Wireless router/switch

Pagina: 1
Acties:

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Hoi goeiemiddag,

Even een vraagje, ik heb een draadloos accespoint/wlan switch nodig voor in ons netwerk.
Hij moet alleen ons lan uitbreiden met wlan. alleen ik weet niet wat ik hiervoor moet kopen.
Ik had in de vlugheid een Belkin router gekocht maar deze is niet in het netwerk te hangen hier.

Hij moet de dhcp gewoon van de server halen dus eigenlijk het enige wat hij moet kunnen is een lan in en een wlan uit hebben zonder dat hij routeert of dhcp oid gaat gebruiken.

Als je snapt wat ik bedoel, let me know ;)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:37

mendel129

Radioactivator

en op die belkin dhcp afzetten en gewoon use as access point opzetten?

Bringer of heat, food and silence!

Verwijderd

Of een Access Point kopen, daarvoor zijn die dingen.

Kan mij verder niet voorstellen dat je dit nergens zelf had kunnen vinden, of advies had kunnen vragen aan de verkoper (igv een winkel).

• pennenlikker
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:51:
Of een Access Point kopen, daarvoor zijn die dingen.

Kan mij verder niet voorstellen dat je dit nergens zelf had kunnen vinden, of advies had kunnen vragen aan de verkoper (igv een winkel).
Ja had ik ook kunnen doen, maar moet een verrassing blijven dus kan niet bellen :)

en @ mendel er zit een optie op use as accespoint alleen dan moet je per se dhcp opgeven voor de wlan clients en pakt hij deze dus niet van de server... heb er dus helemaal niets aan :S en dat is bij meer accespoints

[ Voor 22% gewijzigd door pennenlikker op 11-04-2008 15:56 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 16:38
pennenlikker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:54:
[...]

Ja had ik ook kunnen doen, maar moet een verrassing blijven dus kan niet bellen :)
er is ergens een topic waar uitgebreid in uitgelegd staat hoe je dat moet doen ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die router moet gewoon als AP te gebruiken zijn. Je vult gewoon niks in bij de internetsettings, gooit de DHPC server uit, naam en wachtwoord instellen en je bent klaar.

Waar gaat het precies mis? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

Eenvoudigste oplossing is door de DHCP in de Belkin uit te zetten (indien mogelijk) en vervolgens de LAN kabel in (één van de vier) LAN aansluitingen stoppen. Dan heb je nog 3 extra poorten op je switch en je kan WAN gebruiken.

offtopic:
Er zijn vele mogelijkheden om deze info te vinden... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• pennenlikker
Als je de opties use as accespoint aanzet kun je dhcp niet meer uitzetten alleen als je hem als router gaat gebruiken :S

• lier

lier

MikroTik nerd

pennenlikker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:
Als je de opties use as accespoint aanzet kun je dhcp niet meer uitzetten alleen als je hem als router gaat gebruiken :S
Probeer het eens:
Die router moet gewoon als AP te gebruiken zijn. Je vult gewoon niks in bij de internetsettings, gooit de DHPC server uit, naam en wachtwoord instellen en je bent klaar.
Eenvoudigste oplossing is door de DHCP in de Belkin uit te zetten (indien mogelijk) en vervolgens de LAN kabel in (één van de vier) LAN aansluitingen stoppen. Dan heb je nog 3 extra poorten op je switch en je kan WAN gebruiken.

• pennenlikker
Heb ik pas 3 keer gedaan, dat doet hij niet dat zeg ik toch:
pennenlikker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:54:
[...]

en @ mendel er zit een optie op use as accespoint alleen dan moet je per se dhcp opgeven voor de wlan clients en pakt hij deze dus niet van de server... heb er dus helemaal niets aan :S en dat is bij meer accespoints
pennenlikker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:

[ Voor 88% gewijzigd door pennenlikker op 11-04-2008 16:10 ]

• pennenlikker
Maar deze router komt ergens anders nog wel van pas.

Ik moet dus gewoon een ap hebben waar je 1 lan kabel in kan doen en dat dan door word gegeven aan de wlan clients.

• lier

lier

MikroTik nerd

pennenlikker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:09:
Heb ik pas 3 keer gedaan, dat doet hij niet dat zeg ik toch:
Tja...maar ik zeg (en quote 2 keer) niet dat je hem in AP mode moet draaien (of wel ?).

Maar inderdaad, je hebt een AP nodig.

offtopic:
Een AP waarop de DHCP server niet uit te zetten is...? 8)7

• pennenlikker
lier schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:21:
[...]

Tja...maar ik zeg (en quote 2 keer) niet dat je hem in AP mode moet draaien (of wel ?).

Maar inderdaad, je hebt een AP nodig.

offtopic:
Een AP waarop de DHCP server niet uit te zetten is...? 8)7
Dat kan niet want je moet perse een WAN poort opgeven van je isp, en ik snap dat ik een ap nodig heb maar welke? dat is de vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door pennenlikker op 11-04-2008 16:31 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Succes met uitzoeken: lijst met AP's

• pennenlikker
Welke kan ik het beste kopen die doet wat ik hierboven beschrijf.
Sommige ap werken gewoon met dhcp en kun je net zoals mijn hellkin niet uitzetten :S

• lier

lier

MikroTik nerd

Begin eerst met de vragen:

- Welk standaard (G/N)?
- Welke beveiliging ?
- Welk budget ?

Ga vervolgens op zoek naar de diverse reviews die je kan vinden en als je dan nog een keuze kan maken, post je lijst en vraag om advies.

offtopic:
Dit lijkt erg sterk op het plempen van een vraag en zelf te lui zijn om moeite te doen... :)

Pagina: 1