Hoe kan het dat als ik mijn laptop om minder dan 1 meter afstand in de buurt van mijn router/modem plaats terwijl mijn modem/router op een vrije omgeving is geplaatst, niet een optimaal signaalsterkte heb maar een signaalsterkte heb van 3 streepjes(Windows Vista)
Is je signaal beter op, pak 'm beet, 3 meter?
brakke drivers zou kunnen, maarja op de site van www.eminent-online.com kun je geen nieuwere drivers downloaden weet jij misschien nog een site waar je drivers kunt downloaden of firmware voor Eminent modems/routersLuckyY schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:47:
brakke drivers ,brakke antenne ,veel gebruikt kanaal ,storing van andere apparaten
Genoeg oorzaken
Kanaal veel gebruikt heb ik al naargekeken andere kanalen geprobeerd heeft geen zin, ook omdat ik een nieuwbouwwijk woon waar mensen nog geen draadloos netwerk hebben.
Ik heb een nieuwe antenne gekocht een 5dBi van Usrobotics totaal geen nut gehad
Storing van andere apparaten denk ik niet want de modem staat best wel vrij
Wat zou ik nog anders kunnen proberen?
Nee, maakt niet uit of ik nou 5 cm probeer of 5 meter het blijft altijd op 3 streepjes, normaal gesproken zou je toch bij 1 m afstand uitstekende signaal moeten hebben toch?Exorcist schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:48:
Is je signaal beter op, pak 'm beet, 3 meter?
Ik kan me nog voorstellen dat té dichtbij (dus < 1 M) een slechter signaal geeft dan bijv. op 3, omdat het signaal dan beter verspreid is. Maar ja, zo dicht bij een router zou je wel max. ontvangst moeten hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:42:
[...]
Nee, maakt niet uit of ik nou 5 cm probeer of 5 meter het blijft altijd op 3 streepjes, normaal gesproken zou je toch bij 1 m afstand uitstekende signaal moeten hebben toch?
Het maakt in principe gewoon niet uit hoever dat de router van de laptop afstaat ik moet hoe dan ook een uitstekende signaalsterkte hebbenExorcist schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:45:
[...]
Ik kan me nog voorstellen dat té dichtbij (dus < 1 M) een slechter signaal geeft dan bijv. op 3, omdat het signaal dan beter verspreid is. Maar ja, zo dicht bij een router zou je wel max. ontvangst moeten hebben.
Kan ik nog ergens drivers of firmware updates downloaden behalve op www.eminent-online want daar heb ik niks aan
Haal je wel gewoon de juiste snelheid? Wat maakt het aantal streepjes van windows dan uit vraag ik me dan af. En is je verbinding ook stabiel (dus consant je snelheid zonder dat hij weg valt).
Ik haal zeker de juiste snelheid, wel valt mij verbinding soms binnen 10 min 3 keer weg soms 1x per uur ik heb andere kanalen geprobeerd, maar mijn signaalsterkte is niet sterk genoeg op bijv op de zolder te gaan surfenSick Nick schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:56:
Haal je wel gewoon de juiste snelheid? Wat maakt het aantal streepjes van windows dan uit vraag ik me dan af. En is je verbinding ook stabiel (dus consant je snelheid zonder dat hij weg valt).
Pagina: 1