USB stick Sandisk U3 Cruzer micro 1GB

Pagina: 1
Acties:

• rmberendsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10-2020
Hoi,

Ik heb een USB stick van Sandisk, U3 Cruzer micro 1 GB, hierop zit een installatieprogrammaatje voor de eerste keer dat je 'm gebruikt op een PC. Nou is het probleem dat hij niet meer herkent wordt door mijn PC. Ik kan wel de installatie ongedaan maken, dan herkent de stick wel weer (tenminste in die mate dat ik 'm weer kan installeren), maar ik kan niet op de stick kijken en/of bestanden er van gebruiken. Normaal gesproken zou hij een "U3" pictogram op het bureaublad plaatsen waarin alle opties voor het gebruik in verwerkt zijn.
Als ik dan in Win verkenner kijkt zie ik dat hij een verwisselbare schijf en een CDRom-station aanmaakt. Het CDRom station wordt aangemaakt als je PC 'm niet meteen start, dan kun je kiezen voor automatisch afspelen (hetzelfde als een cd of dvd). Als ik dat wil doen krijg ik de melding dat hij niet kan lezen van de schijf (door eventuele beschadiging of dattie niet compatible is). Er raar, want hij heeft het de hele tijd goed gedaan tot ongeveer een week geleden.
Als ik de verwisselbare schijf selecteer, dan krijg ik de melding dat de stick niet geformateerd is en of ik dat meteen wil gaan doen. NOU NEE!!! dat wil ik dus niet omdat er nogal wat belangrijke documenten op staan.

Wie heeft er een idee hoe ik toch die gegevens van die stick op een veilige manier af kan halen??? Wat ik daarna moet doen maakt me nog niet zoveel uit, het gaat me puur om die documenten op mijn PC te krijgen.

Bij voorbaat dank,

Remco

[ Voor 6% gewijzigd door rmberendsen op 11-04-2008 14:28 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
chkdisk ff proberen ;)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• rmberendsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10-2020
Zat ik zonet ook al aan te denken... Ben nu eerst Get Data Back aan het uitproberen. Met NTFS geeft ie niks weer, ff afwachten op de FAT versie wat die doet. Ook met Partition Manager al een surface test aan het doen. ff Afwachten, maar chkdisk ga ik ook zeker proberen als het andere niet werk.

Thnx :)

PS: ik zie met chkdsk dat het bestandssysteem op mijn stick een RAW-bestandssysteem is... En als ik het goed heb krijg ik dat niet in orde met Get Data Back... :?

Iemand nog suggesties??

[ Voor 17% gewijzigd door rmberendsen op 11-04-2008 17:03 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
hhmm lastig..

Get Data Back is een erg goede tool waar het meestal wel mee lukt.

Deze ff proberen : Klik

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip