek met Itunes kan syncen.

BV die van BOSE en B&W en Logitech hebben dat niet. Je kunt er wel je Ipod opsteken maar je kunt hem niet aan de pc sluiten.

Heeft iemand dit wel eens gezien? en dan echt in combinatie vorm.. dus niet een dockingstation met audio out.... waar je weer losse speakers aan sluit.

Ik heb echt gezocht maar ik kan er geen 1 vinden... dit moet er toch zijn...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Logitech MM50 ;)
Kan ik op me Pc/Apple aanluisten dmv van FireWire of USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Beta schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:
Logitech MM50 ;)
Kan ik op me Pc/Apple aanluisten dmv van FireWire of USB.
Als ik plaatjes op zoek, zie ik alleen een breede uitgang aan de achterkant... dit lijkt inderdaad op een Ipod connector...

Als ik het dus goed begrijp kun je daar de ipod kabel in steken????

ah ik zie het al
*edit:
• Pass-through FireWire dock connector to allow charging of iPod in cradle via power adapter and synchronization with iTunes on computer
*edit

kent iemand evt ook versies met een normale USB of mini USB connector...

[ Voor 16% gewijzigd door World Citizen op 11-04-2008 16:09 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:50
Ik heb de Altec Lansing InMotion IM500 eigenlijk voor de Nano, maar daar past de iPod Touch ook prima op. Via een mini USB aansluiting kun je 'm "doorlussen" naar je pc en volgens is dat wat jij zoekt. Altec Lansing heeft er wel meer.

Ik werk overigens niet bij Altec Lansing, heb er ook geen aandelen in. Kreeg hun producten wel eens voor reviews, vandaar.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
driedees schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:11:
Ik heb de Altec Lansing InMotion IM500 eigenlijk voor de Nano, maar daar past de iPod Touch ook prima op. Via een mini USB aansluiting kun je 'm "doorlussen" naar je pc en volgens is dat wat jij zoekt. Altec Lansing heeft er wel meer.

Ik werk overigens niet bij Altec Lansing, heb er ook geen aandelen in. Kreeg hun producten wel eens voor reviews, vandaar.
Nou hoor ik alleen heel erg veel verschillende berichten over dit setje... de een zecht dat het heerlijk klinkt en de andere vind het waardeloos...
Normaal zijn deze reviewers het wel met elkaar eens maar over dit product is veel speculatie.

Wat zijn jouw ervaring als je het geluid bv 3 kwart open zet.. en je ipod ook 3 kwart?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:50
Het geluid van die IM500 is aardig. Pin me hier niet op vast, ik ben niet zo'n audiofiel: maar de mp3's klinken zuiver en op de hardste stand is het inderdaad niet best, maar nog wel aan te horen. Beetje net als de muziek die net niet lekker staat in een kroeg, heel storend is het niet, maar als ie ietsje zachter zou staan, scheelt het een hoop.
Als je een iPod in die IM500 dockt, kun je het geluid alleen bedienen met de knopjes op de IM500. Het geluid gaat via de connector naar het docking setje.

Hier nog wat foto's van hoe het eruit ziet, geen World Press Photo waardig, maar je krijgt een beter beeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakdsl.nl/img01.jpg

Ik heb geflitst voor de foto, het setje is egaal zwart. Als je ertegen aan kijk kun je niet door het gaas heen kijken, zoals op bovenstaande foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakdsl.nl/img02.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door driedees op 05-05-2023 07:34 . Reden: foto's deden het niet.... ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Decon Frost schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:49:
...alleen de term "ipod docking station" word nogal misbruikt.

Wat ik zoek is een speakerset.. waar je je Ipod doormiddel van de originele connector op kan steken. Het geluid van je Ipod word dan via de originele connector naar de speakers gestuurd....
Deze zijn er TIG. elk merk bied er wel een aan... en ze zeggen dan "IPOD speakersysteem met Ipod Docking Station"

Alleen je kunt geen een van deze setjes door lussen naar je PC... zodat het ook werkelijk een Docking Station is! Ofwel de speakerset moet mijn ipod meteen connecten met mijn pc... zodat ik muziek met Itunes kan syncen.

BV die van BOSE en B&W en Logitech hebben dat niet. Je kunt er wel je Ipod opsteken maar je kunt hem niet aan de pc sluiten.
Dit is niet waar, ik heb zelf een MM50 gehad, deze heeft op de achterkant een gewone iPod > USB aansluiting, en als ik me niet vergis hebben deze modellen dat ook: de JBL Radial, JBL On Stage en Logitech's MM50.

De MM50 kan ik je aanraden als je iets zoekt waar gewoon 'goed' geluid uit komt, en tevens draagbaar is. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat de MM50 nu zo ongeveer wel EOL is, aangezien de Pure-Fi Anywhere zijn opvolger is. daar staat tegenover dat de MM50 nu wel zacht geprijsd is. :)

Verder heeft IMO een 'ipod speaker' niet zoveel meerwaarde, wil je echt goed geluid, dan ben je beter af met een goed set speakers en een versterker, mits je het niet doet voor de draagbaarheid.
Kijk trouwens ook nog even rond op iLounge hier vind je recensies van zowat elke denkbare ipod-dock ooit op de markt gebracht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Hij zal vooral gebruikt worden als Docking station... hoe vaak neem je nou werkelijk speakers mee.

Ik vind het alleen wat beter ogen. Mijn bureau is nogal groot, er stonden voorheen 3 pc's. Nu staat er 1.

De speakers zal ik vooral gebruiken voor als ik in bad lig.
Ik zie liever een normale USB connector achter.. dan kan ik zonder te verlengen een langere kabel dan de originele van Apple gebruiken,

@driedees
Thanks voor de foto's, vooral in de eerste zie je goed wat voor speakers er in zitten... Ik denk dat dit wel voldoende zal zijn voor in bad 8) . Ik hou hem in gedachten... de prijs is goed te doen namelijk.

@NickvdB
Thanks voor de link...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Decon Frost schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:46:

...Ik zie liever een normale USB connector achter.. dan kan ik zonder te verlengen een langere kabel dan de originele van Apple gebruiken...
De meeste JBL speaker systemen hebben een USB aansluiting (zoals de JBL Radial). het nadeel is dat JBL nogal prijzig is. (Ik heb de JBL On stage gehoord, deze heeft een érg slechte prijs/kwaliteitsverhouding vind ik)
Je moet gewoon een keer je iPod meenemen naar de MediaMarkt, daar hebben ze een hele rits speakers staan, die je gewoon uit kunt proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
wat ik tussendoor vond:

Geneva Lab Model L and Model XL Sound Systems
http://www.ilounge.com/in...d-model-xl-sound-systems/

heeft alleen geen USB...

Echt te mooi!. ..... .. *kuch* ... duur 8)7

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Decon Frost schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:36:
wat ik tussendoor vond:

Geneva Lab Model L and Model XL Sound Systems
http://www.ilounge.com/in...d-model-xl-sound-systems/

heeft alleen geen USB...

Echt te mooi!. ..... .. *kuch* ... duur 8)7
Vind het meer een grote kist op een stok, en nog lelijk ook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-04 09:34
http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

ik gebruik dit apparaat ervoor, aan de achterkant zit nog een 3,5 mm plug voor audio, een usb aansluiting (voor docking aansluiting) en een svideo aansluiting.

Mooi apparaat, heb hem ook getest met een ipod touch en past prima, alleen is de touch 1cm te groot voor het "bakje" bovenop (mn 5,5 gn ipod past net) maar dat is niet echt een probleem.
Pagina: 1