The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
[Editje] Als je een data store op een recovery storage group inlaad denk ik dat je hem ondanks een incorrecte DN wel kan openen.
[Edit2] Linkje wat denk ik je probleem is: http://windowsitpro.com/a...-server-organization.html
[ Voor 30% gewijzigd door Aetje op 11-04-2008 15:28 ]
Forget your fears...
...and want to know more...
Moet ik het zo lezen in dit geval?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Zo lees ik het wel idd. Dan moet je via ADSI edit idd even zoek-en-vervang doen.alt-92 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:25:
Je First Organisation waarde is in je huidige AD nu Bedrijf geworden?
Moet ik het zo lezen in dit geval?
First Organisation = Bedrijf
De mailstore naam maakt in dit geval niet uit. Het gaat puur om de "First Organisation" naam.
Is dit test of productie?
Offtopic:
Heb dit zelf nog nooit gedaan. Mooi testproject eigenlijk.......
[ Voor 25% gewijzigd door Pedr0 op 11-04-2008 15:30 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
We hebben nog al een disaster gehad kan je wel stellen inderdaad... maar goed even naar de oplossing werken.
In de eerste instantie heette die (standaard distributie van Dell)
The distinguished name (DN) /O=FIRST ORGANIZATION/OU=FIRST ADMINISTRATIVE GROUP/CN=RECIPIENTS/CN=
Blijkbaar is hij in conflict (anders had ie um wel geladen) met
The distinguished name (DN) /O=MEDIAFLEX/OU=FIRST ADMINISTRATIVE GROUP/CN=RECIPIENTS/CN=
Ik kan alleen die waardes nergens vinden
The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Productie... dus erg zuurPedr0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:28:
[...]
Zo lees ik het wel idd. Dan moet je via ADSI edit idd even zoek-en-vervang doen.
First Organisation = Bedrijf
De mailstore naam maakt in dit geval niet uit. Het gaat puur om de "First Organisation" naam.
Is dit test of productie?
Offtopic:
Heb dit zelf nog nooit gedaan. Mooi testproject eigenlijk.......
Edit: Ik kan in ADSI edit niet zoeken?
[ Voor 4% gewijzigd door Alpha_Mouse op 11-04-2008 15:33 . Reden: toevoeging ]
... ik wel. Dit gaat niet lukken vrees ik. Je moet de Distinguished Name voor ALLE aan exchange gerelateerde objecten gaan wijzigen als je dit wil gaan doen. In een testomgeving wel leuk, maar heb je die niet, bou dan even een servertje met een apart forest, aparte exchange org en zet de datastore daarop terug. Kun je de benodigde gegevens exporteren via ExMerge en importeren in de live omgeving indien nodig. Tijdrovend... maar het zal gegarandeerd werken.Heb dit zelf nog nooit gedaan. Mooi testproject eigenlijk.......
Als je n support contract met Microsoft hebt zou ik even contact met hun opnemen
[ Voor 7% gewijzigd door Aetje op 11-04-2008 15:35 ]
Forget your fears...
[Edit] Heb je het al via de Recovery Storage Group geprobeerd?? How to use Recovery Storage Groups in Exchange Server 2003
[ Voor 80% gewijzigd door Pedr0 op 11-04-2008 15:49 ]
Wat adviseer je?Aetje schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:34:
[...]
bou dan even een servertje met een apart forest, aparte exchange org en zet de datastore daarop terug. Kun je de benodigde gegevens exporteren via ExMerge en importeren in de live omgeving indien nodig. Tijdrovend... maar het zal gegarandeerd werken.
Ik kan natuurlijk exchange ook niet installeren of niet. Dit soort dingen vind ik geweldig op het moment dat het test omgeving heet maar momenteel zit ik ff een een "shit" fase
Maak iig je probleem ff duidelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Aetje op 11-04-2008 15:47 ]
Forget your fears...
Afgelopen week is inderdaad de complete server overleden (oorzaak is onduidelijk) exchange server tot printer spooler, alles was aan het overlijden. Ik heb in overleg met een collega dus uit pure noodzaak via NT backup gemaakt (Info Store was een week oud en 2,2GB groot en dus te overzien).Aetje schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:44:
Ik denk dat het handiger is voor jouw vraagstelling dat je een beetje achtergrond geeft. Wat is er nu eigenlijk gebeurd dat je aan deze situatie toegekomen bent? Zelf vermoed ik dat er bij jullie een enkel Exchange servertje in het forest zat die gewoon dood is gegaan, jullie hebben hem "hard" verwijderd en vervolgens een nieuwe Exchange server geinstalleerd, en bij installatie aangegeven dat het de eerste exchange bak voor dat forest was. Corrigeer me even als dit niet correct is... Een "Quick fix" zal er vrees ik niet in zitten, tenzij je de hele exchange server NOG een keer wil installeren. Indien je dit probleem hebt, idd na aanleiding van een crash, werk dan je backup procedures bij...
Maak iig je probleem ff duidelijk.
Na het vervangen van HW en een reinstall van de server heb ik tijdens een unattended setup aangegeven dat de server in staat in ORGANISATION Mediaflex.
Ik denk dat het probleem hier ligt want tijdens het restore van de backup (data zet hij gewoon terug) krijg ik dus de melding dat hij in conflict ligt met "The distinguished name" en dus niet can mounten.
Als ik /O=MEDIAFLEXNL (huidig) kan veranderen in /O=FIRST ORGANIZATION/ (de naam zoals het was tijdens de crash) ben ik dus een heel eind geloof ik.
Heb je nog meer info nodig? thx alvast!
Als de exchangeserver herinstalleren de beste optie is dat moet dat maar....
Je info store is relatief klein, da's goed. Hoeveel storage groups zitten daar in? Welke versie van Exchange hebben we het over eigenlijk, 2K of 2K3?
[Edit] Indien 2K3, creer een Recovery Storage Group, en probeer je info store daarin eens te mounten. Dan kun je denk ik -wel- bij de data, maar de data kan -niet- live. Die store is puur voor het extracten/mergen van backups.
Ik snap dat je denkt dat als je die /O veranderd dat je van het hele gedonder af bent, maar zo eenvoudig is dat vrees ik niet. De DN (Distinguished name) is waaraan LDAP (En dus Active Directory) kan onderkennen wat waarbij hoort. Je zou ten hoogste het in de info store kunnen proberen te wijzigen, maar zelfs dan hou je problemen omdat in die info store de gebruikers zelf ook met de oude DN gerefereerd worden. Eigenlijk is de enige logische (en veilige) manier om dit op te lossen, de datastore te mounten onder of, een specifiek er voor opgezette testomgeving, of uit de recovery store. Vervolgens exporteer je alle data via ExMerge (dat kan in een keer, hij zal elke mailbox naar een PST exporteren), en vervolgens zul je die mailbox data weer moeten importeren in de nieuwe mailboxen op de huidige exchange server.
Voordat je dit doet moet je voor elke gebruiker een nieuwe mailbox aanmaken in een nieuwe info store op de nieuwe exchange server. Het kan zijn dat sommige, of alle installaties van outlook, de oude server / datastore blijven proberen te bereiken. Verwacht daar dus veel klachten over... Oplossing is vrij simpel, even een inlogscriptje maken wat de outlook instellingen wegblaast en ze opnieuw inlaad. Indien je gebruikers via IMAP of POP binnenkomen moet het zodra ze een nieuwe mailbox hebben vrij snel klaar zijn: De verificatie zit aan hun account gekoppeld.
De data export/import zal niet te lang duren. Het voorbereidend werk en de afhandeling van de client-herconfiguratie zal zeer lang duren. Regel wat support techs indien je dit voor veel mensen manueel moet gaan doen.
Heh. En prettig weekend.
[ Voor 81% gewijzigd door Aetje op 11-04-2008 16:14 ]
Forget your fears...
Echt top dat je dit allemaal vraagt, ik zal proberen alle info te geven.Aetje schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:
Heb je door het overlijden van de server ook het hele forest verloren? IE was je Exchange bak/Printspooler ook de (enige) DC (SBS editie)? Of zat je met hetzelfde forest waar je dus in feite een nieuwe server aan toegevoegd hebt?
Je info store is relatief klein, da's goed. Hoeveel storage groups zitten daar in? Welke versie van Exchange hebben we het over eigenlijk, 2K of 2K3?
[Edit] Indien 2K3, creer een Recovery Storage Group, en probeer je info store daarin eens te mounten. Dan kun je denk ik -wel- bij de data, maar de data kan -niet- live. Die store is puur voor het extracten/mergen van backups.
Dit is de enige server/DC die draait. Het is Windows 2003 SBS met Exchange 6.5.
Er draait maar 1 storage group in met 6 mailboxen (jaja)
Ik ga even een Recover aanmaken. meer info nodig?
Kan ik daar een migratie uit draaien? (die is alleen Mail he, niet publieke map)
Echt bedankt voor je feedback alvast
Forget your fears...
Hoe zit dat met de public folders? (je kent het wel... agenda, contacten...)
Cheerz
Check deze site http://www.msexchange.org...erge-Recover-Mailbox.html
[ Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 11-04-2008 16:26 ]
Installing Exchange Using the Disaster Recovery Switch
Now that Windows 2003 Server has been configured and prepared, we can move on and start installing Exchange Server 2003 using the /DisasterRecovery switch.
Note: The reason why we install Exchange 2003 Server using the /DisasterRecovery switch is because the configuration information for the Exchange Server still lives in Active Directory. Installing Exchange 2003 Server using the /DisasterRecovery switch will add all necessary Exchange binaries to the server, as well as restore the default Exchange registry settings and re-register the necessary DLL files etc. without touching the configuration information still held in Active Directory.
<drive>:\Setup\I386\Setup.exe /DisasterRecovery
Meermaals gedaan zelfs.
Daar kun je ook mee 'Swingen' met SBS installs.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Dit is trouwens de smerige, unsupported oplossing om dit recht te breien:
How to use Legacydn.exe to correct Exchange organization names or Administrative Group names in Exchange Server 2003 or in Exchange 2000 Server
Daar heb ik al eens eerder een verb0rkte install mee overeind getrokken.
Deze zou voor de topicstarter een mooie zijn geweest als het forest dit disaster overleefd had. Maar daar er al een andere exchange org aan het forest gekoppeld zat...Pedr0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:33:
Ik kwam dit zojuist ook tegen.....iemand heir ervaring mee? http://www.petri.co.il/exchange_disasterecovery_switch.htm
Forget your fears...
Met http://www.ontrackpowercontrols.com/ kan je de .edb gewoon openen als bestand. Zonder dat deze gemount hoeft te zijn in exchange. Vanuit het programma kan je dan alles exporteren naar een .pst.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.