Ik werk momenteel als systeembeheerder voor een instituut dat veel gebruik maakt van laberatoriumapparatuur en bijbehorende PC's. Laatst heb ik het verzoek gekregen om een PC in elkaar te draaien die de snelheid van een bepaald softwareprogramma aanzienlijk zou moeten verhogen. Momenteel heeft de PC een Pentium 4 2 Ghz en 1 gb intern geheugen. Het software programma draait gewoon lokaal en is vooral afhankelijk van de processorkracht en het interne geheugen. Ik heb contact opgenomen met de ontwikkelaars van dit programma en die hebben mij verteld dat het programma single-threaded is en dat zij via een server met 'een aantal' AMD dual processors en 64 GB intern geheugen 50 gebruikers gelukkig houden. In mijn situatie gaat het dus om 1 gebruiker en ik denk daarom dat ik het beste geen processor met meerdere cores kan gebruiken.
Kortom: wat voor processor (waarschijnlijk single core) werkt het beste voor dit niet grafische singlethreaded software programma?! (budget: 1500 euro voor gehele systeem incl. monitor)
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven
Kortom: wat voor processor (waarschijnlijk single core) werkt het beste voor dit niet grafische singlethreaded software programma?! (budget: 1500 euro voor gehele systeem incl. monitor)
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven