Toon posts:

MSI PDF Creator intalleert geen printer

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment gebruik ik wise package studio om een msi te maken.

Ik heb een msi gemaakt van pdf creator met behulp van wise setupcapture. dat is nu allemaal wel gelukt en de msi werkt ook wel goed, alleen heb ik 1 probleem zodra ik de msi installeer installeerd die pdf creator wel goed en doet het ook wel, alleen sta er geen pdf printer, onder de printer map en kan ik dus ook geen printer selecteren bijvoorbeeld vanuit word.

hoe kan ik dat oplossen.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

Johnny E

Dôh !!

Verkeerde Topic.

Pdf creator is ook als MSI te downloaden

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar zo makkelijk door gewoon een msi te pakken van PDF Creator.

laat ik het zo formulieren, ik moet een automatisch software distibutie systeem maken, waardoor ik dus zelf msi's moet maken van de benodigde programma's. Daarna moet ik er unattended installs van maken en dat dan verwerken in altiris deployment solution. Nou dit heeft te maken met Netwerken en zit ik niet in de verkeerde topic.

Dus mijn probleem is dat ik via de zelf gemaakte msi van pdf creator de edoc printer niet geinstalleerd krijg, mijn vraag was hoe ik dat kan oplossen en niet of ik wel of niet in de goeie topic zit.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen, een msi downloaden van het internet is neit de oplossing.

bij voorbaat dank,

Marcus

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij past dit beter in softe goederen :+
Aangezien het hier niet over het distributeren gaat van de software maar het maken.
Heb je trouwens wel goed getest lokaal?

Verwijderd

Topicstarter
De installatie werkt prima, pdf creator werkt goed, printen naar pdf werkt ook wel.
Lokaal alles getest op een virtuele windows xp omgeving, werkt prima.

Alleen de pdf printer (eDoc printer) wordt niet onder de printer map geplaatst waardoor ik hem niet onder bijv word kan selecteren om naar pdf te printen.

En als ik een post neer zet dan zal ik hem de volgende keer wel ergens anders onder zetten.

• LuckY
  • Niet online
Staan de rechten& policy's wel goed ?

Verwijderd

Topicstarter
Jah alles staat goed, ik heb volledige rechten op de virtuele omgeving omdat ik als admin ingelogd ben.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zo zijn, zodra ik met wise setupcapture de installatie doorga van pdfcreator dat die de driver niet mee neemt van de edoc printer en hem dan niet installeerd.

En is het wel mogelijk om een driver te verwerken in een msi.

• LuckY
  • Niet online
je kan het testen door de driver al op de xp machine te zetten denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, hij pakt de driver dan alsnog niet mee.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:18:
Was het maar zo makkelijk door gewoon een msi te pakken van PDF Creator.

laat ik het zo formulieren, ik moet een automatisch software distibutie systeem maken, waardoor ik dus zelf msi's moet maken van de benodigde programma's. Daarna moet ik er unattended installs van maken en dat dan verwerken in altiris deployment solution. Nou dit heeft te maken met Netwerken en zit ik niet in de verkeerde topic.

Dus mijn probleem is dat ik via de zelf gemaakte msi van pdf creator de edoc printer niet geinstalleerd krijg, mijn vraag was hoe ik dat kan oplossen en niet of ik wel of niet in de goeie topic zit.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen, een msi downloaden van het internet is neit de oplossing.

bij voorbaat dank,

Marcus
Maar de MSI van PDF Creator werkt probleemloos met software distributie. Moet doe jij dan nog extra met je eigen MSI? Je zou eventueel de MSI van PDF Creator kunnen wijzigen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

HOe dan ook, het installeren van een stukje software, of je dat nu wel of niet via een netwerk doet, heeft wekelijk niets met het netwerk te maken..

Dus inweze zit je wel in het verkeerde subforum. Je kan beter in WOS zitten, daat zitten de WIndows Experts.

Maar vooralsnog weet ik niet waarom je geen gebruik kan maken van een bestaande MSI. Deze kan je gewoon editten en je eigen instellingen opslaan in een transform file. (.mst)

Maar zoals gezegd, dit heeft niets met Netwerken te maken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.