PIII 450

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ben nu ook eindelijk een beetje aan het overclocken geslagen!!!:P

Ik heb nu mijn P3 450 op 496 lopen. Het is een van de eerste p3tjes dus niet zo'n ondergeclockde 600ofzo. Hoever kan ik gaan? Hij is nu nog niet warmer dan 27 graadjes geworden, maar de kast zit nog niet dicht. Hoe warm mag een p3 eigenlijk worden?

Eb hoe zit het met de cache? Hoever kan die gaan? Want daarvan kan ik de temperatuur niet meten.

Verder over mijn koeling: de standaard coolermaster slot 1 cooler, met een extra fan erop. Een front fan onderin de kast, en een (zelfgemaakte) frontbaycooler.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Kijk maar is even op www.overclockers.com

Daar hebben ze een CPU database en kan je kijken wat andere gehaald hebben. Dat is natuurlijk geen garantie voor jou maar je kan wel zien welke serie ze hebben en wat voor koeling en dergelijke.

Think you should check it out.

• Def_P
  • Niet online
Checking it as we speak.

Thanks

Verwijderd

Een kennis heeft en ik zelf had een PIII450. Tikten beide zonder probleem 600 megaherzjes. De core had een tiende volt meer spanning nodig om stabiel te werken. Temperatuur idle rond de 26 (i.c.m. waterfall) en stressed rond de 60 graden. Misschien kan die van jouw dus ook wel meer...

Verwijderd

Je PIII heeft een katmai core, helaas :(

Voornamelijk door je cache zal je niet veel boven de 600 uitkomen.

Maar nooit geschoten is altijd mis :) :)

• Def_P
  • Niet online
Er was toch ook zoiets als dat de ene wel en de andere niet ver kon? Ik heb die wie het niet kon, kan i dan toch naar de 600?

En 60 graden daar zit ik nog lang niet aan, kan dus nog hoger, alleen de cache, die kan ik niet meten/koelen dus daar ligt de grens.

Verwijderd

Ik heb nu net mijn PII350@525Mhz (3,5x150) en draait perfect. Jij moet ook wel verder kunnen denk ik zo.
Het gekke is het is een Hyundai cas222 PC100 simm en draait gewoon op 150...hahah..lachuh!
>:)

• Def_P
  • Niet online
Als ik dat ding nou met kleine stapjes overklok, en het gaat fout. Dan klok ik terug, is er kans dat de cache dan kaduk is? Da moek niet hebben.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je cache gaat sowieso kaduuk, overklokken versnelt dat alleen een klein beetje. Als je te ver gaat, krijgt de CPU een 0 ipv een 1 die ie verwacht en slaat ie vast. Geen probleem, want dat is je beveiliging... Overklokken tot ie vastslaat.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik had ook een 'ouwe' 450 (geen SL35D) die liep tot 112 MHz FSB stabiel... temp mag ongeveer 50 graden stressed worden...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Def_P
  • Niet online
Op zondag 18 februari 2001 21:51 schreef _JGC_ het volgende:
Je cache gaat sowieso kaduuk, overklokken versnelt dat alleen een klein beetje. Als je te ver gaat, krijgt de CPU een 0 ipv een 1 die ie verwacht en slaat ie vast. Geen probleem, want dat is je beveiliging... Overklokken tot ie vastslaat.
Waarom gaat je cache zoizo kaduk? Zit er een count down klok op ofzo, of bedoel je dat alles(hetzei na 10000 jaar) kapot gaat?

Verwijderd

ik heb net een P3-450 in een msi bord gepropt met de apollo 133 chipset. Voor de gein op 133 Mhz gegooid zodat ie op 600 loopt (voltage op 2.10 volt) LOOPT STABIEL, nooit geweten dat die katmai's dat trokken :)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijn Katmai P3-500MHz doet het vrolijk op 620MHz standaard voltage, als ik het level 2 cache uitschakel gaat ie tot 750MHz ( 150MHz fsb ) maar dat schiet niet echt op zonder level 2 cache. Gelukkig heb ik ook een P3-700E@1050MHz en die gaat weer wat sneller >:)

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1