PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| $max_hoogte = "150"; $max_breedte = "120"; list ($org_breedte, $org_hoogte) = getimagesize($_FILES["file"]["tmp_name"]); if ($max_breedte && ($org_breedte < $org_hoogte)) { $max_breedte = ($max_hoogte / $org_hoogte) * $org_breedte; } else { $max_hoogte = ($max_breedte / $org_breedte) * $org_hoogte; } $image_p = imagecreatetruecolor($max_breedte, $max_hoogte); $image = imagecreatefromjpeg($_FILES["file"]["tmp_name"]); imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $max_breedte, $max_hoogte, $org_breedte, $org_hoogte); imagejpeg($image_p, $_FILES["file"]["tmp_name"]); $extension = strrchr($_FILES['file']['name'],'.'); $extension = strtolower($extension); $nieuwe_naam = $rows . $extension; if (file_exists("$upload_directory" . $nieuwe_naam)) { echo $nieuwe_naam . " bestaat al."; } else { move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"], "$upload_directory" . $nieuwe_naam); |
Gephotoshopte foto's toevoegen werkt allemaal goed zo, maar...
Nu probeer ik een foto met de dimenties van (1944 x 2592 (BxH)) te uploaden hiermee. En het eindresultaat is een 90 graden (tegen de klok in) gedraaide foto met de dimenties 120x90 (BxH)
Snapte er geen houd van, tot ik me bedacht dat ik deze foto's genomen heb met mijn camera ook op een 90 graden hoek.
Weet alleen niet hoe ik kan zorgen dat het script het verschil tussen een op een hoek geschoten foto en een gephotoshopte foto kan herkennen.